Spread the love

Volkswagen Užitkové vozy nasazuje na trh ID. Buzz GTX. Bulli je k dispozici s nejvyšším výkonem 250 kW (340 k). Kombinace hnací síly a trakce elektrického pohonu všech kol 4MOTION umožňuje za vůz připojit přívěs o hmotnosti až 1800 kg. Ceny startují na 1 751 947 Kč včetně DPH.

Nový ID. Buzz GTX bude mít českou výstavní premiéru na veletrhu čisté mobility, technologií a řešení pro e-mobilitu e-SALON, který se uskuteční ve dnech 7. až 10. listopadu 2024 na výstavišti PVA EXPO PRAHA Letňany.

Elektrické MPV s ikonickým vzhledem lze nakonfigurovat s normálním nebo prodlouženým rozvorem. Obě karosářské varianty se liší také kapacitou baterie. Nový ID. Buzz GTX se české veřejnosti představí ve výstavní premiéře v listopadu na veletrhu e-SALON.

„S verzí GTX rozšiřujeme všestrannost modelu ID. Buzz do výkonových sfér, které byly donedávna vyhrazeny sportovním nebo luxusním automobilům,“ říká Mirka Cimrová, vedoucí divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika. „ID. Buzz GTX tak potěší i řidiče s mimořádnými požadavky na jízdní dynamiku. Přitom však své ohromující výkonové parametry využívá i k dalšímu vylepšení již tak pozoruhodných užitných vlastností – s nejvyšší přípustnou hmotností brzděného přívěsu až 1800 kg je ideálním bezemisním tažným vozem pro přepravu motocyklů, lodí nebo koní. S vrcholnou verzí GTX tak chceme oslovit nové skupiny zákazníků.“

Nový Volkswagen ID. Buzz GTX vstupuje do fáze předprodeje. Zákazníci mají v konfigurátoru na výběr dvě karosářské varianty. ID. Buzz GTX s normálním rozvorem je vybaven sadou akumulátorů o kapacitě 79 kWh a lze jej pořídit za cenu od 1 751 947 Kč, zatímco elektrický pohon všech kol 4MOTION je ve variantě s prodlouženým rozvorem napájen akumulátorovou baterií s kapacitou 86 kWh, cena dlouhé verze začíná na 1 800 658 Kč včetně DPH. Díky elektrickému pohonu všech kol 4MOTION u obou verzí GTX výrazně vzrostla nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu. ID. Buzz GTX s normálním rozvorem náprav si poradí s přívěsem o hmotnosti až 1800 kg (brzděný, při stoupání 8 procent), u modelu ID. Buzz GTX s prodlouženým rozvorem náprav to je 1600 kg.

Kromě elektromotoru o výkonu 210 kW (286 k) na zadní nápravě je ID. Buzz GTX vybaven také elektromotorem o výkonu 80 kW (109 k), který pohání kola přední nápravy. ID. Buzz GTX tak disponuje celkovým nejvyšším výkonem 250 kW (340 k), který umožňuje absolvovat zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy (79 kWh), resp. 6,5 sekundy (86 kWh). Nejvyšší rychlost je z důvodu provozní hospodárnosti elektronicky omezena na 160 km/h.

Extrémně rychlé je u modelu ID. Buzz GTX také nabíjení. U verze s kapacitou 79 kWh lze na stejnosměrných rychlonabíjecích stanicích využívat nabíjecí výkon až 185 kW. V případě 86kWh varianty to může být dokonce až 200 kW. Sada akumulátorů o kapacitě 79 kWh je při maximálním nabíjecím výkonu nabita z 10 na 80 procent za méně než 30 minut, což díky vyššímu nabíjecímu výkonu platí i pro 86kWh akumulátorovou baterii.

Nový ID. Buzz GTX se odlišuje na první pohled individualizovaným vzhledem i výbavou. Obzvlášť výrazná je individualizovaná příď GTX s černě lakovanými prvky. Pro ID. Buzz GTX jsou navíc sériově dodávána 20“ kola „Solna“ z lehké slitiny. Do sériové výbavy je zahrnut také sportovní podvozek spolu se světlomety „IQ.LIGHT LED Matrix“. Exkluzivně pro ID. Buzz GTX je nabízen nový lak v odstínu červená Kirsch. Procesem individualizace prošla rovněž vnitřní výbava. Verze GTX jsou tak jedinými členy modelové řady ID. Buzz s černým čalouněním stropu. Specifický design GTX ještě podtrhuje čalounění sedadel s červeným ozdobným prošitím a multifunkční volant s logem GTX.

Zdroj: VW

Related Post