Spread the love

Šéf Lexusu Jakub Květoň se pochlubil rekordními prodeji značky za první tři měsíce letošního roku. Nový Lexus v Česku pořídilo rekordních 556 zákazníků, což je meziroční nárůst o 84 procent. To posunulo značku z koncernu Toyota mezi TOP 21 nejprodávanějších na trhu.

„Lexus se také vyhoupl na pátou příčku mezi prémiovými výrobci. Spolu s mateřskou Toyotou také suverénně vládne segmentu automobilů s hybridním pohonem,“ uvedla značka.

Registrace ukazují, že prodeje automobilů Lexus takto rostou už čtvrtým rokem, přitom nástup značky Lexus na českém trhu nebyl výrazný.

Když se Lexus v roce 1992 u nás poprvé objevil v nabídce, našlo své kupce prvních 68 kusů a v dalších letech byly prodeje poměrně dlouho na úrovni jednotek až desítek kusů ročně. Zatímco se v Americe značce Lexus nesmírně dařilo, u nás, ale i v celé Evropě jen zvolna hledala zákazníky.

Exotická značka se prosazovala pomalu, ale jistě

Zpočátku nepříliš známá a trochu exotická značka prodala v ČR za rok 2015 108 vozů a do roku 2020 se prodeje posunuly na úroveň 300 a 400 kusů. První znatelné zlepšení přišlo v roce 2021, kdy bylo prodáno 560 vozů, což je zhruba tolik, jako letos za první čtvrtletí. Meziroční zlepšení představovalo 36 procent.

Za další rok Lexus prodal už cca 900 aut, což znamenalo zvýšení o 60 procent. Prodej 1529 kusů za rok 2023 přinesl zlepšení o dalších 70 procent. Letos prodeje dál rostou, Lexus se už prosazuje před mnohými tradičními výrobci.

Pestrá nabídka aut na trhu

Současná nabídka Lexus na českém trhu je překvapivě pestrá a čítá cekem devět základních prémiových modelů od malého crossoveru LBX, přes čtyři SUV, a to UX, NX, RX a RZ, až po dvě limuzíny ES a luxusní LS, neméně luxusní MPV s označením LM, plus poslední kusy luxusních kupé/kabrioletů řady LC, či RC F, jejichž výroba pro Evropu již byla ukončena.

Přitom některé z modelů existují i ve více variantách hybridních pohonů. Pro všechny modely vozů Lexus platí známá synonyma mimořádné osobitosti, kvality a spolehlivosti, což jsou atributy, které spolu s unikátní zákaznickou péčí nároční zákazníci stále více a rádi oceňují.

„Letošní obchodní výsledky značky Lexus jen potvrzují, že cesta nastoupená před čtyřmi roky se ukazuje jako správná. Vždyť po třech měsících bylo u nás prodáno už podstatně víc vozů, něž ještě před pěti lety za celý rok. Díky široké nabídce a rozšiřující se prodejní i servisní síti očekáváme, že prodeje přesáhnou hranici dvou tisíc kusů, z toho na 300 kusů budou tvořit zcela nové malé crossovery LBX,“ říká manažer značky Lexus v ČR Jakub Květoň.

Zdroj: Lexus, Jakub Květoň

Šéf značky Lexus Jakub Květoň, čtenář AUTOmakers

 

 

Related Post