Spread the love

Jednatel Porsche ČR Jan Hurt sezval 23. ledna novináře do pražského restaurantu FUZE, aby společně se šéfy jednotlivých divizí zhodnotil rok 2024. Firma předala v uplynulém roce zákazníkům 27 799 nových vozů značek Volkswagen, Audi, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy a CUPRA.

Porsche ČR vstoupilo do roku 2025 se 164 zaměstnanci. Prodej všech zastupovaných značek zajišťuje celkem 64 smluvních partnerů, servisem koncernových vozů je v České republice pověřeno 102 smluvních partnerů. Značky Volkswagen, Audi, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy, CUPRA a Das WeltAuto jsou tak zastoupeny na 107 místech země.

Kdo je největší importér?

Firma si loni podle vlastního vyjádření udržela v součtu všech značek postavení největšího importéra nových osobních a užitkových vozidel do České republiky.

Samotná značka Volkswagen, v minulé dekádě většinou v prodejích druhá za domácí Škodou, byla ale loni překonána značkami Hyundai a Toyota.

Rok transformace autoprůmyslu

„Rok 2024 byl dalším rokem transformace automobilového průmyslu, kde jednoznačně vidíme dopady nutnosti elektrifikovat vozové parky a zároveň nižší ochoty zákazníků tento trend akceptovat,“ říká Jan Hurt, generální ředitel Porsche Česká republika.

„S tím koresponduje i náš výsledek, kdy v první polovině roku byly prodeje ještě slabší, ale ve druhé už jsme viděli jasné signály, že se poptávka oživuje, což odpovídá našim očekáváním. Žijeme v napětí, co přinese rok 2025 z hlediska flotilových emisí, a máme připraveny obě strategie.“

Na globálních trzích dodal koncern Volkswagen 9 027 400 vozidel (-2,3 %). Nejvíce se dařilo v Jižní Americe (+14,7 %), v Severní Americe (+6,4 %) a v regionu Středního východu a Afriky (+6,4 %). V západní Evropě došlo k poklesu o 0,4 %, trh střední a východní Evropy přispěl nárůstem o 1,7 %. Největší pokles zaznamenala Čína (-9,5 %) a asijsko-pacifická oblast (-17,6 %).

Značka Volkswagen zaznamenala v roce 2024 na českém trhu meziroční pokles registrací o 17,86 % na 15 555 nových osobních vozů Volkswagen. S 679 registrovanými vozy ID. se však podařilo zvýšit prodeje v oblasti elektromobility o 12 %. Absolutním bestsellerem byl Golf s 3512 vozy, následovaný modely Tiguan (2662), Passat (1010), Touran (866), T-Cross (667), Touareg (635), Polo (565), Taigo (557) a T-Roc (540 vozů).

Značce Audi se navzdory omezené výrobě v prvním pololetí v souvislosti s modernizací nejprodávanějších modelů Audi A6, A7, Q7 a Q8 podařilo dalším rokem splnit obchodní cíl a zákazníkům předala více než 4000 vozů. V roce 2024 bylo v České republice předáno zákazníkům celkem 4001 nových vozů Audi, což představuje meziroční pokles o 2 %. Žebříček nejprodávanějších modelů s logem čtyř kruhů vede Audi Q8 (691 vozů). Na dalších místech se umístily modely Audi A6 (557 vozů) a Audi Q7 (503 vozů).

Značka CUPRA si udržuje pozici v klubu nejrychleji rostoucích automobilových značek v Evropě a na českém trhu vykázala dvouciferné tempo růstu i v loňském roce (2138 vozů; +19,84 %), čímž vyvážila slabší poptávku po modelech SEAT (1582 vozů). Oběma značkám se na českém trhu daří na fleetovém trhu díky úspěchům především v segmentu menších a středních firem. Výrazně roste také obliba operativního leasingu. Španělský výrobce navíc loni v České republice otevřel osm nových showroomů CUPRA Garage.

Značka Volkswagen Užitkové vozy v loňském roce zaznamenala 6074 registrací, což znamená meziroční pokles o 3,2 %. Modelová řada Transporter je i nadále jedničkou a první místo si drží rovněž ve svém segmentu. Obdobně si vede v pořadí bestsellerů druhý model Caddy, který je dvojkou ve svém segmentu. Volkswagen Užitkové vozy pokračuje v rozšiřování své nabídky v oblasti elektrifikovaných pohonů inovativním plug-in hybridním systémem eHybrid 4MOTION a kompletní modelovou řadou ID. Buzz s čistě elektrickým pohonem.

Značka MOON, etablovaný poskytovatel komplexního řešení nabíjecí infrastruktury, prezentovala na loňském veletrhu e-SALON 2024 chytrou nástěnnou nabíječku pro domácí nabíjení. Nová generace koncernového wallboxu nabízí na rozdíl od předchůdce také varianty s nabíjecím výkonem 22 kW, což je dvojnásobek v porovnání s dosavadními 11 kW. Zásadní pokrok přinášejí rovněž inovativní funkce, které optimalizují nabíjecí proces a dokážou využívat přebytky elektrické energie vyrobené domácími fotovoltaickými systémy. Pro zákazníky to může znamenat úsporu nákladů na nabíjení až 40 %. Samozřejmostí je snadné ovládání a dokonalá konektivita. Značka MOON v roce 2024 realizovala taktéž první dodávky střešní fotovoltaické elektrárny a ultrarychlých stanic 400 kW DC.

Bazar Das WeltAuto

Úspěšný rok má za sebou značkový program prodeje prověřených ojetých vozů Das WeltAuto, který loni prodal 18 358 vozidel (+14,5 %). V roce 2024 pokračovalo další rozšiřovaní sítě Das WeltAuto, která čítá již 54 partnerů. Das WeltAuto těží nejen z rostoucího zájmu českých zákazníků o mladé ojeté vozy s prověřenou historií a malým počtem ujetých kilometrů, ale také z široké nabídky zákaznických služeb včetně výhodného financování od Volkswagen Financial Services a dalších benefitů ve spojení s důkladně proškoleným personálem.

Mezi základní pilíře dlouhodobého úspěchu společnosti Porsche Česká republika patří profesionální servisní služby, které hrají klíčovou roli při zajišťování vysoké úrovně spokojenosti a loajality zákazníků. Pro divizi After Sales byl rok 2024 opět ve znamení růstu. Její celkový obrat se meziročně zvýšil o 8,3 % na více než 2,8 mld. Kč. Atraktivitu poprodejních služeb autorizovaných partnerů značek Volkswagen, Audi, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy a CUPRA zvyšují mimo jiné pravidelné sezonní servisní akce s různými benefity, věrnostní slevová karta MyCard, stále oblíbenější servisní balíčky a zvýhodněné servisní nabídky pro starší vozy.

TK Porsche ČR, Erich Handl, Florenc

 

Related Post