Kia Corporation koncem září otevřela závod Kia Gwangmyeong EVO, který je prvním výrobním závodem skupiny HMG (dále jen Skupina) určeným výhradně pro výrobu elektromobilů.
Nové jihokorejské zařízení, umístěné v areálu Kia Autoland ve městě Kwangmjong, disponuje roční výrobní kapacitou 150 000 vozů. V prvním letošním pololetí zde byla zahájena výroba modelu EV3, po němž bude v první polovině roku 2025 následovat model EV4. Závod Kia Gwangmyeong EVO, jehož název byl odvozen od pojmu ‚Evolution – Evoluce‘, názorně ukazuje nepolevující snahu značky Kia pokračovat ve změnách stát se leaderem v oblasti trvale udržitelné mobility.
„Dokončením závodu Kia Gwangmyeong EVO se završuje první krok Kia v roli leadera elektromobility v návaznosti na restart značky v roce 2021. V souladu s cílem poskytovat řešení trvale udržitelné mobility budeme kráčet v čele inovací na trhu s elektromobily a odpovědně podporovat udržitelnou budoucnost,“ uvedl Jun Young Choi, výkonný viceprezident a vedoucí divize tuzemské výroby Kia.
Kia se ve svých světových závodech soustavně připravuje na výrobu elektromobilů, aby dokázala pružně reagovat na změny v celosvětové poptávce po vozidlech tohoto typu. Závod Gwangmyeong EVO o rozloze cca 60 tisíc čtverečních metrů je určen výhradně k výrobě elektromobilů; díky celkové investici v objemu 401,6 mld. korejských wonů bude hlavní základnou výroby oblíbených elektrických modelů značky Kia.
Přestavba závodu v Kwangmjongu si vyžádala přibližně rok; původní závod Gwangmyeong Plant 2 byl dokončen v roce 1987 za účelem výroby malých modelů se spalovacím motorem, jako např. Kia Pride, Avella a Stonic. Investice do závodu Kia Gwangmyeong EVO je smysluplná i proto, že se jedná o vůbec první vyhrazený závod Skupiny pro výrobu elektromobilů a současně zařízení, které vzniklo kompletní přestavbou původního závodu, aby se stalo centrem výroby vozidel příští generace.
Zahájení nové éry elektromobilů s plnohodnotnou elektrifikací
Přestavba závodu Kia Gwangmyeong EVO se řídila heslem ‚dosažení maximální změny prostřednictvím minimálního rozšíření‘ s ohledem na umístění v centru města a další ekologické aspekty, jako je ochrana zeleně.
Závod byl kromě toho vybudován se zohledněním požadavku úplného přechodu na elektrifikaci se zvláštním důrazem na ekologii a výrobní procesy přívětivé pro pracovníky.
Uvedením vysokozdvižných vozíků s automatizovaným naváděním (AGV) se karosárna proměnila ve špičkové logistické zařízení. K ještě ekologičtějšímu provozu lakovny přispělo nasazení procesu 3C1B s vodou ředitelnými laky namísto původního procesu 3C2B s laky na ropné bázi. Novinkou je i vybavení, která má usnadnit a zpříjemnit práci zaměstnanců, jako jsou stroje pro automatizovanou montáž vysokonapěťových baterií, kol a pneumatik.
V návaznosti na otevření závodu Gwangmyeong EVO se Kia chystá rozšířit výrobu elektromobilů. V první polovině letošního roku byla zahájena sériová výroba kompaktního modelu Kia EV3 s čistě elektrickým pohonem. EV3 je třetím vyhrazeným elektromobilem značky Kia – dalšími jsou Kia EV6, čistě elektrický crossover/SUV, uvedený v roce 2021, resp. Kia EV9, čistě elektrické vlajkové SUV z roku 2023.
V roce 2025 Kia představí nový elektromobil s označením EV4. Kia bude závod EVO v Kwangmjongu využívat jako klíčovou výrobní základnu pro čistě elektrické modely značky – včetně modelů EV3 a EV4 – s využitím výrobní kapacity 150 000 vozidel ročně.
Dokončením závodu EVO v Kwangmjongu Kia zahajuje další fázi elektrifikace prostřednictvím výroby vysoce kvalitních elektromobilů této značky.
Zdroj: KIA