V Sále architektů Staroměstské radnice se konala první letošní konference cyklu Smart Community, 14. Pražské dopravní fórum. S plánovanými investicemi hlavního města Prahy do dopravní infrastruktury účastníky konference seznámil 1. náměstek primátora Zdeněk Hřib.
Nejvíce přítomné zajímala dostavba Pražského okruhu a budování metra, včetně automatizace provozu linek C a D.
Náměstek Hřib přitom mimo jiné poznamenal, že metropole na dostavbu okruhu prostředky bez pomoci státu sama mít nebude. Potřebu pomoci vlády pak doslova označil za výraznou. Vedení města se nyní soustřeďuje na budování komplexního systému městské hromadné dopravy. To má před individuální dopravou prioritu.
S tím souvisí i podpora elektromobility, kterou město vnímá jako službu pro všechny, tedy nejen pro ty, kdo mohu nabíjet ve vlastní garáži. Jedním z příkladů je např. i plánované zavádění nové generace sloupů veřejného osvětlení se zabudovanými nabíječkami. Což pak vnímá jako formu podpory elektromobilitě občanům města, a nikoliv tedy jako dosud zvýhodnění parkování pro elektromobily převážně majitelů aut dojíždějících na úkor rezidentů.
Mátl hovořil o okruhu
V druhém tématickém bloku měl hlavní slovo Radek Mátl, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic. Jeho informace o postupu prací na Pražském okruhu neopomenula připomenout úskalí, která v sobě jednotlivé úseky této již hodně vousaté stavby skrývají. Z jeho slov si mohli účastníci udělat představu, jak se oproti původním předpokladům musí projektanti popasovat s logicky rostoucími požadavky z míst, kudy trasy povedou z hlediska ochrany životního prostředí. Komunikace se noří hlouběji do terénu, přibývá tunelů. Kamiony a proudy aut nikdo za barákem nechce.
Miroslav Hájek, Sál Architektů