Ilustrační foto
Spread the love
Čína investuje více než 6 miliard jüanů (830 milionů dolarů) do vládou vedeného projektu na vývoj polovodičových baterií, přičemž šest firem má nárok na státní financování práce na technologii nové generace.

Baterie v pevné fázi slibují vyšší bezpečnost, delší životnost a rychlejší nabíjení ve srovnání s konvenčními lithium-iontovými bateriemi, které používají hořlavé kapalné elektrolyty. K masovému rozšíření je však ještě daleko kvůli omezené dostupnosti surovin, složitým výrobním procesům a z toho plynoucím vysokým nákladům.
Čína se snaží upevnit své vedoucí postavení na světovém trhu s elektromobily poté, co jí včasné a rozsáhlé investice do domácích dodavatelských řetězců pomohly stát se nákladově nejkonkurenceschopnějším výrobcem baterií a elektromobilů na světě.
Mezi potenciálními účastníky projektu jsou například výrobci baterií CATL a WeLion New Energy Technology podporovaná společností Nio.
Podle osoby, která nebyla oprávněna hovořit s médii a odmítla být jmenována, byla vybrána také, která soupeří s Teslou o titul největšího světového prodejce elektromobilů a je výrobcem baterií, a dále automobilky FAW, SAIC a Geely. Společnost Geely se odmítla vyjádřit.
Ostatní společnosti na žádost agentury Reuters o komentář bezprostředně neodpověděly. Mnozí představitelé automobilového průmyslu a analytici očekávají, že polovodičové baterie rozhodnou o konkurenceschopnosti příští generace elektromobilů. Tuto technologii zkoumá i několik světových výrobců automobilů, kteří doufají, že se jim podaří narušit dominanci Číny v oblasti současných technologií baterií pro elektromobily.
Japonská Toyota Motor, která je ve vývoji elektromobilů pozadu, uvedla, že plánuje během několika let uvést na trh vozidla poháněná polovodičovými bateriemi. Společnost Tesla žádné podrobné plány vývoje polovodičových baterií neuvedla.
Zdroj: svethuawei.cz

Related Post