Celkem 18 ocenění získala v letošním ročníku ankety iF Design Awards Hyundai Motor Company (HMC) se svou robotickou laboratoří Robotics LAB.
„Ocenění získaná v rámci iF Design Awards jsou výsledkem nadšení našeho týmu vizionářských designérů a jejich efektivní spolupráce s konstruktéry. Potvrzuje se tím konkurenceschopnost designové identity značky Hyundai na globálním trhu,“ řekl SangYup Lee, výkonný viceprezident a globální šéfdesignér značek Hyundai a Genesis.
Společnost HMC dosáhla v letošním ročníku ankety vítězství v 8 disciplínách a 12 kategoriích, od automobilů až po komunikaci značky, což dokládá šíři oborů, v nichž vytváří design nejvyšší úrovně.
Přehled ocenění v anketě iF Design Awards 2025:
· Automobilový průmysl: IONIQ 9, PALISADE, INITIUM, chytré světelné označení pro vozy taxi, globálně využitelná domácí nabíječka pro elektromobily, inovativní nabíječka E-pit pro rychlé nabíjení, koncept platformy pro individualizovanou mobilitu DICE (Digital Curated Experience), sada víceúčelových držáků
· Produktové koncepty: koncept veřejné mobility SPACE (Spatial Curated Experience)
· Průmysl: průmyslový nositelný robot X-ble Shoulder od společnosti Robotics LAB
· Design služeb: služba automatického nabíjecího robota ACR (Automatic Charging Robot) od společnosti Robotics LAB
· Interiérová architektura: design expozice „Inside the City of Ease“ na veletrhu CES 2024, centrum IONIQ Lab pro inovace a udržitelnost
· Uživatelské zážitky: robotické zážitky podporující maloobchodní prodej v centru IONIQ Lab
· Kampaně a film/video: kampaň „How far we’ve come“ u příležitosti konání mistrovství světa ve fotbale žen
· Nakladatelské činnosti: inovativní publikace k uvedení nového modelu SANTA FE na trh
· Prezentace značky: AD Creator pro autorizované prodejce Hyundai
Co jsou iF Design Awards?
Anketa iF Design Awards, založená v roce 1954, je prestižní soutěž ve světě designu. Každý rok je hodnoceno cca 10 800 designů ze 72 zemí. Vítězové musejí úspěšně projít přísným dvoufázovým výběrem, který potvrdí význam a dopady příslušného designu. Veškeré vítězné návrhy jsou prezentovány na portále www.ifdesign.com a v aplikaci iF Design App.
Níže naleznete podrobnější přehled produktů, aktivit a služeb společnosti Hyundai Motor Company oceněných v anketě iF Design Awards 2025.
IONIQ 9
Design modelu IONIQ 9 vznikl na základě konceptu „Aerosthetic Lounge“, který kombinuje aerodynamické vlastnosti s prostorným interiérem a estetickým pojetím. Spojením estetiky s funkčností stanovuje nová měřítka v kategorii luxusních SUV a vyniká udržitelným přístupem zaměřeným na zákazníka.
PALISADE
PALISADE je SUV, které kombinuje odvážný vzhled s detaily a prakticky využitelným interiérem. Toto SUV redefinuje svůj segment exteriérem a interiérem zaměřeným na člověka.
INITIUM
Koncepční vůz INITIUM ztělesňuje sílu, odolnost a eleganci. HMC touto studií předkládá veřejnosti svou vizi udržitelné budoucnosti na základě vodíkového pohonu. Design vycházející z konceptu „Art of Steel“ klade důraz na robustní struktury.
Chytré světelné označení vozů taxi
Chytré označení pro vozy taxislužby používá novou montážní metodu, která nepoškodí karoserii, usnadňuje instalaci, snižuje celkové náklady a zlepšuje viditelnost při vystupování cestujících, čímž předchází nehodám v oblasti mikromobility.
Globálně využitelná domácí nabíječka
Nabíječka pro domácí dobíjení elektromobilů je kompatibilní s elektricky poháněnými modely Hyundai a Genesis nabízenými na celém světě. Nové zařízení posouvá využitelnost domácího nabíjení díky integrovanému designu, konkurenceschopné ceně a nabíjecímu výkonu 22 kW.
Inovativní nabíječka E-pit
Vícefunkční ultra rychlá nabíječka s integrovaným záložním zdrojem elektrické energie rozšíří produktovou řadu nabíječek koncernu HMG. Platforma se dvěma zásuvkami snižuje náklady.
SPACE
Koncept veřejné mobility SPACE (Spatial Curated Experience) je systém založený na vodíkovém pohonu, který umožní neomezené cestování i lidem se sníženou mobilitou. Součástí systému jsou adaptivní sedadla a nastavitelná výška podlahy při nastupování. Moduly systému lze na konci životnosti využít například jako recyklované prvky nosných konstrukcí přístřešků a staveb.
DICE
Rovněž koncept pro individualizovanou mobilitu DICE (Digital Curated Experience) používá vodíkový pohon a zajišťuje ekologický a bezpečný provoz. Do platformy je integrována umělá inteligence, transparentní displej OLED a rozhraní RingPad se dokonale přizpůsobí individuálním preferencím a současně nabídnou chytrou konektivitu.
Sada víceúčelových držáků
Design sady víceúčelových závěsných a upevňovacích prvků zvyšuje využitelnost vnitřního prostoru vozidel. Po připevnění hlavního držáku na opěrku hlavy si mohou uživatelé sestavit například držák pro tablet nebo věšák na kabát či sako.
Nositelný robot X-ble Shoulder
Společnost Robotics LAB zkonstruovala průmyslového nositelného robota „X-ble Shoulder“, který snižuje riziko poranění a přispívá ke snížení únavy a udržení dobré kondice. Konstrukce robota je přizpůsobena zaměstnancům ve výrobě aut, kteří často zvedají paže nad hlavu, a to až 3600krát denně. Robot se vyznačuje minimalistickým designem, který zajišťuje snadné a komfortní používání.
Automatický nabíjecí robot ACR Service
Služba automatického nabíjecího robota ACR (Automatic Charging Robot) Service od společnosti Robotics LAB je přístupná pro všechny uživatele včetně osob s hendikepem. Pomocí umělé inteligence posoudí stav zaparkovaného vozu a jeho nabíjení, ať bylo zaparkováno manuálně, automatickým parkovacím robotem, nebo autonomně.
Expozice „Inside the City of Ease“ na CES 2024
Veletržní expozice s exponáty budoucí mobility představuje vizi a klíčové technologie značky Hyundai. Prezentuje budoucí prostor zaměřený na potřeby lidí, přičemž využívá vodíkovou energii a software podporující transformaci prostřednictvím názorných zkušeností.
IONIQ Lab
IONIQ Lab je první zážitkové centrum IONIQ v thajském Bangkoku a prostor, v němž se mohou návštěvníci blízce seznámit s technologiemi a životným stylem spjatými se značkou IONIQ. IONIQ Lab slouží jako centrum pro inovace a je průkopníkem na elektromobilovém trhu v Thajsku.
Robotické zážitky podporující maloobchodní prodej
Showroom IONIQ v Bangkoku využívá robotické technologie včetně průmyslových a parkovacích robotů k prezentaci platformy E-GMP. Návštěvníci se mohou seznamovat s technikou vozů IONIQ hravým a intuitivním způsobem.
Kampaň „How far we’ve come“ u příležitosti mistrovství světa ve fotbale žen
Tato kampaň oslavuje 130letou historii ženského fotbalu plnou vášně a odhodlání a ukazuje podporu poskytovanou značkou Hyundai i dosažené úspěchy.
Inovativní publikace k uvedení nového modelu SANTA FE na trh
Kniha vypráví fascinující příběh nového SUV SANTA FE i historii pěti generací této řady a zahrnuje koncepty a skici, velkosériovou výrobu, natáčení videí k uvedení na trh i samotnou premiéru.
AD Creator pro autorizované prodejce aut
Platforma Hyundai AD Creator s pomocí AI zajišťuje konzistentní prezentaci značky na celém světě. Lokální prodejci mohou snadno vytvářet kvalitní marketingový obsah v souladu s požadavky značky.