Audi implementuje do svého informačního a zábavního systému chatbot ChatGPT, jehož základem je umělá inteligence, prostřednictvím služby Microsoft Azure OpenAI, a rozšiřuje tak možnosti hlasového ovládání.
Od letošního července si mohou zákazníci ve dvou milionech vozů Audi od modelového roku 2021, vybavených informačními a zábavními systémy na základě třetí generace modulární platformy MIB 3, nechávat předčítat za jízdy výsledky rešerší a komunikovat s vozem hovorovým jazykem. Nové vozy, například Q6 e-tron*, a budoucí modely s elektronickou architekturou E3 1.2 obdrží ChatGPT prostřednictvím nástroje Cerence Chat Pro jako rozšíření systému Audi assistant.
Integrace chatbotu ChatGPT do online hlasového ovládání v modelech s MIB 3 od modelového roku 2021, například v Audi A3*, nabízí mnoho nových možností nad rámec dosavadního hlasového ovládání. Pomocí rozšířeného hlasového ovládání lze nyní nejen ovládat informační a zábavní systém, navigační systém a klimatizaci, ale také zjišťovat odpovědi na nejrůznější dotazy. Možnost vyhledávat informace pomocí hovorového jazyka zvyšuje bezpečnost silničního provozu, protože řidič může nepřetržitě sledovat dopravní situaci.
Chatbot ChatGPT je poskytován prostřednictvím služby Azure OpenAI. Základem této nové funkce pro zákazníky značky Audi je řešení Chat Pro od společnosti Cerence Inc. s integrací chatbotu ChatGPT v automobilové kvalitě.
„Dokonalou integrací chatbotu ChatGPT do našeho hlasového ovládání spojujeme silné stránky obou aplikací,“ říká Marcus Keith, vedoucí vývoje interiérů, informačních a zábavních systémů a konektivity ve společnosti Audi. „Kromě hlasového ovládání mnoha funkcí získají nyní naši zákazníci také jednoduchý a bezpečný přístup ke znalostem na základě umělé inteligence. V našich vozidlech Audi tak činíme další krok k nejlepším interiérovým zážitkům ve své třídě.“
Vůz odpovídá na každodenní dotazy
V modelech s novou elektronickou architekturou E3 1.2, která oslavila svou premiéru v novém modelu Audi Q6 e-tron*, rozšiřuje Audi dosavadního hlasového asistenta Audi assistant nadaného schopností učit se.
Cestující mohou asistenta jako obvykle aktivovat zvoláním „Ahoj Audi“ nebo tlačítkem hlasového ovládání na volantu a položit mu příslušnou otázku. Audi assistant přitom automaticky rozpozná, zda má aktivovat nějakou funkci vozidla, vyhledat cíl nebo například zjistit předpověď počasí. Až v případě, že systém značky Audi nedokáže odpovědět například na dotaz požadující všeobecné znalosti, dojde k jeho předání chatbotu ChatGPT.
Pro řidiče probíhá vše hladce, neboť všechny funkce jsou integrovány do systému Audi assistant. Nejvyšší prioritu má přitom zabezpečení dat. Dotazy a odpovědi jsou po svém zpracování smazány, aby byla zaručena maximální možná ochrana dat. ChatGPT navíc nemá v žádném okamžiku přístup k datům vozidla.
Budoucí potenciál spočívá ve využívání nových možností umělé inteligence
V budoucnosti bude možné klást také dotazy týkající se vozidla, například ohledně správného tlaku v pneumatikách. Tyto a mnoho dalších případů využití zajistí nasazení tzv. velkých jazykových modelů například od společnosti Cerence.
Umělá inteligence podporuje Audi na cestě k digitální společnosti založené na datech
Audi hodlá komplexně využívat potenciál umělé inteligence – ve službách a produktech zlepšujících zážitky zákazníků i v mnoha oblastech využití pro optimalizaci podnikových procesů. Například jako tvůrčí impulz v designovém procesu, jako chatbot při zprostředkování znalostí v oblasti lidských zdrojů nebo jako podpora kontroly kvality ve výrobě.
Nejnovějšími příklady využití jsou nástroje s umělou inteligencí pro kontrolu svařovaných spojů v karosárně a rozpoznávání trhlin v lisovně. Audi se ve svém etickém kodexu a deklaraci zásad současně hlásí k odpovědnému používání umělé inteligence. S ohledem na budoucnost budou navíc zaměstnanci připravováni na práci s umělou inteligencí v souladu s legislativou (Nařízení EU o datech a umělé inteligenci) a etikou.