Spread the love

České Volvo letos na podzim sezvalo novináře na přímý přenos odhalení vlajkových lodí XC90 a EX90 do kina Cinema City IMAX. Předprodukční XC90 se pak ukázalo později médiím ve statické premiéře v secesním sále Fantovy budovy na pražském Wilsonově nádraží.

Volvo XC90 již lze objednávat, zahájení výroby je naplánováno na konec roku 2024, přičemž by měly být první vozy dodány zákazníkům ještě před koncem letošního roku.

Novinku uvedla ve Fantovce na trh generální ředitelka Volvo Car Czech Šárka Heyna Fuchsová za asistence herečky a ambasadorky značky Jitky Čvančarové.

Zvláštním hostem akce byla projektová šéfka modelu EX90 Hande Egitürk. Vybraní zákazníci si pak mohli užít experimentální večeři, při které jim byla poprvé naživo odhalena podoba nové XC90.

„Model XC90 je ikonickým vozem společnosti, cenami ověnčeným modelem a nejlépe prodávaným vlajkovým hybridním SUV, které nyní bude díky široké škále technologických a designových vylepšení lepší než kdykoli dříve,“ uvedla Šárka Heyna Fuchsová.

Sedmimístný plug-in hybrid

Jedná se o prémiový sedmimístný vůz, který má být zosobněním komfortu a také jedním z nejbezpečnějších vozů na silnici. Ve formě plug-in hybridu se může stát také elektrickým vozem se záložním plánem, který na jedno nabití nabízí dojezd čistě na elektřinu více než 70 kilometrů (dle metodiky WLTP).*

To znamená, že by měl dokázat pokrýt pokrýt potřeby při každodenním pravidelném dojíždění s nulovými emisemi ve výfukových plynech spousty řidičů. Celkový dojezd v kombinaci s benzínovým motorem má činit více než 800 km.

Modernizovaný interiér má přispívat k větší praktické využitelnosti, na premiéře si mohli novináři prohlédnout větší centrální dotykový displej s vyšším rozlišením.

Jeden z nejbezpečnějších vozů na silnici

XC90 je vybaven vyspělou bezpečnostní klecí a také komplexní sadou funkcí aktivní bezpečnosti. Prostřednictvím radaru a přední kamery dokáže Volvo XC90 rozpoznat výjezd do protisměrného jízdního pruhu. Pomocí automatického brzdění a zásahu do řízení může pomoci předcházet srážkám s jinými vozidly, chodci, cyklisty a velkými zvířaty, jako jsou například losi v rodném Švédsku.

Interiérový komfort ve standardu

Sedadla slibují vylepšené odpružení, které je součástí standardní výbavy. Každý z jednotlivých tlumičů je schopen mechanicky se přizpůsobit aktuálním podmínkám na vozovce, čímž přispívá k optimálnímu komfortu a stabilitě pro sebejistější a příjemnější jízdní zážitek.

Na přání je k dispozici vzduchové odpružení spolupracující s aktivním podvozkem, který v zájmu zajištění komfortního jízdního zážitku 500krát za sekundu monitoruje vůz, silnici a řidiče.

Palubní deska je formována v horizontálnějším provedení a je obložena dekorativními panely vyrobenými z prémiových recyklovaných materiálů, které vytvářejí bohatší texturu, přičemž je rozdělena novými vertikálními výdechy ventilace. Za noční jízdy přispívá k ještě luxusnějšímu pocitu vylepšené osvětlení interiéru.

Volvo XC90 může být vybaveno audiosystémem Bowers & Wilkins – High Fidelity, který dokáže věrně napodobit akustiku hudebního pódia, koncertní síně nebo jazzového klubu.

Pro zákazníky, kteří preferují tuto možnost, nabízí automobilka  také výběr ze dvou mild hybridních motorizací. Obě varianty, B5 i B6, jsou podporovány 48V lithium-iontovou baterií a integrovaným generátorem zapalování, díky čemuž je možné v reálných podmínkách snížit emise a spotřebu paliva až o 15 %.

Zdroj: TK Volvo, Fantova budova; FOTO: Erich Handl

Na akci pro novináře ve Fantovce se potkaly Sandra Křížová z Business Media a Petra Doležalová, PR manažerka Volvo Car

* Dojezd v souladu s realistickým WLTP jízdním cyklem v rámci testování nových vozů za kontrolovaných podmínek. Reálný dojezd se nicméně může lišit. Hodnoty vycházejí z předběžných údajů a cílů. Finální homologace zatím nebyla provedena.

** Data společnosti Volvo Cars se vztahují na plug-in hybridní vozy s dlouhým dojezdem provozované na globálních trzích: u těch je přibližně 48 % vzdálenosti ujeto s využitím čistě elektrického pohonu.

 Dalších 800 km nezahrnuje dojezd čistě na elektřinu. Na základě předběžných údajů je po vybití baterie a jízdě jen s využitím spalovacího motoru spotřeba paliva dle metodiky WLTP 8,6 l / 100 km. Reálný dojezd se nicméně může lišit.

†† Načasování uvedení vozu na trh se může na jednotlivých trzích lišit.

Related Post