Jakub Šebesta, FOTO: VW
Spread the love

Český Volkswagen jak v samotném březnu, tak i za celé první čtvrtletí dosáhl dvouciferného meziročního nárůstu prodeje a posunu na druhou pozici mezi dováženými značkami.

„První tři měsíce letošního roku znovu potvrdily, že Volkswagen je pro české motoristy dlouhodobě důvěryhodnou a spolehlivou značkou,“ říká Jakub Šebesta, vedoucí divize Volkswagen společnosti Porsche Česká republika, a dodává: „Vysokými nárůsty prodeje se mohou pochlubit nejen naše tradiční bestsellery, ale také naše rodina elektrických modelů ID. I díky tomu jsme nedávno překonali milník 500 000 dodaných nových modelů značek Volkswagen a Volkswagen Užitkové vozy od roku 1992. Neusínáme však na vavřínech a neustále se snažíme nabídku pro české zákazníky rozšiřovat a vylepšovat. Příkladem je úspěšné uvedení zcela nového rodinného SUV Tayron na český trh nebo partnerství s českým projektem chytrého řízení dopravy C-ITS, které nám umožnilo nabízet jako první automobilové značce v ČR služby Car2X řidičům většiny našich modelů.“

V březnu 2025 bylo v České republice registrováno 1397 nových vozů Volkswagen, což je o 18,79 % více než v březnu 2024. Za první čtvrtletí 2025 si u českých zákazníků druhá nejoblíbenější dovážená značka připsala na své konto 4268 registrací nových vozů. Volkswagen se tak může pochlubit dynamickým meziročním nárůstem o 15,01 %, přestože celkový trh rostl mnohem pomaleji, o 3,61 %. Tržní podíl značky Volkswagen na českém trhu se tím v prvních třech měsících letošního roku meziročně zvýšil z 6,44 % na 7,15 %.

Žebříček modelů vede Golf, následují Tiguan a Tayron

Březnový žebříček nejprodávanějších modelů značky Volkswagen vede Golf (311 vozů; +8,74 %) následovaný modely Tiguan (213 vozů; -4,05 %), Tayron (116 vozů), Passat (103 vozů; -0,96 %), Touran (72 vozů; +60 %), T-Cross (69 vozů; +68,29 %) a Taigo (52 vozů; 18,18 %). Meziročně několikanásobně větší oblibě se těší elektrické modely z rodiny ID., jichž bylo v březnu registrováno celkem 106 vozů oproti 21 vozům v březnu 2024. Nejoblíbenější byla přitom vlajková loď ID.7 s 33 vozy.

V období od ledna do března 2025 oslovila nejvíce českých zákazníků čtveřice modelů Golf (1141 vozů; +42,45 %), Tiguan (682 vozů; +23,10 %), Passat (414 vozů; +55,64 %) a Touran (236 vozů; +17,41 %). Rodina modelů ID. těžila v prvním čtvrtletí letošního roku ze skokového nárůstu zájmu o elektromobilitu v podání značky Volkswagen. Celkem 296 elektromobilů ID. je více než trojnásobkem prodeje ve stejném období loňského roku (86 vozů).

Jeden z posledních příspěvků koncernu k elektromobilitě – Volkswagen ID.7 – se loni předvedl ve Dlouhé Lhotě

Bezmála polovinu odbytu v elektromobilovém segmentu přitom zajistila vlajková loď ID.7 se 127 vozy (oproti 47 vozům v prvním čtvrtletí 2024). O velmi pozitivním přijetí zcela nového modelu Tayron českými zákazníky pak svědčí 121 vozů registrovaných převážně až v závěru prvního čtvrtletí.

Za úspěšnými obchodními výsledky značky Volkswagen v dosavadním průběhu letošního roku stojí široké portfolio oblíbených modelů ve spojení s atraktivními akčními nabídkami. Kromě zvýhodněných modelů Limited Edition, People a R-Line People boduje Volkswagen u českých zákazníků také programem Volkswagen e-dotace, díky němuž může pořízení čistě elektrického nebo a plug-in hybridního modelu Volkswagen vyjít až o 100 000 Kč výhodněji.

Volkswagen v uplynulém čtvrtletí potvrdil také svou roli průkopníka technických inovací. Jako partner projektu C-ITS (Cooperative Intelligent Transport Systems) se Volkswagen stal v České republice první automobilovou značkou, která integruje do svých vozidel technologii Car2X ve spojení s certifikátem pro provoz v rámci českého systému C-ITS. Tím je umožněna bezdrátová komunikace kompatibilních vozidel mezi sebou, s dopravní infrastrukturou i centrálními systémy řízení silniční dopravy. Pro řidiče většiny nejprodávanějších modelů Volkswagen na českém trhu to znamená, že si již dnes mohou užívat ještě vyšší úroveň bezpečnosti díky včasným upozorněním na nebezpečné úseky a situace, a minimalizovat tak riziko nehody.

Předán 500 000. vůz zákazníkovi

Mezi highlighty prvního čtvrtletí patří také předání 500 000. nového vozu Volkswagen českému zákazníkovi, uvedení zcela nového modelu Tayron na český trh a partnerství s projektem chytrého řízení dopravy C-ITS (Cooperative Intelligent Transport Systems), které umožňuje řidičům většiny nových modelů Volkswagen využívat inovativní bezpečnostní funkce používající technologii Car2X.

Zdroj: VW, Lenka Vaňková

Related Post