Jaro 2025 pokračuje v rytmu čínských bubnů. V tuzemsku je už etablovaná MG, po březnové premiéře značek Jaecoo a Omoda oznámil 1. dubna svůj příchod také BYD. Svoji prodejní síť v Česku se chystá začít budovat i automobilka BAIC.
Zájem čínských značek o Evropu a ČR je dán jejich nadprodukcí v Asii i restriktivními opatřeními v USA.
„Čínská nadprodukce hledá uplatnění kdekoliv ve světě. Oproti USA (100 procent) má EU velmi nízká cla na čínský import a máme tu atraktivní vysoké ceny. Proto bude pokračovat vstup čínských značek a výstavba výrobních kapacit v EU,“ řekl Novinkám expert na automobilový průmysl z EY Petr Knap.
V tomto týdnu oznámila automobilka Chery zahájení prodeje svých značek Omoda a Jaecoo. Chery zastupuje společnost Grand Automotive Central Europe, stejně jako je tomu v tuzemsku u značky Nissan.
Před zahájením prodeje je i BAIC-Beijing, jehož import má podle webu AUTOmakers zajišťovat polská BEMO Group. Pražské zastoupení BEMO vede bývalý šéf importu Fordu Jan Laube.
Premiérovou tiskovku v Karlíně si odbyl čínský gigant BYD. Oznámil uvedení modelů Sealion a Seal. BYD nedávno oznámila, že chce letos zdvojnásobit zahraniční prodeje. V Evropě již buduje továrnu v Maďarsku, která začne fungovat na podzim, a další spustí příští rok v Turecku. V čele českého a slovenského zastoupení BYD stojí bývalý vysoký nadregionální manažer americké značky Harley-Davidson Martin Heřmanský.
Na českém trhu je již přes rok aktivní značka DongFeng a zejména MG, která se stala nejprodávanější čínskou značkou v tuzemsku.
Výrazné nárůsty loni v Česku zaznamenaly i v Číně vyráběné vozy Tesla. Zájem o evropský i český trh mohou prohloubit vysoká cla a další restrikce pro dovoz čínských aut do USA.
Zdroj: novinky.cz, ČT 24, archiv