ACEA sečetla lednové prodeje vozidel v Evropské unii (EU). Podle sdružení došlo k oživení prodeje nových vozidel, který následoval po poklesu v prosinci předchozího roku. K tomuto oživení přispělo zejména dvouciferné tempo růstu prodeje v Německu a Itálii.
I prodej plně elektrických vozidel zaznamenal nárůst, avšak meziročně poklesl. Tuto informaci zveřejnila v úterý Evropská asociace výrobců automobilů (ACEA). Podle nejnovějších údajů se počet nově zaregistrovaných osobních vozidel v EU v lednu 2024 meziročně zvýšil o 12,1 % na 851 700 kusů, čímž se zotavil z poklesu o 3,3 % v prosinci 2023. Všechny hlavní trhy v EU hlásily významný růst prodeje, přičemž Německo (19,1 %) a Itálie (10,6 %) dosáhly dvouciferných nárůstů a Francie (9,2 %) a Španělsko (7,3 %) jednociferných.
Registrace nových bateriových elektrických vozidel (BEV) v EU v lednu meziročně vzrostly o 28,9 % na 92 741 kusů. To však představovalo pokles o 42,3 % ve srovnání s prosincem. Hlavním důvodem bylo zejména meziroční snížení prodeje v Německu (-59 %) a ve Francii (-46 %), přestože meziročně došlo k nárůstu.
Celkově elektrifikovaná vozidla, včetně plně elektrických modelů, plug-in hybridů a plně hybridních vozidel, představovala v lednu 47,5 % všech nově zaregistrovaných osobních automobilů v EU, což je více než 42,7 % před rokem, avšak pokles oproti prosinci, kde to bylo 53,3 %.
V lednu vzrostl prodej dvou největších evropských výrobců automobilů, Volkswagen (11,5 %) a Stellantis (15 %), zatímco prodej Renaultu podle údajů ACEA klesl o 2,9 %. Vzhledem k vysokým nákladům na nákup elektromobilů se Stellantis a Renault snaží vyvíjet cenově dostupnější modely. Americký výrobce elektromobilů Tesla zaznamenal v lednu meziroční nárůst prodeje v EU o 66,9 %.