Spread the love

Mercedes-Benz Trucks projel cílovou páskou na své eActros 600 European Tour. Po 45denní čistě elektrické výpravě přes celkem 22 zemí dorazily dva téměř sériové prototypy Mercedes-Benz eActros 600 zpět do Wörthu am Rhein, bezpečně a bez závad, s více než 15 000 projetými kilometry na tachometru.

Během doby jízdy ujely oba elektrické tahače přesně 15 269 a 15 939 kilometrů a cestu absolvovaly s celkovou hmotností soupravy 40 tun. Pracovníci vývoje, kteří s auty jezdili, po celé trase nabíjeli tyto dva dálkové kamiony výhradně na veřejných nabíjecích bodech.

Christof Weber, vedoucí globálního testování Mercedes-Benz Trucks: „Dvě testovací soupravy zvládly turné na jedničku. Můžeme se ohlédnout za téměř sedmi týdny vzrušujících zážitků a setkání, které nám umožnily shromáždit mnoho cenných poznatků. Taková monumentální cesta vyžaduje pečlivou přípravu a plánování, zejména s ohledem na zpoplatnění veřejné infrastruktury. I když se naše zkušenosti se zastávkami pro nabíjení v některých případech značně lišily, bylo zřejmé, že bateriová elektrická dálková přeprava je proveditelná. Slibovaný dojezd eActrosu 600, 500 kilometrů bez mezinabíjení, byl vždy spolehlivým faktorem plánování.“

Během cesty se jízdy zúčastnilo asi 30 novinářů z 20 evropských zemí, z nichž většina absolvovala část trasy za volantem. „Zejména bych chtěl poděkovat kolegům, kteří zorganizovali a podpořili tuto cestu a kteří přivezli naše kamiony v pořádku zpět do Wörthu – včetně mnoha zástupců médií, kteří byli stálou součástí našeho testovacího týmu po celou dobu trvání“, pokračuje Weber.

Výrobce poskytne informace o konkrétních postřezích a výsledcích z „Mercedes-Benz eActros 600 European Testing Tour 2024“ v rámci veletrhu IAA Transportation v září v Hannoveru.

Nejsevernější a nejjižnější body v Evropě jako vrcholy cesty

Cesta oficiálně odstartovala z Frankfurtu nad Mohanem 11. června. Po cestě na sever přes Německo, Dánsko a Švédsko dosáhly dva kamiony hlavního cíle první etapy, právě včas na slunovrat : Severní mys v Norsku, Nordkapp, nejsevernější bod Evropy, kam se lze dostat po silnici.

Od konce června se další trasa konvoje stočila na jih přes Finsko, Estonsko, Lotyšsko, Litvu, Polsko, Českou republiku, Rakousko, Slovensko, Maďarsko, Chorvatsko, Slovinsko, Itálii, Francii a Španělsko. Po zastávce ve španělské Tarifě, nejjižnějším místě kontinentální Evropy, která znamenala další velký vrchol cesty, se trasa ubírala opět severním směrem – zpět do Německa přes Portugalsko, Francii, Belgii, Nizozemsko a Lucembursko.

Získávání zkušeností na široké škále tras s důrazem na spotřebu energie

S „eActros 600 European Testing Tour 2024“ chtěl Mercedes-Benz Trucks získat rozsáhlé zkušenosti na široké škále tras v různých topografiích a klimatických zónách s důrazem na spotřebu energie. O zjištěné informace se výrobce hodlá podělit se zainteresovanými zákazníky.

Vysoká kapacita baterie přesahující 600 kilowatthodin a nová, ve firmě vyvinutá zvláště účinná elektrická hnací náprava, umožňují eActrosu 600 dosáhnout dojezdu 500 kilometrů bez mezinabíjení.

Related Post