Škodovka oficiálně vstoupila na ománský trh. Značka tak posiluje záměr rozšířit svou působnost i mimo domácí evropský trh. Se slavnostním zahájením činnosti byl otevřen i digitální showroom v Maskatu, který vznikl ve spolupráci se společností Premium Motors, členem skupiny Alfardan Group.
V nadcházejících měsících Škodovka plánuje v Ománu představit kompletní řadu modelů se spalovacími motory, včetně prostorných osobních modelů a pestré řady SUV. Nabídka SUV sahá od kompaktního modelu Kushaq, dováženého z Indie a využívajícího synergie dané geografickou blízkostí, až po zcela nový sedmimístný vrcholný vůz Kodiaq, dodávaný i s pohonem všech kol.
Slavnostního otevření se zúčastnili Jeho Excelence Khalfan Bin Said Al Shueili, ministr rozvoje bydlení a městského plánování, Omar Hussain Alfardan, prezident a generální ředitel společnosti Alfardan Group, členové vedení Volkswagen Group Middle East a ománský šampion v rallye Abdullah Al-Rawahi, který předvedl svůj vůz Škoda Fabia.
Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing, uvádí: „Vstup na ománský trh je pro značku Škoda důležitým momentem. Rozšíření působnosti na Blízkém východě posiluje naše mimoevropské aktivity. Strategické partnerství se společností Premium Motors nám umožňuje nabídnout v Ománu vyspělou evropskou automobilovou techniku a výjimečný zákaznický servis. Těšíme se na příležitosti, které tento trh nabízí, a jsme připraveni dodávat vozy, které nejen splní, ale i předčí očekávání našich ománských zákazníků.“
Vstup značky Škoda do Ománu je klíčovou součástí strategie pro další rozvoj na Blízkém východě. Vzhledem k rostoucí poptávce po evropských automobilech v regionu je Škoda odhodlána nabízet vysoce kvalitní vozy přizpůsobené místním požadavkům. Expanze do Ománu rozšiřuje mezinárodní působnost značky a podporuje její dlouhodobé ambice mimo hlavní evropský trh. Do budoucna chce Škoda na Blízkém východě dosáhnout odbytu 10 000 vozů za rok a posílit tím svou pozici silného hráče na regionálním automobilovém trhu.
Strategické partnerství s Premium Motors a nejmodernější showroom v Maskatu
Škoda Auto uzavřela partnerství se společností Premium Motors, členem skupiny Alfardan Group, aby místním zákazníkům nabídla své vysoce kvalitní vozy s příznivou cenou a charakteristickými prvky Simply Clever. První ománský showroom značky Škoda v hlavním městě Maskatu představuje špičkové prodejní zázemí navržené tak, aby zajistilo plně digitální zážitek zaměřený na zákazníka. Prodejní plocha disponuje interaktivním digitálním konfigurátorem a úchvatnou obrazovkou přes celou stěnu. Nechybí prostor vyhrazený motorsportu, v němž Škoda připomíná své bohaté závodní dědictví.
Součástí nového zastoupení v Maskatu bude také exkluzivní servisní centrum Škoda se stanovišti pro celkem osm vozů, které zajistí komplexní poprodejní péči. V rámci svého dlouhodobého působení na trhu plánuje Škoda do roku 2029 otevřít v Ománu další tři showroomy a servisní střediska a dále tak posílit své působení v regionu.
Modelová řada odpovídá požadavkům místního trhu
Od začátku bude nabídka značky Škoda v Ománu obsahovat kompletní řadu osobních modelů se spalovacím motorem a evropským původem, včetně nejnovějšího výkonného vozu Octavia RS. Česká automobilka nabízí také početné portfolio SUV, od kompaktního modelu Kushaq, dováženého z Indie a využívajícího synergie dané geografickou blízkostí, po vrcholný vůz se spalovacím motorem, až sedmimístný Kodiaq, který je k dispozici také s pohonem všech kol. Tyto modely jsou k dispozici a nabízejí ománským zákazníkům širokou možnost volby podle jejich potřeb a preferencí. V rámci dlouhodobé strategie plánuje Škoda na Blízkém východě prodávat také elektromobily.
Prosperující automobilový trhu v Ománu je příležitostí k růstu
Ománská ekonomika má podle Škodovky předpoklady k růstu díky příznivému podnikatelskému prostředí a rozvoji hospodářské diverzifikace. Země s přibližně 4,5 milionu obyvatel a přibližně 300 vozidly na 1 000 obyvatel je již nyní pátým největším automobilovým trhem v regionu.
Roste zde poptávka po kvalitních, technologicky vyspělých a praktických vozech, které nabízejí vynikající poměr ceny a výkonu. Díky tomu je nyní ideální doba pro vstup značky Škoda na trh. Automobilka chce potenciál trhu využít svým zaměřením na spokojenost zákazníků a inovace.
Zdroj: Škoda Auto