Šéf Volvo Car Czech Alican Emiroglu ukázal 11. dubna v centru Prahy novou vlajkovou loď značky. Elektrické SUV se předvedlo novinářům a VIP klientele v centru Pražská křižovatka, odsvěceném kostele Sv. Anny, a vyráží na prezentační roadshow po republice.
Výroba plně elektrického modelu Volvo EX90 bude zahájena ve druhém čtvrtletí letošního roku v továrně Volvo Cars v americkém Charlestonu. Pražská smetánka jej poprvé mohla shlédnout v bývalém kostele Sv. Anny, jehož základy pochází z 10. století.
Mezinárodní duchovní centrum Pražská křižovatka je jedním z projektů Nadace Dagmar a Václava Havlových VIZE 97, která rovněž dbá o záchranu a správu tohoto jedinečného prostoru. Pražská křižovatka sídlí v dávno odsvěceném kostele založeném sv. Václavem již v roce 927 n. l.
„Pro Volvo Cars představuje tento model nový začátek hned v několika ohledech. Jedná se o plně elektrický vůz s dojezdem najedno nabití až 600kilometrů, který byl navržen tak, aby posunul naše bezpečnostní standardy ještě dál,“ řekl šéf importu krátce před odhalením novinky.
Podle něj jde o nejbezpečnější model značky všech dob. Volvo EX90 bude díky nejnovějším vnějším a vnitřním senzorickým technologiím chránit své cestující neviditelným ochranným štítem.
Nejmodernější senzory, jako jsou kamery, radary a především laserový senzorLiDAR, jsou zde propojeny s výkonným výpočetním jádrem vozu, kdeběžína disku NVIDIA DRIVE, vlastní software společnosti Volvo Cars, vytvářející v reálném čase 360°obraz okolního prostředí.
Tyto senzory se nikdy neunaví ani se nepřestanou soustřeďovat, připomněl produktový manažer značky Martin Mazari.
„Jsou navrženy tak, aby odpovídaly a reagovaly v momentech, kdy by pouhý zlomek sekundy znamenal fatální zpoždění. Laserový senzor LiDAR snímá silnici před vozem i při dálničních rychlostech a bez ohledu na to, zda je den, či noc.“
Dokáže identifikovati malé či špatně rozeznatelné objekty stovky metrů před vozidlem, díky čemuž získává více času na to, aby mohl řidiče informovat, reagovat a předejít případné kolizi. Senzory mimoto přispívají ke zlepšení spolehlivosti a celkového výkonu pokročilého asistenčního systému řidiče Pilot Assist s novou podporou řízení při změně jízdního pruhu.
„Tento neviditelný ochranný štít funguje i uvnitř vozu. Speciální senzory a kamery zpracovávající informace na základě vlastních algoritmů,“ připomněl Mazari.
Erich Handl, Pražská křižovatka