Volkswagen překonal na okruhu Nardò v jižní Itálii milník v hospodárnosti. Sériově vyrobený vůz ID.7 Pro S s výkonem 210 kW (286 k) a bez technických úprav sady akumulátorů (využitelná kapacita 86 kWh) ujel vzdálenost 941 kilometrů.
Maximální dojezd podle metodiky WLTP (v kombinovaném jízdním cyklu) až 709 kilometrů tak byl výrazně překonán, a to o 232 kilometrů, resp. 32,7 procenta. Při jízdě dlouhé 941 kilometrů byla průměrná spotřeba elektrické energie pouhých 9,2 kWh/100 km, což je mimořádně nízká hodnota. V přepočtu na spotřebu nafty to odpovídá přibližně 1 litru na 100 km. Cílem zkušební jízdy v Nardò bylo zjistit, jaká je maximální hospodárnost modelu ID.7 Pro S uvedeného na trh v roce 2024.
9,2 kWh/100 km
Zkušební jízda s novým modelem ID.7 Pro S byla realizována v prosinci s profesionálními jezdci programu Volkswagen Driving Experience na nízkorychlostním okruhu v testovacím areálu Nardò. Venkovní teploty se při testu hospodárnosti pohybovaly mezi 5 a 15 stupni Celsia.
Okruh dlouhý 12,5 kilometru umožňuje cílenou simulaci nejrůznějších dopravních scénářů a testy na velké vzdálenosti. Průměrná rychlost jízdy při testu hospodárnosti dosáhla 29 km/h. To odpovídá typickým rychlostem v dopravních špičkách ve velkoměstech, které se podle aktuálního „dopravního indexu“ firmy TomTom specializované na navigaci pohybují mezi 22 km/h (Hamburk) a 31 km/h (Amsterdam).
Hospodárná konstrukce celého vozidla
Sériově vyráběný model ID.7 Pro S s akumulátorovou baterií o kapacitě 86 kWh (využitelná) je koncipován pro nejvyšší možnou hospodárnost a patří mezi nejvýkonnější elektromobily ve své třídě. Testovaný vůz nebyl pro zkušební jízdu ani v nejmenším technicky upraven a pocházel z běžné sériové produkce výrobního závodu pro elektromobilitu v Emdenu.
Základy hospodárnosti modelu ID.7 Pro S tvoří aerodynamika a moderní systém pohonu. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu (cx) je pouhých 0,23 (v závislosti na výbavě). Inovativní a účinný systém pohonu s označením „APP550“ se vyznačuje vysokým výkonem i hospodárností. Do zadní nápravy integrovaný elektromotor poskytuje maximální točivý moment 545 N.m a v oficiálním zkušebním cyklu WLTP umožňuje modelu ID.7 spotřebu elektrické energie mezi 16,2 a 13,6 kWh/100 km.
ID.7 Pro S přesto v případě potřeby nabízí sportovní zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy. Nabíjení modelu ID.7 Pro S na cestách navíc probíhá rychle díky nabíjecímu výkonu až 200 kW na příslušných stejnosměrných nabíječkách. S tímto nabíjecím výkonem lze za 10 minut přijmout dostatek energie pro dalších 244 kilometrů. Z 10 na 80 procent se sada akumulátorů nabije stejnosměrným proudem při maximálním nabíjecím výkonu za cca 26 minut.
Pozitivní trend v Evropě
ID.7 Limuzína nebo ID.7 Tourer – obě varianty jsou ideální pro rodiny a cestování na dlouhé vzdálenosti. Elektromobil ID.7 totiž přesvědčí nejen nabídkou vnitřního prostoru a komfortem, ale také dlouhými dojezdy.
Martin Sander, člen představenstva odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby značky Volkswagen, k tomu říká: „V Evropě vykazuje příjem objednávek pozitivní trend a v současnosti prodáváme dokonce více vozů ID.7 než modelu Passat. Z toho je patrné, že ID.7 je smysluplným zcela elektrickým rozšířením produktového portfolia naší značky a spolu s úspěšným modelem Passat je vhodnou volbou i pro překonávání dlouhých vzdáleností a jako služební vůz.“
V České republice je ID.7 druhým nejprodávanějším elektromobilem značky Volkswagen.
1. ID.7 Pro S – kombinovaná spotřeba elektrické energie 16,2–13,6 kWh/100 km; kombinované emise CO2 0 g/km; emisní třída (CO2): A.
2. Dojezd zjištěný na válcové zkušebně podle globálně harmonizované metodiky měření pro osobní a lehké užitkové vozy WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Údaj platí pro variantu výbavy, která je z hlediska dojezdu nejvýhodnější. Údaje dojezdu podle metodiky WLTP se mohou lišit v závislosti na výbavě. Skutečný dojezd v praktickém provozu závisí mj. na jízdním stylu, rychlosti jízdy, používání komfortních/vedlejších spotřebičů, venkovní teplotě, počtu cestujících/zatížení vozu zavazadly, topografii a opotřebení, resp. stárnutí sady akumulátorů.
3. Údaj využitelné kapacity sady akumulátorů se vztahuje k akumulátorové baterii a je nezávislý na vozidle. Využitelná kapacita je zjišťována s konstantním zátěžovým profilem za definovaných rámcových podmínek a zohledňuje veškerou vozidlem využitelnou elektrickou energii uloženou v akumulátorové baterii až do úplného zastavení vozidla. Skutečné množství energie získané vybíjením se od využitelné kapacity může lišit, protože závisí na konkrétním jízdním profilu a teplotě sady akumulátorů. Homologovaný údaj dojezdu podle metodiky WLTP odpovídá využitelnému množství elektrické energie u nového vozidla.