FOTO: Miroslav Hájek
Spread the love

Šéf Daimler Truck Josef Mařík svolal 27. února novináře do pražského Chateau St. Havel na bilanční konferenci. Značka Mercedes-Benz obhájila na českém trhu po třiadvacáté v řadě prvenství v registracích nákladních aut nad 6,5 tuny. Orientuje se zvláště na rozvoj poprodejních služeb a digitalizaci.

Dokladem toho bylo na výroční tiskové konferenci mj. i to, že hned po úvodním slově generálního ředitele Josefa Maříka představil nejobsáhlejší část bilance minulého roku Ivo Novák, který má ve firmě právě tuto oblast na starosti. Jeho informace pak ještě doplnil se stručnou bilancí marketingu firmy David Chleboun.

Rozvoj servisní sítě mercedesů pokračuje otevíráním kompletně nových servisních i prodejních míst jako základu pro zvyšování kvality poprodejních služeb a jejich další rozvoj. Jako velmi významné ve společnosti vnímají to, že došlo ke zlepšení dostupnosti servisních služeb zákazníkům a snížení prostojů vozidel z důvodu oprav; především v oblasti střední a severní Moravy.

V souvislosti na oddělení osobních vozů (Mercedes-Benz AG) a nákladních (DaimlerTruck AG) u mateřské firmy probíhaly i v české servisní síti zásadní změny: již na začátku loňského roku přešlo české zastoupení na nové diagnostické přístroje speciálně určené pro nákladní vozidla, na podzim zavedli nový systém pro uplatňování nákladů za garanční opravy a koncem listopadu spustili distribuci náhradních dílů z nového logistického centra v německém Günzburgu.

Digitalizace servisu

Současně pokračuje dynamický vývoj digitalizace servisních služeb, kde je čím dál více vozidel online propojeno se servisními centry, centrální technickou podporou a dispečery zákazníků. To umožňuje zefektivnění plánování servisních návštěv a zvyšuje transparentnost průběhu samotných servisních zásahů. Tyto probíhající změny vnímá firma jako zásadní pro organizaci ve svých servisech, i když to souběžně vyžaduje úpravy dílenských procesů.

Vedení firmy věří, že tak i na nadále budou jedním z hlavních argumentů pro volbu vozidel značky Mercedes-Benz Trucks jejich nízké provozní náklady a i bohatá nabídka doprovodných služeb na digitální bázi; jako etalon pro vstup do nové éry nákladní dopravy, ve které má značka již co nabídnout v „elektrosféře“ a testuje už i vodík.

Miroslav Hájek, Chateau St. Havel, Video: Luděk Kortus

Related Post