Spread the love

Fotografem ikonického kalendáře Pirelli pro rok 2025 byl jmenován Ethan James Green. Pirelli už ukázala prostřednictvím krátkého videa na sociálních sítích první náznaky jeho díla.

Video nabízí první náznaky návratu ke smyslnosti, která bude klíčovým motivem nadcházejícího kalendáře.

„Nejde o to, co budou mít na sobě, ale o to, co na sobě mít nebudou,“ uvedla stylistka projektu Tonne Goodman. Ethan James Green je jedním z nejvýraznějších fotografů současnosti, známý svým specifickým citem pro podstatnou a osobní krásu.

Kalendář, který byl focen v květnu a červnu v exotickém prostředí Miami Keys, bude oficiálně představen v listopadu v Londýně. Kompletní odhalení obsazení a konceptu kalendáře s prezentací zákulisních materiálů je naplánováno na srpen. „Těšíme se, jaká umělecká díla nám Ethan James Green přinese v kalendáři Pirelli 2025, a jakým způsobem jeho jedinečný styl a vize oživí tento ikonický projekt,“ doplnil Zdeněk Vacl, marketingový ředitel Pirelli pro Českou republiku.

Midwesternská upřímnost a newyorský lesk

Rodák z Michiganu, který nyní žije v New Yorku, spojuje upřímnost svého středozápadního původu s kosmopolitním leskem velkoměsta. Jeho práce se zaměřuje na témata jako současná identita, sexualita a styl, čímž vytváří dílo hluboké a unikátní perspektivy.

Greenova první kniha Young New York (2019) představila portréty přátel a spolupracovníků, které zachycují rozmanitost queer identity v New Yorku. Jeho druhá monografie Bombshell (2024) narušuje stereotypy o „sexbombě“ a vyzývá modelky k tomu, aby vyjádřily vlastní představy o ženskosti a půvabu.

V roce 2022 Green založil galerii New York Life, která podporuje jeho vizi newyorské umělecké komunity. Galerie, umístěná v čínské čtvrti, nabízí návštěvníkům pohled do srdce umělecké scény města prostřednictvím výstav a programů zaměřených na začínající a středně pokročilé umělce.

Greenova práce byla publikována v řadě významných magazínů, včetně Aperture, Arena Homme +, Dazed, Double Magazine, Foam Magazine, i-D, L’Uomo Vogue, M le Monde, Perfect, The New Yorker, Time, Vogue, Vogue Italia, W Magazine a WSJ Magazine. Spolupracoval také s předními módními značkami jako Alexander McQueen, Dior, Fendi, Louis Vuitton, Miu Miu, Prada, Tom Ford a Versace.

Kalendář Pirelli a jeho unikátní tradice v České republice

Kalendář Pirelli, známý také jako „The Cal“, má za sebou více než padesátiletou historii. Poprvé byl představen v roce 1964, kdy Britové hledali inovativní marketingovou strategii pro společnost Pirelli.

Umělecký ředitel Derek Forsyth a fotograf Robert Freeman, známý svými portréty Beatles, tehdy vytvořili exkluzivní produkt s uměleckými a kulturními konotacemi. Kalendář prošel třemi hlavními obdobími, od éry Beatles a mládežnických hnutí, přes roky 1984-1994 s nenápadným product placementem, až po návrat k umělecké podstatě v roce 1994.

Kalendář Pirelli se tiskne vždy jen v omezeném množství. Jeho unikátnost však nespočívá pouze v limitovaném nákladu, vynikajícím fotografovi a mimořádných fotografiích, nýbrž také v tom, že není určen k prodeji. Jediný výtisk v České republice je každoročně dražen na podporu Masarykova onkologického ústavu. Pirelli tak v Česku již více než 20 let přispívá k filantropii.

Kalendář se stal cenným sběratelským artefaktem, který zachycuje ducha doby. Na jeho tvorbě se podílely slavné osobnosti módního, filmového i hudebního světa, včetně českých modelek Karolíny Kurkové (2003, 2004, 2014), Petry Němcové (2013) a Evy Herzigové (1996, 1998).

Related Post