Čtyři stovky hostů sledovaly 26. března v Cubexu akci Fusion Experience, vstup čínských značek Omoda a Jaecoo na český trh. Jejich mateřská firma, koncern Chery, už delší dobu spolupracuje se skupinou Jaguar Land Rover. Import šéfuje Petra Růžičková.
Sešlo se tam více než 400 hostů, z řad dealerů, prvních zákazníků nebo novinářů. Pořadatelem byla společnost Grand Automotive East.
Na akci nechyběli ani zástupci velvyslanectví Čínské lidové republiky v čele s velvyslancem Feng Piao a vedoucími pracovníky obchodního oddělení.
Velká show
V rámci sedmihodinového programu, ve kterém nechyběla uvítací show robota a závěrečný koncert britské slupiny Kosheen, proběhlo také vylosování výherce vozu Omoda 5 ICE. Hlavní zájem přítomných byl ale upřen na samotnou prezentaci nových automobilů a obchodní strategie jejich dovozu. Té se věnovala nová ředitelka značek Omoda a Jaecoo pro Českou republiku, Petra Růžičková a čínští manažeři, Steve Eum a David Shen. Svým projevem přispěl také velvyslanec ČLR Feng Piao.
Vlastní prezentace obou, resp. tří modelů, když tím třetím je plně elektrická Omoda E5 proběhla jako velkolepá show, plná akcentování mimořádnosti vozů v rámci svých kategorií. Steve Eum a David Shen zdůraznili, že oba modely byly koncipovány v duchu filozofie „umění v pohybu“, s důrazem na design a technickou i technologickou vyspělost. Právě tyto aspekty, spolu s atraktivními cenami, mají přesvědčit zákazníky o nejlepší nabídce v daných třídách. V té má vozům Omoda a Jaecoo pomáhat i sedmiletá záruka a pětihvězdičkové hodnocení v testech NCAP.
Velké plány
Jak už naznačila probíhající reklamní kampaň, prvními dvěma modely koncernu Chery na českém trhu budou Omoda 5 ICE a Jaecoo J7. Jedná se v obou případech o atraktivní SUV/crossovery s benzinovými motory, samočinnou převodovkou a víc než slušnou standardní výbavou. Jaecoo J7 je navíc plug-in hybrid, slibující dojezd až 1200 km.
Petra Růžičková zdůraznila, že se jedná o historický moment, který zcela určitě ovlivní český trh. Vozy Omoda a Jaecoo budou prodávány u 40 dealerů, po „předprodeji“ má v současné době import už na půl tisícovky objednávek, které hodlá v brzké době zrealizovat.
Invaze začíná
Bude zajímavé, jak se s výslovností často dost exotických názvů čínských automobilů, nejen v případě značky Jaecoo, vypořádají čeští zákazníci, ale to bude asi nejmenší problém. Je naopak jasné, že letošní rok bude ve znamení razantního nástupu čínských automobilů na český trh.
V rukávu mají všichni Číňané určitě silné karty, na které by mohli zákazníci slyšet. Uvidíme, jak zapůsobí např. lákavá cenová politika, kdy jsou, a hlavně budou nabízeny vozy rozměrově, výbavami i kvalitativně vyšší úrovně, ve zcela jiných, nižších cenových parametrech, ve srovnání se současnou konkurencí. A to se netýká jen vozů Omoda a Jaecoo, protože už na příští týden byla oznámena česká prezentace importu vozů značky BYD, přičemž dovoz dalších čínských automobilů je už také avizován, takže se máme na co těšit.
Text a foto: Karel Beránek, Cubex;
Video: Luděk Kortus
Šéfka importu Petra Růžičková