Spread the love

Hyundai IONIQ 6 obsadil v žebříčku nabíjení P3 Charging Index 2024 druhé místo celkově a první v prémiové kategorii.

Elektromobil se testů zúčastnil ve verzi s pohonem zadních kol a dlouhým dojezdem a díky 800V architektuře prokázal schopnost ultra rychlého nabíjení. Za pouhých 20 minut získal dostatek elektrické energie pro ujetí mimořádně dlouhé vzdálenosti 346 km.

IONIQ 6 v testech P3 Charging Index vynikl také hospodárností, když v Ecotestu ADAC spotřeboval pouhých 15,5 kWh/100 km, čímž potvrdil účinnost elektrického pohonu Hyundai. Díky aerodynamickému designu, jehož výsledkem je součinitel odporu vzduchu 0,21, je nejhospodárnějším vozem ze všech testovaných modelů.

Žebříček P3 Charging Index zkoumá průběh nabíjení z 10 na 80 % maximální kapacity sady akumulátorů, kdy je nabíjení elektromobilů obvykle nejrychlejší. Index zjišťuje, kolik kilometrů reálného dojezdu lze získat na rychlonabíjecí stanici během 10 a 20 minut. Zohledňuje i skutečnou spotřebu elektrické energie naměřenou v Ecotestu ADAC. IONIQ 6 si kromě vynikajících výsledků při 20minutovém nabíjení (346 km) vedl skvěle také v 10minutovém testu, v němž se jeho dojezd prodloužil o 234 km.

IONIQ 6 dokázal díky platformě E-GMP značky Hyundai s 800V elektrickou sítí dosáhnout nejvyššího nabíjecího výkonu přes 235 kW a průměrného výkonu 193 kW. Tím byl zajištěn optimální výkon i při delším nabíjení z nízkého na vysoký stav nabití.

Hodnocení skutečné rychlosti dobíjení

Žebříček P3 Charging Index (P3CI), vyvinutý společností P3 Group v roce 2019, slouží jako měřítko pro porovnávání nabíjecích výkonů elektromobilů. V šestém ročníku bylo analyzováno 22 elektromobilů rozdělených do „prémiové“ a „luxusní“ kategorie včetně prvních čínských modelů nabízených v Evropě.

P3CI umožňuje porovnávat skutečné rychlosti nabíjení. Místo obvyklého porovnávání nabíjecího výkonu v kilowattech používá údaje o spotřebě vozu a nabíjecích křivkách, přičemž sleduje, kolik kilometrů dojezdu uživatel získá za stanovenou dobu nabíjení. Index se počítá na základě poměru skutečného dojezdu získaného za 20 minut nabíjení ke stanovené vzdálenosti (300 kilometrů). Ideální hodnotou P3CI je 1,0, což odpovídá dojezdu 300 kilometrů za 20 minut nabíjení.

Hyundai IONIQ 6 kombinuje technické inovace s designem inspirovaným proudnicovými tvary automobilů ze 30. let 20. století. Plynulý, futuristický profil vznikl na základě konceptu „emocionální hospodárnosti“, a jeho výsledkem je jeden z nejnižších součinitelů aerodynamického odporu vzduchu u sériově vyráběných osobních aut (cx = 0,21). Svou ekologickou odpovědnost značka Hyundai dál posouvá využitím udržitelných materiálů jak v interiéru, tak exteriéru.

IONIQ 6, nabízený se dvěma velikostmi sady akumulátorů (53,3 kWh nebo 77,4 kWh) a pohonem zadních nebo všech kol, poskytuje nejvyšší úroveň provozních vlastností v kombinaci s vynikající jízdní dynamikou. Ultra rychlý nabíjecí systém inovativní 800V modulární platformy E-GMP umožňuje až 80% nabití za pouhých 18 minut. Technologie dvousměrného nabíjení V2L (Vehicle-to-Load) navíc dokáže napájet vnější zařízení, a vůz tak promění v mobilní zdroj elektrické energie.

Related Post