Spread the love

Škoda Auto ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi spustila sériovou výrobu nového elektromobilu Elroq. Výroba kompaktního SUV bude probíhat na flexibilní lince po boku modelů Škoda Enyaq a Octavia.

Aby byla dosažena výrobní kapacita 600 vozů Elroq denně, došlo vloni k přesunutí části produkce modelu Octavia do závodu v Kvasinách. Elroq představuje jednu z nejvýhodnějších nabídek ve své třídě na evropských trzích a na mnoha z nich je cenou plně srovnatelný se svým protějškem se spalovacím motorem. Vůz sdílí platformu MEB s modelem Enyaq, který se vloni stal jedním z nejžádanějších elektromobilů v Evropě.

Andreas Dick, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast Výroby a logistiky: „Zahájení výroby nového kompaktního SUV Elroq v našem hlavním závodě je velkým úspěchem pro celý kolektiv. Rád bych poděkoval všem kolegům za jejich nasazení při přípravě tohoto milníku. Sdílení linky s elektrickým sourozencem, novým modelem Enyaq, vytváří spolu s místní výrobou bateriových systémů pro platformu MEB významné synergie ve výrobě a efektivitě nákladů, z čehož v konečném důsledku profitují naši zákazníci. Výrobou tohoto klíčového modelu v naší centrále potvrzujeme strategickou roli mladoboleslavského závodu, který je skutečným srdcem naší značky.“

Výroba na ojedinělé flexibilní lince
Zcela nová Škoda Elroq se vyrábí v hlavním závodě české automobilky v Mladé Boleslavi – v jediném evropském závodě koncernu Volkswagen, v němž současně vznikají automobily Octavia se spalovacími motory (na modulární platformě MQB) a nedávno modernizovaný plně elektrický Enyaq (na platformě MEB). Toto strategické rozhodnutí umožňuje závodu rychle se
přizpůsobit změnám v poptávce zákazníků.

Pro zajištění výrobní kapacity byla během roku 2024 výroba modelu Octavia zčásti přenesena do závodu v Kvasinách. V Mladé Boleslavi tak může denně vzniknout až 600 vozů Elroq.

Pro tyto modely na platformě MEB se v závodě Škoda Auto v Mladé Boleslavi vyrábějí také bateriové systémy. Vedle nového modelu Elroq a modernizovaného vozu Enyaq stejné trakční akumulátory používají i další elektromobily koncernu Volkswagen. Vloni v prosinci zde automobilka vyrobila již miliontý bateriový systém.

Kompaktní SUV Elroq: strategicky významný model v nabídce
Škoda Elroq je prvním plně elektrickým modelem značky Škoda ve strategicky důležitém segmentu kompaktních SUV a vůz jako první používá nový designový jazyk Škoda Modern Solid. Současně je to jeden z cenově nejdostupnějších elektromobilů ve svém segmentu na trhu, který se v ČR prodává za konkurenceschopnou základní cenu 799 000 Kč včetně DPH a v Evropě za částky kolem 33 000 eur (před případnými státními pobídkami).

Výhodnost vyniká zvláště s ohledem na kapacity baterie a rozsáhlou standardní výbavu. Škoda Auto nabízí model Elroq na mnoha trzích za srovnatelné ceny jako jeho protějšek se spalovacím motorem a tím naplňuje svůj záměr nabídnout zákazníkům svobodnou volbu a to nejlepší z obou typů pohonných jednotek. Více informací o výhodách elektromobilů je k dispozici na portále koncernu Volkswagen“ o e-mobilitě „Enter Electric!“.

Model Elroq je k dispozici se třemi velikostmi baterie a v různých výkonových verzích. Systémový výkon činí 125 až 210 kW, kapacita trakčního akumulátoru činí až 82 kWh (využitelných 77 kWh). Provedení Elroq 85 může dosáhnout maximálního dojezdu až 581 km v režimu WLTP. Dobití z 10 % na 80 % kapacity proběhne podle baterie již za 25 až 28 minut. Poptávka po zcela novém modelu Škoda Elroq je vysoká, do konce roku automobilka zaregistrovala přes 20 000 závazných objednávek.

Zdroj: Škoda, Tomáš Kotera

Related Post