Spread the love

Alain Favey, nový generální ředitel značky Peugeot, využil příležitosti třetího ročníku akce E-LION DAY k představení své vize a plánů pro nadcházející rok evropským médiím.

„Kromě našich úžasných produktů, které již máme na trhu, vybudujeme jasnou, úspěšnou a udržitelnou budoucnost pro Peugeot tím, že se zaměříme na naše zákazníky a posílíme naše partnerství. V roce 2025 jsme rozhodně v režimu plného výkonu!“

S nejširší nabídkou elektrických vozidel v rámci mainstreamových značek potvrzuje Peugeot svou ambici stát se lídrem evropského trhu elektrických vozů. Díky svým multienergetickým platformám předkládá odpovědi na všechny potřeby zákazníků – od hybridních vozů po 100% elektromobily, a od městských automobilů přes SUV až po lehká užitková vozidla.

Rok 2025: plán na posílení značky Peugeot

· Značka Peugeot se v roce 2025 zaměří na růst na domácím trhu ve Francii;

· Dále rozšíří svou již dnes nejpočetnější nabídku elektrických vozidel v Evropě, přičemž představí nové modely E-3008 a E-5008 Dual Motor 325 a E-5008 v 5místném provedení;

· PEUGEOT ELECTRIC PROMISE přináší komplexní optimalizaci elektrické mobility – včetně záruky na baterii po dobu 8 let, 8leté záruky na vůz (Allure Care), wallboxu a možnosti dobíjet v rozsáhlé síti dobíjecích stanic1;

· Peugeot posiluje své ekologické závazky prostřednictvím vzdělávání a rozšiřuje spolupráci s organizacemi Born Free a Under the Pole.

Značka Peugeot potvrzuje svůj závazek dosáhnout uhlíkové neutrality a hodlá zrychlit tento přechod s pomocí pěti „E“ pilířů: Electric (elektrifikace), Efficiency (efektivita), Experience (zážitek), Education (vzdělávání) a Environment (životní prostředí).

Electric (Elektrifikace)

Značka Peugeot disponuje nejširší nabídkou elektrických vozidel v rámci mainstreamových automobilových značek v Evropě. V roce 2024 prodala téměř 1,1 milionu vozidel po celém světě a zdvojnásobila objednávky elektrických vozů. V Evropě zaznamenala historicky nejvyšší růst prodejů elektrických osobních vozidel soukromým osobám.

· Nový Peugeot E-3008 zaznamenal velký úspěch s více než 120 000 objednávkami, z toho 22 % tvořily plně elektrické verze, což je nad průměrem v tomto segmentu.

· Rozšíření SUV nabídky: V první polovině roku 2025 bude uveden nový Peugeot E-5008 v 5místné verzi. Tento vůz je ideálním řešením pro zákazníky, kteří chtějí prostorné SUV s větší kapacitou zavazadelníku.

· E-5008 (5místná verze) nabízí největší objem zavazadlového prostoru ve své třídě – 994 l (o 78 l více než u 7místné verze). Se sklopenými zadními sedadly objem dosahuje 2 310 l, což umožňuje uložit 2 velké kufry, 1 střední a 12 malých.

S novým vozem 5008 v 5místném provedení nyní značka představuje v rámci SUV segmentu C širokou nabídku:

· PEUGEOT 3008: dynamický SUV fastback pro zákazníky se zaměřením na design a technologie;

· PEUGEOT 5008 (5 míst): velké SUV určené pro rodiny vyžadující velký zavazadlový prostor;

· PEUGEOT 5008 (7 míst): velké SUV se 7 sedadly pro ty, kteří hledají ještě více flexibility a prostoru pro přepravu osob.

Efficiency (Efektivita)

ADAC EcoTest v roce 2024 označil modely E-208 a E-308 za nejúčinnější vozy na trhu. Efektivitu vozů Peugeot potvrzují také modely Peugeot E-3008 a E-5008 Long Range, které disponují nejlepším dojezdem v rámci srovnatelných elektrických SUV, a to 700 km a 664 km.

Dalším důkazem efektivity je nový systém předehřevu baterie u modelů E-3008 a E-5008, který je propojený s předehřátím kabiny. Tento systém optimalizuje dobu prvního nabíjení při dlouhých cestách v chladném počasí. Připravuje se také možnost řízení předehřevu pomocí aplikace Trip Planner. Aplikace aktivuje předehřátí automaticky, čímž se zefektivní nabíjení během plánované zastávky.

Pro usnadnění přechodu na elektromobilitu vyvinul Peugeot širokou škálu elektrifikovaných pohonných jednotek, včetně hybridních, plug-in hybridních a plně elektrických motorů, přičemž všechny využívají stejnou platformu.

Hybridní pohon e-DCS6 je nyní dostupný téměř pro celou modelové řadu Peugeot, od 208 až po 5008. Tento pohon se skládá z benzínového motoru 136 k nové generace a 6stupňové dvouspojkové automatickou převodovky s integrovaným elektromotorem. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, tato technologie poskytuje vyšší točivý moment při nízkých otáčkách a současně snižuje spotřebu paliva až o 15 %. V městském provozu umožňuje jezdit až 50 % času v čistě elektrickém režimu.

Dalším stupněm elektrifikace je plug-in hybrid. Tato technologie je dostupná pro modely 308, 408, 508, 3008 a 5008. Například SUV Peugeot 3008 s tímto pohonem poskytuje 87 km elektrického dojezdu a kombinovanou spotřebu pouhých 0,9 l/100 km.

Experience (Zážitek)

Klíčem úspěchu v oblasti elektrických vozů jsou pozitivní zákaznické zkušenosti. Značka Peugeot navrhuje elektrickou mobilitu tak, aby byla pro klienty příjemná a snadná. Zaměřuje se zejména na potěšení z jízdy. To přináší dynamika vozů, jejich agilita, rychlá odezva a výkon. Důraz je kladen i na jednoduché používání elektromobilů a řešení otázek, která si potenciální uživatelé elektromobilů nejčastěji kladou. Jedná se o otázky týkající se dojezdu, dobíjení a spolehlivosti.

· Dojezd: Až 700 km na jedno nabití u modelu E-3008.

· PEUGEOT ELECTRIC PROMISE2:

o 8 let / 160 000 km záruky na vozidlo díky Allure Care.

o 8 let / 160 000 km záruky na baterii.

o Přístup k nabíjecímu průkazu Free2Move Charge Pass – přes 700 000 veřejných nabíjecích bodů v Evropě.

Education (Vzdělávání)

Peugeot posiluje svůj ekologický závazek partnerstvími s Born Free a Under The Pole. Aktivně se zapojuje do podpory vzdělávacích projektů ve spolupráci s organizacemi zaměřenými na ochranu životního prostředí.

Partnerství s Born Free

Jako oficiální vzdělávací partner organizace Born Free Peugeot přispívá k udržitelnosti a ochraně divoké přírody. Podpora zahrnuje:

· finanční prostředky,

· poskytování vozidel,

· fundraisingové aktivity.

Na Pařížském autosalonu 2024 zaujala organizace Born Free významné místo, když zahájila digitální kampaň „Powered by Lions“, která měla za cíl zvýšit povědomí o ochraně divoké přírody. Po celé Paříži tato inovativní iniciativa proměnila nabíjecí stanice pro elektromobily v sochy lvů, přičemž každá symbolizovala lva zachráněného organizací Born Free. Sochy byly navíc vybaveny QR kódem pro odeslání finančního příspěvku na podporu organizace. V roce 2025 Peugeot zintenzivní svou podporu i v terénu – poskytne pickup Peugeot Landtrek, který pomůže organizaci Born Free při jejích aktivitách v rezervaci pro kočkovité šelmy v Keni.

Partnerství s Under The Pole

Peugeot je oficiálním vzdělávacím partnerem programu Under The Pole, jehož cílem je lepší poznání a ochrana oceánů. Podpora zahrnuje:

· Spoluvytváření vzdělávacího obsahu;

· Společné prezentace na odborných akcích v oblastech automobilového průmyslu, potápění a vědeckého výzkumu;

· Poskytování vozidel k zajištění logistiky organizace.

Peugeot tak pokračuje v podpoře udržitelných projektů, které mají konkrétní dopad na ochranu životního prostředí.

Environment (Životní prostředí)

Peugeot prosazuje komplexní přístup a neustále hledá řešení pro udržitelnější budoucnost, což je v souladu s cílem skupiny Stellantis dosáhnout uhlíkové neutrality. Elektrifikace vozidel je zásadním prvkem tohoto přechodu. Kromě toho se Peugeot zaměřuje na udržitelné materiály a výrobní postupy. Výrobní závody spotřebovávají méně energie a přírodních zdrojů a zároveň postupně přecházejí na obnovitelné zdroje energie. V současné době Peugeot využívá ve svých závodech 60 % dekarbonizované elektřiny s cílem dosáhnout 100 % do roku 2030.

Příkladem ekologického přístupu značky je model E-3008, u kterého je 85 % materiálů použitých při výrobě modelu recyklovatelných, 40 % hmotnosti palubní desky a koberců je vyrobeno z recyklovaných materiálu a celkově model obsahuje 24 % recyklovaných materiálů.

Alain Favey tiskovku uzavřel:

„Jsem hrdý na to, že mohu vést značku Peugeot. Máme silnou pozici a kompletní nabídku elektrických, hybridních a plug-in hybridních modelů. Máme tudíž všechny předpoklady k úspěchu a přispění k udržitelné budoucnosti.“

Related Post