Spread the love

Volvo Cars prodalo v únoru celosvětově celkem 50 315 vozů, což ve srovnání se stejným obdobím loňského roku znamená pokles prodeje o 2 %. Hlavním důvodem poklesu prodeje byly oslavy nového lunárního roku v Číně. V Česku se ale dařilo a po lednu pokračoval rostoucí trend i v únoru – se 339 prodanými vozy se jedná o nárůst o 99 % oproti loňskému roku.

Prodej v Evropě byl i nadále silný a při 26 773 prodaných vozech přerostl odbyt v únoru 2023 o 26 %. Ve srovnání s loňským únorem vzrostl prodej vozů s plně elektrickým nebo plug-in hybridním pohonem o 18 %, zatímco prodej jen BEV vozů se zvedl o 31 %.

Růžička: daří se nám navyšovat tržní podíl

V České republice se značce Volvo dařilo a po lednu pokračoval rostoucí trend i v únoru – se 339 prodanými vozy se jedná o nárůst o 99 % oproti loňskému roku. Kumulativně za letošní první dva měsíce stouply prodeje oproti stejnému období minulého roku o 74 %. Elektrifikované vozy se na celkových únorových prodejích podílely 22 %.

V souladu s naším plánem se nám v ČR daří navyšovat tržní podíl v segmentu prémiových vozů a celkově patříme mezi lídry trhu prémiových elektrifikovaných aut. Hodně si slibujeme od naší novinky EX30, prvního plně elektrického malého SUV, které má za sebou velice slibný start. Momentálně evidujeme již více než 500 objednávek,“ uvedl Jan Růžička, Commercial Operations Director ve Volvo Car Czech Republic.

Ve Spojených státech amerických se prodalo 7 920 vozů, což v meziročním srovnání znamená snížení prodeje o 7 %. Nicméně ve srovnání s únorem 2023 se zde zvedl prodej BEV a PHEV vozů o 6 %, přičemž podíl těchto vozů na celkovém prodeji v USA dosáhl 32 %.

V Číně bylo prodáno celkem 7 911 vozů, což znamená ve srovnání s únorem 2023 propad o 39 %. Důvodem tohoto poklesu bylo načasování oslav nového lunárního roku, který obvykle nastává v období měsíce února.

V prosinci 2023 automobilka Volvo Cars uvedla na trh nejnovější přírůstek: model EX30. Během prvních dvou měsíců roku 2024 se prodalo celkem 5 863 těchto vozů. Nyní již byly zahájeny dodávky zákazníkům na evropském, japonském a brazilském trhu, které budou v následujících týdnech následovány dalšími trhy.

Tahounem model XC60

Nejžádanějším modelem v únoru 2024 nadále zůstává Volvo XC60, jehož prodej se vyšplhal na 16 026 vozů (2023: 16 103). Po něm následovalo Volvo XC40, kterého se prodalo celkem 13 193 vozů (2023: 15 435), zatímco třetí příčky dosáhlo Volvo XC90 s celkem prodanými 7 299 vozy (2023: 7 120).

             
  Únor Únor Leden–únor Leden–únor  
  2024 2023

Změna

2024 2023

Změna

             
Evropa 26 773 21 278 26 % 49 914 42 714 17 %
Elektrifikované modely 16 133 13 698 18 % 29 963 26 518 13 %
– plně elektrické varianty 8 799 6 715 31 % 16 270 12 052 35 %
– plug-in hybridy 7 334 6 983 5 % 13 693 14 466 -5 %
             
Čína 7 911 13 066 -39 % 23 953 24 849 -4 %
Elektrifikované modely 415 1 130 -63 % 1 404 2 388 -41 %
– plně elektrické varianty 137 172 -20 % 298 491 -39 %
– plug-in hybridy 278 958 -71 % 1 106 1 897 -42 %
             
USA 7 920 8 560 -7 % 15 636 16 253 -4 %
Elektrifikované modely 2 571 2 436 6 % 4 446 4 806 -7 %
– plně elektrické varianty 359 973 -63 % 619 1 744 -65 %
– plug-in hybridy 2 212 1 463 51 % 3 827 3 062 25 %
             
Ostatní 7 711 8 382 -8 % 14 214 15 990 -11 %
Elektrifikované modely 3 147 3 414 -8 % 5 624 6 708 -16 %
– plně elektrické varianty 1 629 1 714 -5 % 2 963 3 161 -6 %
– Plug-in hybridy 1 518 1 700 -11 % 2 661 3 547 -25 %
             
Celkem 50 315 51 286 -2 % 103 717 99 806 4 %
Elektrifikované modely 22 266 20 678 8 % 41 437 40 420 3 %
– plně elektrické varianty 10 924 9 574 14 % 20 150 17 448 15 %
– plug-in hybridy 11 342 11 104 2 % 21 287 22 972 -7 %

 ——————————-

Zdroj: Volvo, Petra Doležalová

Related Post