Spread the love

Ford svolal 11. července motoristické novináře na první jízdy s novými verzemi modelů Kuga a Puma. Startovalo s v AMB na Ořechu, cílem byl středočeský zámek Ratměřice.

Na zrekonstruovaném zámku čekala zástupce médií technická prezentace přímo u vystavených vozidel a okruhové jízdy.

Startovalo se v AMB Ořech

„Kuga s Pumou tvoří 70 procent prodejů našich osobních vozů, jde z našeho pohledu o zásadní novinky. Třetí generace Kugy byla světu představena na samém začátku letošního roku, první vozy už dorazily k českým dealerům. Nejprodávanější evropský model PHEV se vyrábí v Evropě, v montážním závodě ve španělské Valencii,“ připomněl mluvčí značky Petr Burian.

Kuga startuje zhruba na 650 000 korunách a sází na hybridní pohon PHEV, u kterého mohou majitelé využívat domácí nebo veřejné nabíjení a užít si až 69 km jízdy na čistě elektrický pohon.

Řidičům, kteří nemusí mít pohodlné nabíjení po ruce, nabízí plně hybridní Kuga FHEV pohodlí a komfort elektrifikovaného pohonu s dojezdem až 900 km na jednu nádrž paliva a až 64 % čistě elektrické jízdy ve městě.

Automatické zpomalení v zatáčkách

„Nový model rychleji akceleruje a dokáže táhnout až 2 100 kg – údajně více než kterýkoli jiný vůz v této třídě.  Cestování má být pohodlnější díky technologii, která díky satelitní navigaci dokáže automaticky zpomalit v zatáčkách, na kruhových objezdech a sjezdech z dálnic a nabízí 360stupňový kamerový systém, který dokáže při parkování zobrazit na středovém 13,2palcovém displeji pohled z ptačí perspektivy,“ uvedli manažeři značky.

Kuga také nabídla vylepšenou konektivitu. Informační a zábavní systém SYNC 4 integruje chytré telefony pomocí bezdrátových technologií Apple CarPlay a Android Auto 8 a nabízí připojení 5G.

Ford Puma za půl milionu korun

Nová verze městského crossoveru Puma se v základu s manuálním řazením vejde pod půl milionu. „Hodně ale sázíme na verzi s automatem kterou lze získat za 530 tisíc korun,“ upřesnila produktová manažerka vozu Aneta Benešová.

Kompaktní crossover s prostorem pro pět cestujících a jejich zavazadla přináší nový interiér, dva velké digitální displeje, konektivitu a pokročilé jízdní technologie.

„Uvnitř najdeme nový kokpit se sportovním stylem a s vysoko umístěnými obrazovkami, které jsou natočeny směrem k řidiči, zatímco fyzických tlačítek je minimum. Díky konektivitě 5G mohou zákazníci přebrat kontrolu nad každou jízdou – ať už se chtějí vyhnout nečekaným dopravním zácpám při cestě do školy nebo vyrazit nejrychlejší trasou za víkendovým dobrodružstvím,“ připomněla Benešová.

I u Pumy technologie usnadňují řízení s využitím tempomatu, který zpomaluje na křižovatkách a v zatáčkách, nové světlomety pomáhají v noci řidičům lépe vidět do zatáček a nové kamery poskytují na středovém displeji pohled z ptačí perspektivy, aby bylo parkování v rušných ulicích hračkou.

Pod kapotou Pumy najdeme mild-hybridní pohonné jednotky s výkonem až 155 k – nebo 170 k nejvyššího výkonu u sportovního modelu Puma ST Powershift.

Erich Handl, Ratměřice

 

 

Related Post