Porsche Česká republika spustila novou kampaň, která připomíná široké motoristické veřejnosti přínosy recyklace a správný postup při likvidaci výrobků s ukončenou životností.
Některé automobilové komponenty lze po renovaci znovu použít, v ostatních případech přichází na řadu většinou recyklace, která získá cenné suroviny pro výrobu nových produktů, nebo energetické využití jinak nezpracovatelných materiálů.
„Odpad je v současné době stále cennější komoditou. Proto se v naší nové kampani zaměřujeme na nakládání s automobilovým odpadem: od starých baterií přes použité pneumatiky až po vyřazené automobily, které i dnes nezřídka končí na sídlištích, v lese nebo příkopě,“ říká Jan Špinar, vedoucí divize After Sales společnosti Porsche Česká republika. „Rádi bychom, aby se řidiči připojili k našemu úsilí o ochranu životního prostředí a staré automobilové akumulátory, pneumatiky a další odpad odevzdávali v místech zpětného odběru, která zajistí jejich řádnou recyklaci.“
Společnost Porsche Česká republika zavedla ve své síti autorizovaných servisů značek Volkswagen, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy jasná pravidla pro nakládání s odpady a výrobky s ukončenou životností. Veškerý odpad totiž v sobě ukrývá cenné suroviny, které lze znovu využít.
Recyklace nejenže chrání životní prostředí před znečišťováním, ale také šetří přírodní zdroje a snižuje potřebu těžby nových surovin. Všechny autorizované servisy proto mají uzavřeny smlouvy s certifikovanými zpracovateli odpadu. Zákazník tak má jistotu, že se jeho vozu dostalo maximální péče v souladu s přísnými pravidly pro ochranu životního prostředí.
Razantní vývoj v oblasti recyklace přináší stále nové způsoby, jak využívat i materiály, jejichž opětovné využití bylo donedávna nemožné, a příslušné produkty tak v lepším případě končily ve spalovnách, v horším pak na skládkách.
„Dnes je možné znovu využívat dokonce i použité motorové oleje, rozšiřují se i možnosti, jak využívat staré pneumatiky a jejich recykláty. O to důležitější je, aby odpad od spotřebitelů nekončil v přírodě, ale u certifikovaných specialistů na recyklaci,“ vysvětluje Jan Špinar.
Jednou z možností efektivního využívání zdrojů na cestě k cirkulární ekonomice je také renovace defektních a použitých dílů v rámci programu tzv. výměnných dílů, který má v rámci koncernu Volkswagen dlouhou tradici. Repasované náhradní díly jsou následně autorizovanými servisy nabízeny při opravách jako cenově výhodná alternativa nových originálních náhradních dílů, což vítají především majitelé starších vozů.
„A u těch nemnoha materiálů, které zatím recyklovat, ani jinak využít neumíme, garantujeme zákazníkům odbornou likvidaci v souladu s přísnými předpisy o odpadech,“ dodává na závěr Jan Špinar.
Kromě pozitivního dopadu na životní prostředí má program výměnných dílů efekt také na peněženky zákazníků: originální díly díky tomu mohou vyjít až o 50 % levněji. O kvalitu se samozřejmě netřeba obávat, průmyslová renovace se zapojením nejmodernějších technologií zaručuje skvělé parametry také u renovovaných dílů. Celkově je k dispozici přes 10 300 výměnných součástí v přibližně 50 skupinách produktů – od motoru přes převodovku, klimatizaci až po čidlo vzduchu.
Více informací o likvidaci starých akumulátorů, použitých pneumatik a vyřazených automobilů naleznete na internetových stránkách zpetnyodber.eu.