Loňská premiéra XC 90; FOTO: Erich Handl
Spread the love

Značku Volvo loni celosvětově prodala 763 389 aut, což oproti roku 2023 znamená 8% nárůst a dosažení nového rekordu v globálním prodeji. Neméně zdařilý rok prožilo Volvo v Česku. Čísla komentuje šéfka importu Šárka Heyna Fuchsová.

„Především se podařilo splnit velmi ambiciózní cíl: překonat hranici 5 tisíc prodaných vozů – celkem bylo v loňském roce registrováno 5025 nových vozů, což znamená 66% nárůst oproti roku 2023 a celkově 2,2% podíl na trhu, jenž je dosud v rámci českého zastoupení historicky nejvyšší,“ uvedla značka.

Nejprodávanějším autem roku 2024 bylo Volvo XC90, výborně si ale vedly všechny SUV modely značky. Zvláště pak plug-in hybridní verze XC90 – ta byla druhým nejprodávanějším plug-in hybridním modelem na trhu vůbec – a oblíbené Volvo XC60, jež se v této kategorii umístilo na páté příčce. Celkově se značka Volvo na všech PHEV vozech prodaných v roce 2024 v ČR podílela 13,2 %.

Vzrostl i podíl Volva na českém trhu s čistě elektrickými vozy na 9,7 %. Do Česka dorazily první kusy plně elektrické vlajkové lodě, Volva EX90 i nový nejmenší model, Volvo EX30. To podle importu zúročilo příznivě nastavenou cenovou politiku a výborné technologické vybavení, výsledkem čehož byl téměř pětinový podíl na celkových prodejích značky a 4. pozice mezi nejprodávanějšími BEV vozy v České republice.

Stoupající čísla ovlivnila i nabídka státních dotací na BEV vozy, kterých využilo přes 550 zákazníků značky Volvo, což ji celorepublikově zařadilo na 3. místo.

Nárůst poprodejních služeb

V souvislosti s počtem prodaných vozů narůstá i objem poprodejních služeb. Rekordní tak byl v loňském roce i prodej náhradních dílů, kde se podařilo přesáhnout nastavený plán a celkový obrat vykázal 13 % meziroční růst. S rostoucím počtem vozů na našem trhu souvisí i dosud největší počet servisních úkonů (bylo vyřízeno o 10,4 % více požadavků zákazníků než v roce 2023) a rovněž zlepšení efektivity v rámci služby Volvo Personal Service a při plánování náhradních dílů. Česká republika patří v tomto směru mezi nejlepší zastoupení značky Volvo na světě.

Kormidlo drží Heyna Fuchsová

„Těchto úspěchů včetně překročení pětitisícové hranice prodaných vozů dosáhl tým českého generálního importéra v úzké spolupráci s dealerskou sítí již pod vedením nové generální ředitelky Volvo Car Czech Republic Šárky Heyna Fuchsové, která v polovině roku vystřídala dosavadního generálního ředitele, pana Alicana Emiroğlua. Šárka Heyna Fuchsová, jež pro značku Volvo pracuje již 25 let, přešla na tento post z předchozího působení ve vedení Volvo Car Denmark.

Mezi další počiny, které přinesl loňský rok, pak patří například změna dodavatele asistenčních služeb – Europ Assistance – či uzavření nového partnerství se společností ARVAL CZ v oblasti značkového operativního leasingu.

„Velmi nás těší vysoká spokojenost zákazníků v téměř všech oblastech,“ uvedla Šárka Heyna Fuchsová ke zhodnocení uplynulého období. „Ráda bych tímto poděkovala celému komerčnímu týmu za neuvěřitelné úsilí během celého uplynulého roku a za skvěle odvedenou práci rovněž našim partnerům v rámci dealerské sítě. Velký dík pak pochopitelně patří všem klientům, kteří si vybrali značku Volvo. Bereme to jako obrovský závazek a koupi nového vozu Volvo vnímáme jako začátek dlouhodobého vztahu, na jehož udržení budeme vždy usilovně pracovat.“

Plány pro rok 2025

Letos bude důraz kladen na nové Volvo XC90 a obecně SUV modely, o něž je v Česku každoročně největší zájem. Stejně tak bude Volvo Car Czech Republic usilovat o další nárůst prodeje plně elektrických modelů a pokračovat v nabídce plug-in hybridních vozů, které tvoří téměř polovinu celkového prodeje všech vozů značky Volvo a jsou v současné době populární volbou pro ty, kteří ještě nejsou zcela připraveni na přechod k plně elektrickému pohonu.

Zdroj: Volvo, Šárka Heyna Fuchsová

 

Related Post