FOTO: Vlado Rybecký
Spread the love

PR manažerka Dacie Jitka Skaličková uspořádala pro média dvoudenní testovací jízdy s modelem Bigster. Novináři testovali vůz na trase Praha – Šumava, technickou prezentaci hostil hotel Annín. Program doplnil sjezd hory Svatobor na koloběžkách (Video).

Pro prezentaci svého největšího SUV se značka rozhodla pro tématické jízdy pod heslem „Na palubě Dacia Bigster Šumavou trochu jinak“. K testovacím možnostem různých variant Bigsteru tedy nepatřila jen trasa z Prahy, ale také okruhy po zmíněném pohoří.

„Značka Dacia může nyní nabídnout celkem 5 modelů, příchod Bigsteru pro nás znamená vstup do vyšších pater segmentu SUV. Nově se v našich vozech objevuje adaptivní tempomat, elektricky ovládané víko kufru a také nový hybridní motor,“ uvedl generální ředitel Renaultu ČR Zdeněk Grunt.

Zmiňovaný tříválcový HYBRID 155 má baterii o výkonu 0,8 kwh chlazenou oběhem klimatizace a podle šéfa importu slibuje spotřebu kolem 4.7 litru benzínu na sto kilometrů.

„Další verze Hybrid Eco G 140 je náznakem naší stategie pro LPG motorizace. Motor 1,2 turbo s přímým vstřikem dokáže bez tankování dojet na benzín a plyn plných 1450 kilometrů,“ uvedl Grunt.

Ceny Bigsteru začínají na 549 000 korunách za mild hybrid, první čtyřkolka vyjde na 607 000 korun.

„Vůz může mít automatickou převodovku nebo manuál, pohon na přední kola nebo všechna čtyři kola. Automat se čtyřkolkou ale nelze spojit,“ uvedli na dotaz AUTOmakers manažeři značky.

FOTO: Erich Handl

Bigster je dlouhý 4,57 metru, má rozvor 2,7 m, nabídne až 702 litrů pro náklad. To platí pro základní benzínovou variantu, hybrid nabídne 612 litrů, LPG verze 660 litrů.

Auto je vždy pětimístné, se 7místnou variantou se nepočítá.

Erich Handl, Annín; Foto autor a Dacia; Video: Pavel Srp a Luděk Kortus

K doplňkovému fakultativnímu programu patřil sjezd Svatoboru na terénních koloběžkách

Náročný testovací den zakončil bowlingový turnaj, ve kterém se zaskvěl Radek Vrtal

 

Related Post