Elektrické Volvo EX30 se v České republice poprvé fyzicky představilo loni v říjnu v Křižíkově pavilonu. 21. února měla odborná veřejnost z řad autonovinářů možnost vyzkoušet si kompaktní crossover během testovacích jízd v Praze.
Stejně jako představení vozu, také první novinářské jízdy modelem Volvo EX30 využily prostor Výstaviště Praha. Tentokrát tvořil zázemí akce pavilon Bohemia.
„Naším cílem je prosadit EX30 jako jeden z nejprodávanějších plně elektrických modelů v České republice. Věříme, že jeho nezpochybnitelné kvality, atraktivní cena a vneposlední řadě také fakt, že výrobu nyní nebrzdí žádná omezení, pomohou modelu EX30 dostat se letosmezi pětici nejprodávanějších elektrických vozů vtuzemsku,“ říká Alican Emiroğlu, generální ředitel Volvo Car Czech Republic.
Nejkratší Volvo v nabídce, cena 869 000 korun.
Volvo EX30 jde ve stopách výrazně většího plně elektrického modelu EX90. Zaujme už základními rozměry –délka 423 cm, o 19 cm menší než u modelu XC40,dělá z EX30 nejkratší vůz v nabídce Volva od ukončení výroby C30.
Odkazy na švédský původ značky lze vysledovat nejen vcelkovém minimalistickém pojetí designu –vinteriéru reprezentovaném nahrazením většiny fyzických ovladačů dotykovou obrazovkou infotainmentu –,ale i vjednotlivých detailech.
Ambientní osvětlení kabiny například nabídne i velmi specifické odstíny, jako jsou třeba zlatá záře letního slunovratu či přesvědčivá iluze ikonické polární záře. V duchu trvalé udržitelnosti neobsahuje kabina jediný kus zvířecí kůže. Všechnymateriály byly zvoleny tak, aby byly šetrné kživotnímu prostředí a zároveň dostály přísným standardům kvality Volvo.
Nejmenší model značky si také vystačí s menším množstvím oceli čihliníkua recyklované a obnovitelné materiály byly opět využity v oněco větší míře. Zajímavostí mohou být vtomto ohledu materiály použité na obložení dekorativních panelů. Tvoří je tkaný lenči certifikovanávlna, plastové díly vyrobené z rámů vyřazených oken nebo z vláken ze staré džínoviny.
Že je EX30 tak trochu jiné volvo, naznačuje i nabídka barev. Kromě tradičních odstínů se tu objevují i zcela nové, jako například energizující Moss Yellow, inspirovaná lišejníky rostoucími na skalách podél švédského západního pobřeží. Karoserie je optimalizována pro co nejhladšíobtékání vzduchem a nízký aerodynamický odpor se projevuje naefektivitě provozu.
I díky tomu činí hodnoty dojezdu WLTP podle zvolené verzeod 344 km (51 kWh baterie) přes 450 km (verze AWD, 69 kWh) až po 476 km (69 kWh baterie, pohon zadních kol).Volvo EX30 přitom není vžádném případě pomalé. V závislosti na variantách pohonu je hodnota jeho zrychlení z 0 na 100 km/h 5,7 či 5,3 sekundya u verze AWD, jejíž dva motory generují 428 koní.
Zdroj: TK Volvo, Petra Doležalová, Pavilon Bohemia