Spread the love

Česká Toyota přichystala na středu 25. září aukci speciálních edicí modelu GR Yaris. V pražském hotelu Hilton bude od 13:00 hodin dražit dva vozy GR Yaris Rovanperä Edition a dva vozy GR Yaris Ogier Edition. Vyvolávací cena každého vozu bude 1,8 milionu korun.

„Model GR Yaris od počátku svého uvedení budí zájem mezi zákazníky i odbornou veřejností. Při oznámení dvou speciálních limitovaných edic jsme měli tolik poptávek o nákup těchto unikátních vozů, že jsme se rozhodli pro jedinou spravedlivou možnost prodeje, a tou je veřejná aukce,“ vysvětluje Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus. Výtěžek z aukce daruje české zastoupení Toyoty na nadační účely.

Aukce vozů bude veřejná, účast na ní je podmíněna složením vratné zálohy ve výši 50 000 Kč. Zájemci se mohou přihlašovat na registračním webu akce.

Jeden vůz z každé edice bude vystavený přímo na místě a bude jej možné předat okamžitě. Zbylé dva budou vyrobeny a dodány do konce letošního roku.

Ogier Edition

GR Yaris v provedení Ogier Edition nabízí dva nové režimy pohonu AWD nazvané „Morizo“ a „Seb“. Režim Morizo připravil sám Akio Toyoda na základě vlastních zkušeností z rallyového sportu. Režim Seb navržený Sebastienem Ogierem prostřednictvím samosvorných diferenciálů Torsen na obou nápravách a pohonu všech kol přenáší točivý moment na zadní kola tak, aby usnadnil vybočování zádě vozu.

Vůz je lakovaný speciálním matně šedým odstínem a je označený francouzskou vlajkou na masce chladiče. Zaujme i modrá barva brzdových třmenů spolu s koly BBS o rozměrech 18x8J, nový zadní spojler nebo emblém Ogier Edition na výklopné zádi.

V interiéru na palubní desce je plaketa připomínající vítězství ve WRC a působivé je i modré, šedé a červené prošívání na věnci volantu. Na manžetě řadicí páky, parkovací brzdy a čalounění sedadel je použito šedé prošívání.

Pro obě edice byly upraveny digitální přístroje s ohledem na nové režimy řízení pohonu všech kol, které doplňují standardní režim normal.

Rovanperä Edition

Edice Rovanperä je vybavena jízdním režimem Donut, vytvořeným speciálně pro nejmladšího šampiona WRC, který je proslulý svým driftováním. Druhý speciální režim Kalle pak umožňuje snadné vybočení zádi vozu v zatáčkách.

Na karoserii je použito exkluzivní trojbarevné lakování, sestávající z řady motivů od Henriho Liupakky, návrháře Rovanperova driftovacího speciálu. Na předních blatnících jsou polepy odkazující na úspěchy ve WRC, dále polepy týmu Toyota Gazoo Racing na dveřích a zadním nárazníku, resp. emblém Rovanperä Edition na výklopné zádi.

Kromě kol BBS z kované lehké slitiny o rozměru 18x8J je vůz vybaven nastavitelným zadním spojlerem. Prošívání obkladů a čalounění v kabině odpovídá národním barvám finského jezdce, tedy modré a šedé. Na palubní desce je speciální plaketa.

Related Post