Spread the love

Jednatel Volkswagen Financial Services (Volkswagen FS) Vratislav Strašil bilancoval letošní vývoj trhu na jarním BBQ s novináři. Hovořil o aktuálních trendech ve financování vozů, stejně jako o dalším směřování společnosti Volkswagen Financial Services. Diskutovaly se také letošní nové dotace na elektromobily.

Šéf největší leasingové firmy v segmentu financování automobilů si pochvaloval její stabilní prodejní výkon oproti poklesu dodávek zákazníkům a nárůstu úrokových sazeb ČNB.

Volkswagen FS loni uzavřela celkem 45 426 smluv. Suma jejího portfolia představovala 48,4 miliardy korun, byla tedy o více než pět miliard vyšší než v roce 2020 a  o více než devět miliard vyšší než předloni.

„Přitom naše penetrace trhu vzrostla na více než třicetiprocentní podíl,“ upřesnil Strašil s tím že letos jeho firma uzavřela do letošního dubna 14 971 nových smluv na nové vozy, ojetiny i multibrand.  To znamená letošní meziroční nárůst o dalších více než šest procent.

Produktové portfolio firmy

Většinu produktového portfolia Volkswagen FS letos stále tvoří úvěr (43,5 %), ale vzrůstá podíl balonových úvěrů (36,7 procenta) i operativního leasingu (19,6 %).

Průměrná cena financovaného nového vozu vzrostla od roku 2020 ze zhruba 400 tisíc korun na letošních 572 186 korun. „Náš byznys letos podporujeme servisním balíčkem na pět let zdarma s financováním a zvýhodněnými cenami servisních prohlídek,“ uvedl jednatel.

Vývoj žádostí o úvěr s dotací na elektromobily

Jak se daří v oblasti financování elektromobilů? Národní rozvojové banka (NRB) letos v březnu vyhlásila program ZÁRUKA ELEKTROMOBILITA. Ten podporuje české podnikatele při nákupu elektromobilů a dobíjecích stanic.

Cílem programu je podpořit modernizaci vozových parků podnikatelů prostřednictvím finančních příspěvků a také poskytnutím záruk ke zvýhodněnému úvěru od leasingové společnosti či banky.

V počtu žádostí o úvěr s dotací letos vede žebříček značek Tesla, následovaná značkou Volvo. VWFS evidovala celkem 305 žádostí o úvěr s dotací, což jí řadí na třetí místo (Volkswagen) a čtvrté (Škoda).

„I v oblasti elektromobilů ale hodláme zvyšovat naší penetraci trhu, firmám nabízíme atraktivní úroky, servisní balíčky, vyřízení dotace zdarma či dobíjecí kartu Chargee,“ uvedl Strašil.

Marketing a partnerství  – letos šest eventů

A co letošní marketing a partnerství akcí? Volkswagen FS počítá s celkem šesti eventy. Patří mezi ně již uskutečněná Volkswagen Big Night, dále Battle of the Teams (Prague Marathon), 4Fleet Test Days, Konference čisté mobility, akce Alternativní pohony v praxi a Forum elektromobility.

CSR – stálá podpora tří organizací

V oblasti CSR letos pokračuje podpora Centra Paraple, se kterým Volkswagen FS spolupracuje už od roku 1995.

Podpora také bude již tradičně směřovat Domovu seniorů Sue Ryder (na snímku) a platformě sdružující sociální a chráněné dílny Breakfaststory.

Erich Handl, Volkswagen FS BBQ, Bořislavka

 

 

 

Related Post