Systém Kia Connect pro propojení vozidel má 1,5 milionu uživatelů v celé Evropě. Uživatelská komunita se rozrostla z 32 500 v roce 2019 na 1,5 milionu v roce 2025. Mezi nejnovější inovace patří spuštění obchodu Kia Connect Store, partnerství s 4screen a Geotab a integrace platební služby Kia In-Car Payment.
„Od svého spuštění v roce 2019 Kia Connect prokázala, že společnost usiluje o inovativní řešení zaměřená na zákazníka,“ říká Pablo Martínez Masip, viceprezident pro produkt a marketing společnosti Kia Europe a COO společnosti Kia Connect. „Díky bezproblémové konektivitě, špičkovým technologiím a personalizovaným službám změnil zážitek z jízdy pro miliony zákazníků v celé Evropě.“
Uživatelskou základnu Kia Connect tvoří široké spektrum řidičů, kteří využívají výhod propojené mobility. V roce 2019 se do služby, která se tehdy ještě jmenovala „UVO Connect“, zaregistrovalo přibližně 32 500 uživatelů. Od té doby počet uživatelů postupně a rychle rostl až na 1,5 milionu. Za tímto obrovským růstem stojí kromě celkově rostoucího přijetí propojených technologií především snaha společnosti Kia nabídnout zákazníkům skutečnou přidanou hodnotu.
„Téměř 94 procent majitelů vozů Kia v Evropě dnes aktivně využívá Kia Connect,“ říká Olivier Pascal, generální ředitel pro propojená vozidla ve společnosti Kia Connect. „Ve 13 z 28 zemí včetně České republiky, které Kia Connect pokrývá, je toto číslo ještě vyšší. Zvláště intenzivně ji využívají majitelé elektromobilů, kde tento podíl činí 95 procent.“
Kia Connect zahrnuje širokou škálu funkcí, které jsou přizpůsobeny různým potřebám uživatelů. Platforma nabízí významné výhody z hlediska pohodlí, bezpečnosti a efektivity. Mezi nejčastěji využívané funkce patří vzdálené dotazy na stav a diagnostiku vozidla (Remote Vehicle Status Check, Vehicle Diagnostics) a jeho polohu (Find My Car).
Kia Connect rovněž umožňuje dálkové ovládání funkcí vozidla, jako je nabíjení, klimatizace a zamykání, prostřednictvím aplikace, dále upozornění na nouzové situace v reálném čase prostřednictvím informačního a zábavního systému vozidla, bezproblémovou integraci do inteligentní infrastruktury pro zvýšení bezpečnosti a placení poplatků a služeb přímo ve vozidle. Pravidelné aktualizace softwaru, které lze pohodlně instalovat i vzduchem (OTA)*, udržují modely Kia aktuální a neustále připravené na budoucnost.
Bližší pohled na uživatele Kia Connect
Uživatelská základna Kia Connect odráží široké spektrum řidičů, kteří přijali služby palubní konektivity za své. V roce 2019, tehdy ještě pod názvem „UVO Connect“, bylo v rámci služby zaregistrováno přibližně 32 500 uživatelů. V průběhu let zaznamenaly služby Kia Connect exponenciální růst – mezi lety 2021 až 2024 se uživatelská základna více než ztrojnásobila, přičemž jen mezi lety 2023–2024 došlo k nárůstu o 32 %. Tento prudký nárůst odráží nejen obecně rostoucí přijetí technologií konektivity ze strany zákazníků, ale též odhodlání značky poskytovat zákazníkům přidanou hodnotu.
Nedávná historie Kia Connect
Rok 2024 byl pro vývoj Kia Connect klíčový. V lednu 2024 Kia uzavřela dohodu o spolupráci se společností 4screen na vylepšení palubní konektivity. Výsledkem této partnerské spolupráce je platforma pro modely Kia, poskytující řidičům v reálném čase přístup k polohovým službám a cíleným propagačním akcím přímo přes obrazovku navigace. Kia zvyšuje požitek z jízdy poskytováním praktických cílených informací v podobě interaktivních „špendlíků“ (vč. zobrazení konkrétních značek), nabízejících podrobnosti o dobíjecích stanicích v okolí, restauracích a dostupných slevách.
Služba uvedená na trh v říjnu 2023 umožňuje 1,5 milionu evropských zákazníků přizpůsobit si vůz prostřednictvím funkcí na vyžádání (FOD). Nabídka obchodu zahrnuje aktualizace systému palubního infotainmentu, dálkově ovládaný inteligentní parkovací asistent verze 2.0 (RSPA 2), funkci Acceleration Boost (posila akcelerace) nebo streamování hudby. Díky této koncepci budou modely Kia i nadále připraveny na budoucí požadavky s možností přizpůsobovat se aktuálnímu technologickému pokroku.
V dubnu spojila skupina HMG a značka Kia síly s nizozemským ministerstvem za účelem dalšího vylepšování chytré mobility, konektivity a aplikací typu V2X (vehicle-to-everything). Tato spolupráce vyústila v integraci vozidel s nizozemskou dopravní infrastrukturou na podporu bezpečnosti a efektivity provozu. Tímto krokem Kia jako první v Evropě zavedla funkci „Emergency Vehicle Approaching Alert“ (upozorňování na blížící se vozidla záchranářů), která řidiče v reálném čase informuje o dopravních nehodách a vozidlech integrovaného záchranného systému. Toto partnerství rovněž posílilo širší strategii skupiny HMG v oblasti softwarově definovaných vozidel (SDx), neboť prokázalo potenciál bezdrátových aktualizací softwaru v rámci globálního vývoje chytrých řešení mobility.
V září se díky partneství se společností Geotab rozšířila působnost značky Kia v oblasti řešení pro správu vozových parků. Cílem této spolupráce je zajistit provozní efektivitu a bezpečnost v rámci firemní platformy Kia PBV (Platform Beyond Vehicle). Provozovatelé vozových parků využívají výhod přizpůsobitelné platformy Geotab včetně funkcí pro směrování elektromobilů, automatické doporučování nabíjení a jednoduchou integraci s vozovými parky více značek bez potřeby dalšího hardwaru.
Modely Kia dále prošly komplexní aktualizací prostřednictvím vzdáleného přístupu (OTA), která přinesla podstatná vylepšení včetně služby streamování hudby SoundCloud, plánovače tras pro elektromobily na rozdělené obrazovce s lepšími informacemi o možnostech nabíjení, resp. podpory teplotní přípravy akumulátoru pomocí hlasových příkazů.
Nedávno prováděné aktualizace OTA obsahují více než 150 funkčních vylepšení OTA a nové funkce na základě zpětné vazby od uživatelů, které dokládají zasazení značky Kia zdokonalovat zákaznické zkušenosti na základě zpětné vazby od uživatelů a technologického vývoje.
EV3 vyniká jako model uvádějící premiérově špičkové funkce Kia Connect. Model EV3 s podporou služeb palubní konektivity a začleněním nejnovějších aktualizací softwaru Kia ukazuje, jak lze spojit pokročilé automobilové technologie a online služby s příštími aktualizacemi, které budou zahrnovat streamování videí, AI asistenta Kia pro rozpoznávání hlasu a palubní karaoke.
V říjnu Kia ve spolupráci se společností Parkopedia uvedla palubní platební službu In-Car Payment. Tento systém, premiérově uvedený v modelu Kia EV3, umožňuje uživatelům vyhledávat, rezervovat a platit za parkovací místa prostřednictvím dotykové obrazovky ve vozidle nebo mobilní aplikace Kia Connect. Díky službám Parkopedie mají uživatelé přístup k více než 330 000 parkovišť a 1,7 milionu parkovacích míst v 19 evropských zemích. Kromě toho Kia zveřejnila plán rozšířit palubní platební služby tak, aby podporovaly i platby za další služby kromě parkování.
S plány na další vylepšení, včetně širší integrace s ekosystémy chytrých měst a obohacení uživatelských zážitků, se Kia Connect těší pozici lídra revoluce technologií palubní konektivity v rámci Evropy i mimo ni. Kia Connect bude i nadále propojovat řidiče s chytřejšími a bezpečnějšími cestovními zážitky.