Zbrusu nové školicí středisko Peugeotu na pražském Chodově hostilo 20. června novinářský workshop na téma osobní nové mild-hybridní elektrifikace vozidel – MHEV.
Pod patronací PR manažerky značky Peugeot Radky Matthey proběhla ve čtvrtek prezentace, ve které technický školitel Dalibor Krejčík a produktový manažer Miloslav Doupal podrobně seznámili přítomné s principy a novinkami mild-hybridního pohonu.
Vlastní prezentace proběhla ve třech etapách, jednak na učebně formou přednášky, následně praktickou demonstrací technologie v prostorách školicí dílny, a nakonec i vyzkoušením si hybridních automobilů v běžném provozu.
Přestože je mild hybridní technologie již nějaký čas všeobecně známá a běžně používaná, její neustálý vývoj přináší další pokrok. V praxi to pro uživatele znamená, že nové modely Peugeot dosahují v běžném provozu, oproti benzinovým verzím, úsporu paliva až 1 l/100 k a snížení emisí o 13 až 17 %.
Vlastní elektromotor mild-hybridního pohonu je součástí šestirychlostní dvouspojkové samočinné převodovky, nezávisle na vylepšeném zážehovém tříválci, kterému „jen pomáhá“, a tím šetří palivo. Jako zdroje elektrické energie slouží dva akumulátory, jeden 12 V a druhý 48 V, od nichž putuje elektrický proud přes měnič k relativně nevelkému elektromotoru. Řidič za jízdy o této elektrické podpoře prakticky neví, ale pocítí ji v nižší spotřebě.
Za letošních prvních pět měsíců činí podíl osobních automobilů Peugeot s mild-hybridním pohonem zatím jen 3,5 % (Plug-in hybridům náleží 2,4 % a čistě elektrickým verzím 1,9 %). U elektrifikovaných vozidel MHEV, tedy mild-hybridů importér ještě letos očekává skokové navýšení jejich podílu, a do budoucna majoritu.
Karel Beránek, Chodov