Světovou premiéru si odbyl nový ID.7 GTX3 – sedan s elektrickým pohonem všech kol o výkonu 250 kW (340 k). Předprodej v České republice byl zahájen s cenami od 1 845 900 Kč6.
Současně byl spuštěn také předprodej již v březnu představených modelů ID.7 Tourer GTX4 (od 1 865 900 Kč6), ID.7 Pro S2 (od 1 578 900 Kč6) a ID.7 Tourer Pro S5 (od 1 598 900 Kč6).
Stejně jako ID.7 GTX3 má i ID.7 GTX Tourer4 elektrický pohon všech kol o výkonu 250 kW. Modely ID.7 Pro S2 a ID.7 Tourer Pro S5 s pohonem zadních kol poskytují nejvyšší výkon 210 kW (286 k). Všechny čtyři nové verze modelu ID.7 jsou vybaveny baterií o kapacitě 86 kWh a čeští zákazníci je mohou objednávat také akční model People s cenovým zvýhodněním více než 200 000 Kč.
EXCLUSIVE: Volkswagen ID.7 GTX preview (youtube.com)
ID.7 GTX – klasický sprint za 5,4 sekundy
Nový model ID.7 GTX je společně s novou karosářsky prodlouženou verzí ID.7 Tourer GTX aktuálně nejvýkonnějším elektromobilem značky Volkswagen. Sedan zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Fascinující je dynamická síla výkonu 250 kW, která je k dispozici během zlomku sekundy.
ID.7 GTX přenáší hnací sílu na vozovku díky elektrickému pohonu všech kol, který zajišťují dva elektromotory, jeden na přední a druhý na zadní nápravě. U sportovního modelu byl podle metodiky WLTP naměřen dojezd na jedno nabití až 595 km1. Při nabíjení sady akumulátorů modelu ID.7 GTX stejnosměrným proudem z rychlonabíjecího stojanu lze využívat nabíjecí výkon až 200 kW. Za optimálních podmínek trvá nabití 86kWh baterie z 10 na 80 procent 26 minut.
ID.7 GTX – vzhled a výbava
ID.7 GTX se vizuálně odlišuje přední a zadní partií v originálním designu GTX. Tento sedan se navíc vyznačuje výrazně rozšířenou sériovou výbavou. Mezi vnější znaky patří nová 20“ kola „Skagen“ z lehké slitiny s leštěným povrchem a „světlomety IQ.LIGHT LED Matrix“ doplněné osvětlenými logy Volkswagen na přídi a zádi. Světelný design je individualizován ve sportovním stylu GTX světelnými prvky v prostoru pro přívod vzduchu na přední partii. Interiér zušlechťují prvky, jakými jsou vyhřívaná sedadla s červeným kontrastním prošíváním a perforovaným nápisem GTX na opěradlech.
Specifický design GTX má rovněž multifunkční volant s červeným prvkem uprostřed a červeným prošíváním. Interiér modelu ID.7 GTX má ambientní osvětlení s výběrem 30 barev světla. Mezi další prvky sériové výbavy patří bezdrátová aplikace „App-Connect“ pro Apple CarPlay a Android Auto, head-up displej s rozšířenou realitou, hlasový asistent IDA s integrovaným chatbotem „ChatGPT“ (s umělou inteligencí), dvouzónová automatická klimatizace, bezklíčkový přístupový systém „Keyless Access“ se zapínáním vozidla tlačítkem a alarm.
Jednou z řady nejnovějších technologií, dodávaných na přání, je parkovací asistent „Park Assist Pro“, který umožňuje ovládat parkovací procesy při zajíždění na parkovací místo a vyjíždění z něj prostřednictvím chytrého telefonu7.
ID.7 GTX Tourer
Předprodej nového modelu ID.7 GTX a dalších tří nových verzí se sadou akumulátorů o kapacitě 86 kWh byl právě zahájen. Kombi ID.7 GTX Tourer se od technicky identického sedanu GTX odlišuje v první řadě zadní partií. Zavazadlový prostor modelu ID.7 GTX Tourer pojme při plně obsazeném pětimístném interiéru až 605 litrů zavazadel (opěradla zadních sedadel jsou v poloze Cargo), zatímco u sedanu ID.7 GTX to je maximálně 532 litrů. GTX tak v obou karosářských verzích nabízí stejně velký objem zavazadlového prostoru jako ostatní verze modelové řady ID.7. To samé platí pro nejvyšší přípustné zatížení střechy 75 kg. Nové kombi ID.7 GTX Tourer zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy. Historicky nejvýkonnější kombi značky Volkswagen ujede podle metodiky WLTP na jedno nabití až 584 km1.
ID.7 Pro S a ID.7 Tourer Pro S – 86 kWh místo 77 kWh
Model ID.7 byl doposud nabízen výhradně ve verzi „Pro“, vybavené ve všech případech sadou akumulátorů o kapacitě 77 kWh. Nové verze ID.7 Pro S jsou – stejně jako nové sportovní varianty ID.7 GTX – nyní sériově vybaveny akumulátorovou baterií s využitelnou kapacitou 86 kWh (celková kapacita: 91 kWh). Dojezd se tím citelně prodloužil.
U nového kombi ID.7 Tourer Pro S vzrostl dojezd podle metodiky WLTP až na 690 km1, u sedanu ID.7 Pro S dokonce až na 709 km1. Obě karosářské varianty modelu ID.7 Pro S se tak svým dojezdem vyrovnají modelům poháněným spalovacími motory. Výbavou odpovídají modely ID.7 Pro S a ID.7 Tourer Pro S verzím „Pro“.
1) Dojezd zjištěný na válcové zkušebně podle globálně harmonizované metodiky měření pro osobní a lehké užitkové vozy WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Údaje dojezdu podle metodiky WLTP se mohou lišit v závislosti na výbavě. Skutečný dojezd v praktickém provozu závisí mj. na jízdním stylu, rychlosti jízdy, používání komfortních/vedlejších spotřebičů, venkovní teplotě, počtu cestujících/zatížení vozu zavazadly, topografii a opotřebení, resp. stárnutí sady akumulátorů.
2) ID.7 Pro S – kombinovaná spotřeba elektrické energie 16,2–13,6 kWh/100 km; kombinované emise CO2 0 g/km; emisní třída (CO2): A. Uvedené údaje o spotřebě elektrické energie, emisích CO2 a emisních třídách (CO2) jsou závislé na zvolené výbavě vozidla.
3) ID.7 GTX – kombinovaná spotřeba elektrické energie 18,4–16,2 kWh/100 km; kombinované emise CO2 0 g/km; emisní třída (CO2): A. Uvedené údaje o spotřebě elektrické energie, emisích CO2 a emisních třídách (CO2) jsou závislé na zvolené výbavě vozidla.
4) ID.7 GTX Tourer – kombinovaná spotřeba elektrické energie 18,8–16,6 kWh/100 km; kombinované emise CO2 0 g/km; emisní třída (CO2): A. Uvedené údaje o spotřebě elektrické energie, emisích CO2 a emisních třídách (CO2) jsou závislé na zvolené výbavě vozidla.
5) ID.7 Tourer Pro S – kombinovaná spotřeba elektrické energie 16,6–14,0 kWh/100 km; kombinované emise CO2 0 g/km; emisní třída (CO2): A. Uvedené údaje o spotřebě elektrické energie, emisích CO2 a emisních třídách (CO2) jsou závislé na zvolené výbavě vozidla.
6) Veškeré údaje o cenách (včetně 21% DPH) a výbavě platí pro český trh.
7) Pro funkci dálkově ovládaného zaparkování vozu pomocí systému Park Assist Pro si uživatel musí stáhnout aplikaci „VW Park Assist Pro“ společnosti Volkswagen AG. Před prvním použitím musí uživatel v aplikaci vyjádřit souhlas s podmínkami pro používání. Aplikace je koncipována pro zařízení s operačním systémem iOS (od verze iOS 15; iPhone 6s nebo novější). Při použití s jinými koncovými zařízeními, především Android, může v závislosti na operačním systému a modelu přenosného koncového zařízení docházet k omezením při navazování spojení prostřednictvím Bluetooth nebo jeho stability. V těchto případech nelze parkovací manévr dálkově ovládat nebo bude přerušen. Více informací o příslušné aplikaci naleznete zde: https://apps.apple.com/de/app/vw/id1515103231; https://play.google.com/store/apps/details?id=de.volkswagen.pap