20240312_131030
Spread the love

Značka Lexus prezentovala v berounském Golf Clubu svůj nejmenší model LBX, který míří na náročnější zákazníky v segmentu malých crossoverů. Přítomným novinářům novinku předvedl Jakub Květoň, senior manager importu.

LBX se bude snažit získávat nové zákazníky v segmentu, ve kterém dosud značka nefigurovala. Nejnovějším modelem značky Lexus je jen 419 cm dlouhý crossover LBX (ten je mimochodem dokonce o 3 cm kratší než Škoda Kamiq).

Celkový koncept tohoto Lexusu je založen na kombinaci praktického hybridního pohonu s autonomním dobíjením, v poměrně malém crossoveru, který byl navržen jako dostupný a příjemný společník v souladu s dnešním pojetím stylu. Přitom nabízí mnohem víc, než bychom očekávali od vozu této třídy – spojuje vyspělé technologie a nekompromisní odlišení na základě kvalit à la Lexus, postavených na luxusním řemeslném zpracování a zásadách pohostinnosti Omotenashi pro celou posádku.

Pohon obstarává zážehový tříválec 1,5 litru jeho celkový hybridní výkon je 136 k, umožňující dosažení největší rychlosti 170 km/h, při kombinované spotřebě jen 4,4 l/100 km a s pohonem 4×4 od 4,6 do 5 l/100 km. Ve velmi dobře odhlučněném interiéru je na komfortních sedadlech dostatek místa pro čtyři až pět cestujících a zavazadlový prostor má solidních 332 a u verze 4×4 pak 247 litrů.

Má Lexus LBX přímou konkurenci?

Moderně koncipovaný malý crossover od Lexusu cílí na náročnější skupinu zákazníků, kteří požadují i u nevelkého auta víc, než nabízí konkurence – komfort, image prémiové značky a svým způsobem odlišení od mainstreamu. To, jak se zdá, se modelem LBX až překvapivě dobře podařilo. Jízda je v každém případě příjemná, komfortní a přitom může být i docela živá i lehce sportovní, jak se řidiči zalíbí.

Značka předpokládá, že jen letos prodá na 300 kusů této novinky, jejíž prodej už začal. Cenová nabídka je také zajímavá, základní verze začíná na akční částce 699 000 Kč, ve vyšší úrovni výbavy o sto tisíc výš a samozřejmě s nejvyšší výbavou a pohonem 4×4 se cena přehupuje i nad 1,1 milionu. Pokud jde o zmíněnou konkurenci mezi prémiovými značkami, tak takto malý, a tak bohatě vybavený crossover zatím u nás v nabídce není. LBX se v každém případě jeví jako smělý počin s nemalými ambicemi.

Lexusu se daří

Značka, která se na českém trhu objevila už před 30. lety, ale zpočátku se její vozy prodávaly jen velmi skromně, v desítkách kusů za rok. Zatímco v Americe se jim nesmírně dařilo, u nás jen zvolna hledaly zákazníky. Teprve v poslední době se celkem nenápadně, ale o to intenzivnější začíná Lexus prosazovat. Vždyť ještě za celý rok 2014 prodal jen 108 vozů, ale o pět let později to bylo sice 438 kusů, ale ani to nebyla žádná sláva.

Loni se prodeje vyhoupnuly na už slušných 1528 osobitých automobilů, pro které jsou synonyma osobitost, kvalita a spolehlivost. Současná nabídka značky Lexus na českém trhu je překvapivě pestrá a čítá pět základních modelů SUV, dva sedany, z nichž některé existují ve více variantách, ale také luxusní MPV a sportovní kupé a kabriolet.

Ještě vyšší cíle

To, že nastoupená cesta Lexusu se jeví, jako správná potvrzují i letošní obchodní úspěchy. Jen za první dva měsíce bylo u nás prodáno už 390 vozů, což není o mnoho méně než před pěti lety za celý rok. Letošní cíle jsou v každém případě ambiciózní, ale podle toho, jak vypadá odbyt na začátku roku, není více než dvoutisícový cíl nijak nereálný a díky malému LBX může být ještě líp.

Karel Beránek, Golf Beroun

Nový LBX ukázal médiím Senior manager Lexusu Jakub Květoň

Related Post