Volvo Cars prodalo v únoru celosvětově celkem 50 315 vozů, což ve srovnání se stejným obdobím loňského roku znamená pokles prodeje o 2 %. Hlavním důvodem poklesu prodeje byly oslavy nového lunárního roku v Číně. V Česku se ale dařilo a po lednu pokračoval rostoucí trend i v únoru – se 339 prodanými vozy se jedná o nárůst o 99 % oproti loňskému roku.
Prodej v Evropě byl i nadále silný a při 26 773 prodaných vozech přerostl odbyt v únoru 2023 o 26 %. Ve srovnání s loňským únorem vzrostl prodej vozů s plně elektrickým nebo plug-in hybridním pohonem o 18 %, zatímco prodej jen BEV vozů se zvedl o 31 %.
Růžička: daří se nám navyšovat tržní podíl
V České republice se značce Volvo dařilo a po lednu pokračoval rostoucí trend i v únoru – se 339 prodanými vozy se jedná o nárůst o 99 % oproti loňskému roku. Kumulativně za letošní první dva měsíce stouply prodeje oproti stejnému období minulého roku o 74 %. Elektrifikované vozy se na celkových únorových prodejích podílely 22 %.
„V souladu s naším plánem se nám v ČR daří navyšovat tržní podíl v segmentu prémiových vozů a celkově patříme mezi lídry trhu prémiových elektrifikovaných aut. Hodně si slibujeme od naší novinky EX30, prvního plně elektrického malého SUV, které má za sebou velice slibný start. Momentálně evidujeme již více než 500 objednávek,“ uvedl Jan Růžička, Commercial Operations Director ve Volvo Car Czech Republic.
Ve Spojených státech amerických se prodalo 7 920 vozů, což v meziročním srovnání znamená snížení prodeje o 7 %. Nicméně ve srovnání s únorem 2023 se zde zvedl prodej BEV a PHEV vozů o 6 %, přičemž podíl těchto vozů na celkovém prodeji v USA dosáhl 32 %.
V Číně bylo prodáno celkem 7 911 vozů, což znamená ve srovnání s únorem 2023 propad o 39 %. Důvodem tohoto poklesu bylo načasování oslav nového lunárního roku, který obvykle nastává v období měsíce února.
V prosinci 2023 automobilka Volvo Cars uvedla na trh nejnovější přírůstek: model EX30. Během prvních dvou měsíců roku 2024 se prodalo celkem 5 863 těchto vozů. Nyní již byly zahájeny dodávky zákazníkům na evropském, japonském a brazilském trhu, které budou v následujících týdnech následovány dalšími trhy.
Tahounem model XC60
Nejžádanějším modelem v únoru 2024 nadále zůstává Volvo XC60, jehož prodej se vyšplhal na 16 026 vozů (2023: 16 103). Po něm následovalo Volvo XC40, kterého se prodalo celkem 13 193 vozů (2023: 15 435), zatímco třetí příčky dosáhlo Volvo XC90 s celkem prodanými 7 299 vozy (2023: 7 120).
Únor | Únor | Leden–únor | Leden–únor | |||
2024 | 2023 |
Změna |
2024 | 2023 |
Změna |
|
Evropa | 26 773 | 21 278 | 26 % | 49 914 | 42 714 | 17 % |
Elektrifikované modely | 16 133 | 13 698 | 18 % | 29 963 | 26 518 | 13 % |
– plně elektrické varianty | 8 799 | 6 715 | 31 % | 16 270 | 12 052 | 35 % |
– plug-in hybridy | 7 334 | 6 983 | 5 % | 13 693 | 14 466 | -5 % |
Čína | 7 911 | 13 066 | -39 % | 23 953 | 24 849 | -4 % |
Elektrifikované modely | 415 | 1 130 | -63 % | 1 404 | 2 388 | -41 % |
– plně elektrické varianty | 137 | 172 | -20 % | 298 | 491 | -39 % |
– plug-in hybridy | 278 | 958 | -71 % | 1 106 | 1 897 | -42 % |
USA | 7 920 | 8 560 | -7 % | 15 636 | 16 253 | -4 % |
Elektrifikované modely | 2 571 | 2 436 | 6 % | 4 446 | 4 806 | -7 % |
– plně elektrické varianty | 359 | 973 | -63 % | 619 | 1 744 | -65 % |
– plug-in hybridy | 2 212 | 1 463 | 51 % | 3 827 | 3 062 | 25 % |
Ostatní | 7 711 | 8 382 | -8 % | 14 214 | 15 990 | -11 % |
Elektrifikované modely | 3 147 | 3 414 | -8 % | 5 624 | 6 708 | -16 % |
– plně elektrické varianty | 1 629 | 1 714 | -5 % | 2 963 | 3 161 | -6 % |
– Plug-in hybridy | 1 518 | 1 700 | -11 % | 2 661 | 3 547 | -25 % |
Celkem | 50 315 | 51 286 | -2 % | 103 717 | 99 806 | 4 % |
Elektrifikované modely | 22 266 | 20 678 | 8 % | 41 437 | 40 420 | 3 % |
– plně elektrické varianty | 10 924 | 9 574 | 14 % | 20 150 | 17 448 | 15 % |
– plug-in hybridy | 11 342 | 11 104 | 2 % | 21 287 | 22 972 | -7 % |
——————————-
Zdroj: Volvo, Petra Doležalová