Spread the love

Michelin upozornil na nové evropské nařízení R117-04, které vstoupilo v platnost 1. července 2024. Nařizuje výrobcům pneu nové testovací postupy na mokrém povrchu a firmy musí nově informovat spotřebitele o výkonnosti jejích pneumatik v okamžiku opotřebení.

Přísný test pro vyšší bezpečnost

Test brzdných vlastností pneumatik za mokra, který přijaly evropské orgány, měří vzdálenost, kterou vozidlo potřebuje ke zpomalení z rychlosti 80 na 20 km/h na standardním povrchu vozovky pokryté vodním filmem s výškou 1 mm. Kromě těchto specifických bodů zahrnuje test i další přesné parametry, jako je koeficient přilnavosti vozovky nebo okolní teplota.

V souladu s předpisy jsou testy brzdění na mokrém povrchu již nyní v platnosti pro stanovení prahu bezpečnosti u nových pneumatik a jsou široce uznávány v celém odvětví pneumatik. Zohledňují také extrémnější situace, se kterými se může motorista na silnici setkat.

Vyvíjení pneumatik, které jsou výkonné od prvního do posledního kilometru, je součástí DNA společnosti Michelin a vychází z konstrukčních rozhodnutí společnosti, jejichž jediným cílem je bezpečnost uživatelů. Například při brzdění na mokré vozovce dokáže opotřebená pneumatika Michelin vyvinutá tak, aby si zachovala své brzdné vlastnosti po celou dobu životnosti, zabrzdit v průměru o 3,4 m dříve než nová konkurenční pneumatika. Tato vzdálenost představuje přibližně délku jednoho automobilu, tedy několik metrů, které jsou v případě nouzového brzdění rozhodující.

Společnost Michelin je celosvětově uznávaná pro své investice do výzkumu a vývoje. Skupina každoročně investuje téměř 1,2 miliardy eur do inovací, výzkumu a vývoje. Toto velké úsilí umožňuje 6 000 výzkumným pracovníkům Michelinu vytvářet například novou stavbu pneumatik, inovativní dezény, a dokonce i objevovat kompozitní materiály s dosud nevídanými vlastnostmi. Konstrukční rozhodnutí společnosti Michelin jsou zárukou optimální bezpečnosti, zejména při brzdění na mokru, ať už je pneumatika nová nebo opotřebená.

Nařízení, které zároveň chrání planetu a kupní sílu motoristů

Podle studie společnosti Michelin je 50 % pneumatik vyřazeno z provozu před dosažením zbývající hloubky běhounu 3 mm. Uplatnění tohoto nařízení ovlivní poptávku po nových pneumatikách v Evropě, která by se mohla snížit o 128 milionů kusů ročně, což povede ke snížení emisí CO2 o přibližně 6,6 milionu tun. V celosvětovém měřítku je každoročně předčasně vyřazeno z provozu 400 milionů pneumatik, což by znamenalo snížení emisí CO2 o 35 milionů metrických tun CO2, tedy množství, které město jako New York vyprodukuje za šest měsíců.

Užívání pneumatik po delší dobu také umožní chránit kupní sílu spotřebitelů. Jedná se téměř o 7 miliard eur, které by mohli evropští motoristé každoročně ušetřit.

Zdroj: Michelin

Related Post