Spread the love

Renault spustil 22. dubna rezervační systém na model Renault 5 Turbo 3E. Model je elektrickou reinterpretací modelů Renault 5 Turbo a Turbo 2 z osmdesátých let. Přináší ale technologie, které jej posouvají do kategorie vozidel mini-supercar.

Retro-futuristický vzhled modelu navazuje na styl původních modelů, přičemž karoserie byla navržena s důrazem na aerodynamiku a s využitím karbonových prvků, které snižují hmotnost.

Vůz má délku 4,08 metru, ale šířku 2,03 metru. Široké blatníky ukrývají dvacetipalcová kola s integrovanými elektromotory a na zadní části dominuje  spoiler a difuzor pro optimální přítlak. Přítomnost tradičních stylistických prvků – například světel nebo zpětných zrcátek – připomíná slavnou minulost, ale jejich provedení je zcela současné.

Po odhalení 17. března přijímá nyní značka Renault rezervace na svůj „mini-supercar“ Renault 5 Turbo 3E. Elektrická reinterpretace legendárních modelů Renault 5 Turbo a Turbo 2 z 80. let bude k dispozici za zaváděcí cenu od 155 000 eur, bez opce, příslušenství a možnosti volby personalizace

Jeho trhy budou Evropa (včetně Velké Británie), Střední východ, Japonsko a Austrálie. Zákazníci, kteří si chtějí po zahájení prodeje zajistit koupi jednoho z 1 980 číslovaných exemplářů modelu Renault 5 Turbo 3E, mohou od 22. dubna vyplnit formulář na speciální stránce internetových stránek Renault ve své zemi. Vybraný prodejce jim zavolá zpět a domluví si s nimi schůzku v showroomu, během níž budou vyzváni k podpisu rezervačního poukazu na 50 000 EUR, který jim umožní přednostní koupi vozu Renault 5 Turbo 3E. V tomto okamžiku si mohou zvolit číslo svého budoucího vozu.

Možnost vytvoření jedinečného exempláře

Ve druhé fázi, na začátku roku 2026, budou zákazníci kontaktováni svým prodejcem, aby mohli specifikovat svůj výběr personalizace vozu, kterou si budou moci přednostně objednat při zahájení prodeje. Kromě historického zbarvení standardních vozů Renault 5 Turbo a Turbo 2, jako je granátově červená, nebo soutěžního zbarvení, jako je černá, žlutá a bílá, připomínající Renault 5 Turbo, který v roce 1982 vyhrál závod Tour of Corsica, si budou moci zvolit originální zbarvení „gentleman driver“.

Především si však zákazníci budou moci sjednat schůzku s designérskými týmy Renault a přizpůsobit řadu prvků z hlediska barvy a materiálů: sedadla, výplně dveří, palubní desku atd. Konečně v první polovině roku 2027 nastane čas na definitivní konfiguraci vozu a jeho objednání u prodejce. Částka zaplacená za rezervaci bude v závislosti na zvolené konfiguraci odečtena od celkové částky k úhradě. První nakonfigurované a objednané vozy budou dodány v roce 2027.

Interiér 

Sedadla jsou vybavena šestibodovými pásy, přístrojová deska je inspirována původními modely, ale přináší aktuální digitální rozhraní. Dvojice displejů multimediálního systému OpenR link (10,1″ a 10,25″) zobrazuje důležité informace, a díky multimediálnímu systému OpenR link s integrovanými službami Google poskytuje pokročilou konektivitu, navigaci a možnost plánování tras s ohledem na dobíjecí infrastrukturu.

V interiéru jsou použity materiály jako Alcantara a karbon, včetně typického prvku – vertikální ruční brzdy ve stylu rallye.

Personalizace

K dispozici budou různé barevné kombinace exteriéru i interiéru, včetně historických lakování jako je červená Rouge Grenade nebo varianta „Tour de Corse 1982“. Zákazníci budou mít možnost navrhnout si vůz podle svých představ a spolupracovat přímo s designéry značky Renault. Každý vůz tak může být skutečně unikátní, ať už svým vzhledem nebo výbavou.

Renault 5 Turbo 3E spojuje závodní charakter a elektrický pohon. Na jeho vývoji se podílí společnost Alpine a montáž bude probíhat ve výrobním závodě Alpine Dieppe Jean Rédélé; společnost Ampere přispívá svými odbornými znalostmi v oblasti softwaru a elektronické architektury; společnost Mobilize poskytuje služby usnadňující život s elektrickým pohonem: Mobilize Smart Charge, Mobilize Charge Pass, funkci Plug & Charge a obousměrné nabíjení (V2L a V2G).

Výkon a technika

Renault 5 Turbo 3E využívá nově vyvinutou elektrickou platformu s pohonem zadních kol. Dva elektromotory uložené přímo v kolech poskytují kombinovaný výkon 540 koní a točivý moment 4 800 Nm. Díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 sekundy.

Baterie o kapacitě 70 kWh je umístěna pod podlahou, což přispívá k nízkému těžišti. Díky 800voltové architektuře je možné vůz nabíjet stejnosměrným proudem výkonem až 350 kW, což umožňuje dobít kapacitu z 15 na 80 % za 15 minut. Na jedno nabití ujede více než 400 kilometrů podle normy WLTP.

Related Post