V čele marketingu automobilky Tatra Trucks je od 1. května Jan Kadlec. Zkušený manažer produktového marketingu se vrací na ‚místo činu‘.
V Tatře již působil v letech 2010 až 2013, organizoval například marketingovou komunikaci spojenou s uvedením tehdy zcela nové typové řady Tatra Phoenix a působil v týmu, který uváděl v život slogan Tatra vás dostane dál, který nejstarší česká automobilka s úspěchem používá dodnes.
Lukáš Andrýsek, generální ředitel Tatra Trucks, k příchodu Jana Kadlece uvedl: „Mou prioritou je přivádět do Tatry šikovné a zkušené specialisty a jsem přesvědčen, že v případě Jana Kadlece jako nového šéfa marketingu se mi to podařilo. V Tatře není nováčkem, podílel se na uvedení modelové řady Tatry Phoenix, která je jedním z pilířů našeho portfolia, a uváděl v život slogan Tatra vás dostane dál, který používáme dodnes. Líbí se mi jeho vize marketingu jako komunikace zaměřené na naše zákazníky, která jim na ověřených a průkazných datech dokáže, že Tatra má pro ně oproti konkurenci měřitelnou přidanou hodnotu.“
Jan Kadlec v souvislosti se svým návratem do Tatry přiblížil své záměry: „Chci obsahově naplnit slogan Tatra vás dostane dál. Je to zpráva pro řidiče, že je vozy Tatra dostanou fyzicky dál, díky své výjimečné schopnosti procházet složitým terénem. Je to však také zpráva pro ředitele a majitele firem, které jsou našimi zákazníky, že automobily Tatra jejich společnost dostanou dál ekonomicky, a to díky jedinečné hodnotě, kterou naše vozidla poskytují po celou dobu svého životního cyklu a provozu.“
Koncept Customer Value Proposition
Jan Kadlec bude spolu se svým marketingovým týmem rozvíjet koncept Customer Value Proposition, který prezentuje měřitelný efekt získaný a vyhodnocený na základě reálného použití vozidel a s ním spojenými službami zákazníkovi. Záměrem je, aby se firemní zákazník nedíval jen na pořizovací cenu vozu, nýbrž měl podklady a reálná data dokazující, jakou přidanou hodnotu mu flotila vozidel Tatra může přinést ve srovnání s konkurencí v závislosti na segmentu jeho podnikání a typu provozu.
„Zaměřím se na zmapování globálního potenciálu pro naše výrobky a také na tzv. bílá místa, kde zatím nepůsobíme nebo nevyužíváme plně potenciál. V neposlední řadě chci zpět do Tatry přinášet strukturované informace od zákazníků, co na našich výrobcích vylepšit, abychom tyto poznatky mohli promítnout do technického i procesního rozvoje. Tatra je bezpochyby Love Brand a díky procesním změnám v marketingu, které se promítnou do fungování celé firmy, věřím, že budeme mít více spokojených zákazníků a atraktivní komunikaci s přidanou hodnotou,“ dodal Jan Kadlec.
O Janu Kadlecovi
Jan Kadlec je zkušený marketingový manažer s praxí ve výrobních společnostech s vlastním výzkumem a vývojem v automotive, farmaceutickém a chemickém průmyslu. Před svým návratem do Tatry působil jako produktový manažer ve společnosti Simply You Pharmaceuticals. Předtím devět let působil ve firmě Varroc Lighting Systems, mimo jiné na pozici marketingového manažera. Ve společnosti Tatra Trucks působil již v letech 2010 až 2013, kde bylo jeho hlavním projektem uvedení nové modelové řady Tatra Phoenix. Ta získala v roce 2012 v soutěži International Truck of the Year ocenění nejlepší plně pohonné nákladní vozidlo roku. Je absolventem VŠB-TU v Ostravě, na které vystudoval obor marketing a obchod.
Zdroj: Tiskový servis Tatra Trucks