FOTO. Erich Handl
Spread the love

Šéf Renaultu ČR Zdeněk Grunt bilancoval 6. února výsledky značek Renault, Dacia a Alpine v divadle Nová Spirála na holešovickém výstavišti. Na otočném pódiu byli k vidění nejen manažeři importu, ale také Evropský vůz roku 2025 Renault 5 nebo nová Dacia Bigster.

„V roce 2024 bylo v České republice registrováno 8736 osobních a užitkových vozů Renault. S meziročním nárůstem + 16,2 % dosáhla značka 3,4 % podílu na trhu a je nejúspěšnějším francouzským výrobcem,“ řekl Grunt k výkonům Renaultu.

Meziročně podle něj značka zaznamenala nárůst prodejů osobních automobilů o 38 % . Za minulý rok značka Renault prodala 2 034 vozů soukromé klientele, což představuje meziroční nárůst o téměř 28 %.

V roce 2024 si Renault udržel již počtvrté 1. místo na trhu lehkých užitkových vozidel. Z celkem 3 231 registrovaných LUV tvoří model Master 1 843 registrací.

Loňský rok byl plný úspěšných uvedení nových vozů Renault na český trh : vlajková loď výrobní řady Renault Rafale E-Tech hybrid, Renault Symbioz a v neposlední řadě uvedení modelu Nový Master v dieselové i elektrické verzi

Rok 2025 u Renaultu

„V první polovině roku 2025 očekáváme příjezd prvních klientských vozidel modelu Renault 5 E Tech elektrický. V následujcích měsících očekáváme úpravu a obohacení nabídky u modelů Trafic a Master, abychom ještě více upevnili naše prvenství na trhu lehkých užitkových vozidel. V druhé polovině roku představíme model Renault 4 E-Tech elektrický.

DACIA

Prodeje značky Dacia loni podle informací z tiskové konference stouply o více než 20 % oproti roku 2023. V roce 2024 bylo registrováno celkem 9 416 vozů Dacia, což značce zajišťuje 3,72% podíl na českém trhu osobních automobilů (+ 0,51 % vs 2023).

V prodeji soukromé klientele se Dacia umístila v TOP 4 nejprodávanějších vozů (5 045 ks) a je první importovanou značkou (bez výroby na území ČR) v oblasti prodejů soukromé klientele.

Prodeje jednotlivých modelů v roce 2024:

  • JOGGER (2 364 ks) – TOP 7 v segmentu C – NON SUV se + 0,47% nárůstem oproti přechozímu roku.
  • SANDERO (2 259 ks) – TOP 2 v segmentu malých vozidel, v prodeji soukromé klientele TOP 1.
  • DUSTER (4 690 ks) – TOP 2 v segmentu SUV-B, první importovaný model v této kategorii.
  • SPRING (103 ks) – zůstává stále nejdostupnější elektromobil z mainstreamových značek.
  • Prodané modely s pohonem ECO-G (3 856 ks) tvoří 85 % trhu – TOP 1. Systém LPG je montován přímo ve výrobě s výrobní zárukou.

PERSPEKTIVY DACIE PRO ROK 2025

Letos vstupuje Dacia do ambiciózní strategické fáze, která je spojena s několika významnými úkoly. „S modelem Bigster zůstává Dacia věrná svým hodnotám a nabízí nejlepší poměr ceny a výkonu v segmentu C-SUV. Jako první na trhu nabízí Bigster veškerou výbavu, kterou zákazníci v segmentu C-SUV očekávají, za cenu v souladu s pozicí značky „nejlepší poměr ceny a výkonu“. Bigster bude k dispozici v dealerské síti od jara 2025,“ slibuje import.

Zdeněk Grunt se také ve Spirále věnoval značce Alpina. „Za dva a půl roku jsme v Česku prodali 50 vozů, což na první pohled není závratné číslo, ale v evropských poměrech je to slušný výsledek. Tolik Alpin se neprodalo ani v Rakousku,“ uzavřel šéf importu.

Erich Handl, Nová Spirála, FOTO autor a Renault ČR

Zdeněk Grunt a Fabien Goulmy

Related Post