Importérský speciál AUTOmakers přinese v březnu tradiční sérii interview s českým dovozci aut. Sekci rozhovorů letos otevře šéf české Toyoty Martin Peleška, jeho značka se v loňských statistikách SDA vyhoupla po sečtení osobních aut a LUV na první místo mezi importéry (resp. druhé po domácí Škodovce).
„Na loňských číslech se odrazila kombinace řady faktorů naráz. Máme širokou paletu modelů, ke kterým si zákazník může zvolit pohon dle vlastních potřeb. Pokračujeme v rozšiřování i modernizaci dealerské sítě, přinášíme konkurenceschopné akční nabídky i výhodné financování pomocí vlastního operativního leasingu KINTO One, výrazně investujeme do marketingu a máme silná partnerství,“ řekl nám Martin Peleška s tím, že se Toyotě i Lexusu dařilo i pronikat na flotilový trh.
Druhé místo i ve fleetech
„Na fleetovém trhu se jsme se vloni posunuli rovněž na druhé místo. Je to podobné jako v předchozí odpovědi, nabízíme širokou škálu modelů od nejmenšího Aygo X až po užitkovou řadu Toyota Professional, vloni jsme doplnili segment o největší van Proace Max. Jsme schopni uspokojit i poptávku po prémiových vozech díky značce Lexus. A k tomu jsou tu hybridní, plug-in hybridní i čistě elektrické verze našich modelů,“ uvedl šéf importu pro náš speciál.
Mezi největší firemní klienty Toyoty patří aktuálně společnosti Uber, Liftago, Bolt nebo Anytime.
Letos Toyota uspěla také ve státní správě, které díky výhře ve třech tendrech vyhlášených ministerstvem financí dodá v příštích dvou letech skrze partnera Auto Eder přes 500 vozů Toyota bZ4X.
Jaké úkoly čekají Martina Pelešku a jeho tým letos?
Celý rozhovor v březnovém tištěném speciálu AUTOmakers!