FM Logistic, mezinárodní poskytovatel služeb v oblasti dodavatelských řetězců (v ČR provozuje 3 sklady), oznamuje spolupráci se světovým výrobcem malých domácích zařízení Groupe SEB.
Spolupráce vznikla s cílem posílit logistické operace Groupe SEB v Evropě a zvýšit efektivitu dodavatelského řetězce pro distribuci široké škály jejích výrobků, které zahrnují značky jako Tefal, Moulinex, Krups, do obchodů a nákupních center.
Distribuce není lehký úkol
Rozsáhlý sortiment výrobků a intenzivní růst spolu s vícekanálovou prodejní sítí vyžadují vysokou efektivitu a zvláštní důraz na logistiku. V tomto ohledu se Groupe SEB může spolehnout na profesionální podporu lídra v logistických službách ve střední Evropě – FM Logistic. Distribuce do obchodů a nákupních center je náročný proces, při kterém hraje roli čas. Je tomu tak proto, že nákupní centra a místní předpisy výslovně stanovují hodiny, ve kterých musí být dodávky uskutečněny. „Někdy se časový interval pohybuje od pouhých zhruba deseti minut až po maximálně něco málo přes hodinu. To byl jeden z důvodů, proč jsme hledali spolehlivého logistického partnera s odpovídající infrastrukturou, který by se tohoto úkolu ujal,“ říká Sébastien Mauriange, ředitel logistických operací EE ve společnosti Groupe SEB.
Čas ale není jediným problémem, se kterým musí logistický operátor počítat. V mnoha případech se obchody a nákupní centra nacházejí v centrech měst, a nejsou tak dostupné nákladními automobily. „K tomu se přidávají další problémy: omezený počet ramp, malé skladovací prostory v prodejnách, omezený počet zaměstnanců a skutečnost, že se musí kontrolovat hmotnost jednotlivých palet, které obvykle tahají zaměstnanci s ručními vozíky. To vše znamená, že dodávka zboží musí být přesně naplánována a všechny prvky musí být dokonale zkoordinovány. Víme, že pokud se nám to nepodaří, obchod zůstane bez zboží, a to by bylo nepřijatelné,“ dodává Magdalena Wójcik, Senior Business Development Manager ve společnosti FM Logistic.
Klíčem je čas a komunikace
Jak zdůrazňují zástupci společností Groupe SEB a FM Logistic, klíčem k úspěchu je komunikace, která začíná v hlavním skladu. „Nejdůležitější je včasnost a nakládání zboží podle plánu. Jakékoli zpoždění v dopravě ovlivňuje práci celého skladu a omezuje provozní kapacitu, a to jak z hlediska prostoru, tak i zapojených zaměstnanců. Vše tedy závisí na dobré komunikaci s poskytovatelem dopravy a rychlé reakci na případné změny,“ zdůrazňuje Branislav Hubinský, manažer distribuce EE.
Přesně kvůli těmto důvodům si Groupe SEB našla spolehlivého logistického partnera se správnou infrastrukturou, který by se tohoto úkolu ujal – FM Logistics.
Groupe SEB
Přední světový výrobce malých domácích zařízení a profesionálních kávovarů. Výrobky skupiny lze nalézt ve 150 zemích světa, včetně Polska. V továrnách skupiny se vyrábějí spotřebiče a příslušenství celkem 35 značek. V Polsku jsou nejoblíbenější značky Tefal a Krups.
O společnosti FM Logistic
Podpora rozvoje udržitelných vícekanálových dodavatelských řetězců je jádrem strategie společnosti FM Logistic, což mimo jiné dokládá její slogan „Supply Chain“.
Společnost byla založena ve Francii v roce 1967 jako rodinný podnik a dnes je jedním z předních evropských poskytovatelů služeb v oblasti dodavatelských řetězců. Mezi její klienty patří společnosti z oblasti rychloobrátkového zboží, maloobchodu, kosmetických výrobků, průmyslové výroby a zdravotnictví.
Služby společnosti zahrnují skladování, multikanálové plnění, společné balení, vnitrostátní a mezinárodní dopravu, městskou logistiku a řídicí centra dodavatelského řetězce.
FM Logistic působí ve více než 14 zemích Evropy, Asie a Latinské Ameriky. Roční tržby společnosti činí 14 miliard eur a zaměstnává 27 200 lidí. V České republice provozuje celkem tři sklady – v Tuchoměřicích, Lovosicích a Jirnech a překladiště v Olomouci.