Spread the love

Hyundai Motor Czech chystá pro e-Salon českou premiéru malého elektromobilu  INSTER, kterou představí ve verzi Cross. V rámci tiskové konference odtajní ceník modelu pro český trh. Na českém trhu budou objednávky spuštěny ve čtvrtém kvartálu, první vozy přijedou na přelomu roku.

Inster se letos poprvé ukázal na mezinárodním autosalonu v Busanu. Podle výrobce nabízí nejdelší dojezd ve své třídě – až 355 km dle metodiky WLTP.

Design INSTERU

INSTER vychází z designu modelu CASPER představeného v roce 2021. CASPER je nabízen pouze v Koreji, a to se zážehovými motory. Základem evoluce modelu INSTER je prodloužená karoserie s delším rozvorem. Designéři tím zvětšili vnitřní prostor a dodali vozu robustní vzhled.

Svými rozměry INSTER vyplňuje prostor mezi tradičními malými městskými vozy segmentu A a většími kompaktními modely segmentu B. Ovladatelnost tak spojuje s vyšší úrovní praktičnosti a variability díky prostornému interiéru a objemnějšímu zavazadlovému prostoru. Kompaktní rozměry současně zůstávají ideální pro jízdu ve městě a usnadňují parkování.

„S modelem INSTER posouváme image malého SUV pro globální klientelu na novou, odvážnější úroveň,“ řekl Simon Loasby, první viceprezident a vedoucí designérského centra Hyundai. „Překonává očekávání svým osobitým designem a interiérem, který a s maximálním ohledem na požadavky zákazníků využívá potenciál tohoto modelu. INSTER mění definici toho, co znamená řídit malý elektromobil.“

Vnější design charakterizuje profil robustního, ale současně malého SUV s čistými povrchy a hladkými přechody. Působivost předních i zadních partií umocňují výrazné blatníky spolu s nárazníky v high-tech stylu s motivem obvodové desky s tištěnými spoji a odvážným ochranným panelem.

Osobitost modelu INSTER zajišťuje charakteristický design LED světel pro denní svícení v kombinaci s pixelovou grafikou směrových ukazatelů, zadních svítilen i na povrchu nárazníků. Zákazníci mohou dále odlišit vzhled svého vozu projektorovými LED světlomety a dvoubarevným exteriérem s kontrastní černou střechou. V závislosti na stupni výbavy jsou nabízena 15“ ocelová kola s ozdobnými kryty nebo kola z lehké slitiny o rozměrech 15“ a 17“.

Interiér INSTERU

V interiéru modelu INSTER najdou zákazníci technologie, mezi něž patří například 10,25“ digitální přístrojový panel, 10,25“ dotykový displej informačního a zábavního systému s navigací nebo přihrádka pro bezdrátové nabíjení telefonu umístěná v kompaktní středové konzole, jejíž design umocňuje dojem velkorysé prostornosti.

Také v interiéru se opakuje motiv pixelu, s nímž pracuje i grafika na středu volantu umocňující high-tech image. Vnitřek vozu si mohou majitelé individualizovat úpravou ozdobného obložení v horní části výplně dveří.

Všechna sedadla včetně řidičova lze sklopit. Na přání se dodává vyhřívání předních sedadel a volantu. Sedadla ve druhé řadě jsou dělená v poměru 50/50, podélně posuvná a mají nastavitelný sklon opěradla.

Paleta barev karoserie zahrnuje laky Atlas White, Tomboy Khaki, Bijarim Khaki Matte a Unbleached Ivory, i několik dalších nových odstínů jako Sienna Orange Metallic, Aero Silver Matte, Dusk Blue Matte, Buttercream Yellow Pearl a Abyss Black Pearl. Interiér může být buď černý, nebo dvoubarevný v kombinaci Khaki Brown a Newtro Beige s textilním čalouněním.

Jak v exteriéru, tak v interiéru nalézají uplatnění udržitelné materiály. Například v lesklém černém laku je tradiční uhlíkový pigment nahrazen barvivem z recyklátu, který se získává z použitých pneumatik. V interiéru je zase použit recyklovaný termoplast PET z plastových lahví a bio polypropylenový materiál vyráběný z cukrové třtiny.

Kompatibilita s rychlým nabíjením a nejdelší dojezd ve svém segmentu

INSTER vyniká rychlostí nabíjení stejnosměrným proudem i maximálním dojezdem na jedno nabití.

Vůz je standardně vybaven sadou akumulátorů o kapacitě 42 kWh, na přání dodávaná verze s prodlouženým dojezdem disponuje kapacitou 49 kWh. Obě varianty jsou poháněny jedním elektromotorem, který poskytuje nejvyšší výkon 71,1 kW (97 k) v základní verzi nebo 84,5 kW (115 k) ve verzi s prodlouženým dojezdem. Maximální točivý moment je vždy 147 Nm.

INSTER má nejdelší dojezd na jedno nabití v segmentu malých městských elektromobilů. Verze s prodlouženým dojezdem se může pochlubit předběžným údajem dojezdu 355 km podle metodiky WLTP. Svou pozoruhodnou hospodárnost potvrzuje také předběžným údajem spotřeby elektrické energie 15,3 kWh/100 km (WLTP).

Při použití vysokovýkonné nabíjecí stanice lze INSTER nabít stejnosměrným proudem z 10 na 80 % kapacity akumulátorů za přibližně 30 minut za optimálních podmínek. Vůz je standardně vybaven palubní nabíječkou o výkonu 11 kW. K dispozici je také systém vyhřívání akumulátorů a vysoce účinné tepelné čerpadlo.

Funkce V2L (Vehicle-to-Load) se zásuvkami uvnitř i zvenku umožňuje napájet elektrické spotřebiče (230 V). Systém obousměrného nabíjení nevyžaduje žádné dodatečné vybavení. Zákazníci tak mohou libovolně používat a nabíjet třeba elektrokola, koloběžky nebo kempingové vybavení.

Technologie vozu

INSTER je vybaven ambientním LED osvětlením interiéru se 64 barvami, střešním oknem ovládaným jediným dotekem a přístupovým systémem s digitálním klíčkem Hyundai Digital Key 2 Touch.

Nový malý městský elektromobil značky Hyundai nabízí v segmentu A nejucelenější soubor technologií, který zahrnuje mimo jiné komplexní sadu asistenčních systémů ADAS (Advanced Driver Assistance System) včetně kamerového systému SVM (Surround View Monitor), asistenta pro předcházení kolizím při parkování a couvání PCA-R (Parking Collision-Avoidance Assist Rear), kamerového asistenta pro sledování slepého úhlu BVM (Blind-spot View Monitor) a asistenta pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA 1.5 (Forward Collision-Avoidance Assist 1.5).

K dispozici je také asistent pro jízdu v pruhu LKA (Lane Keeping Assist), aktivní asistent pro jízdu v pruhu LFA (Lane Following Assist) s aktivním systémem pro odvrácení kolize s vozy ve slepém úhlu BCA (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist), asistent pro odvrácení kolize s vozy přijíždějícími ze stran při couvání RCCA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist), systém pro bezpečné vystupování SEW (Safe Exit Warning), chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control) s funkcí Stop and Go pro autonomní popojíždění v kolonách, asistent pro dálniční jízdu HDA 1.5 (Highway Driving Assist 1.5), inteligentní rozpoznávání rychlostních limitů ISLA (Intelligent Speed Limit Assist), sledování únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning), automatické přepínání dálkových světel HBA (High Beam Assist), upozornění na rozjezd vozidla vpředu LVDA (Leading Vehicle Departure Alert) a upozornění na cestující vzadu ROA (Rear Occupant Alert).

Parkovací systém ADAS kombinuje senzory vzdálenosti od překážek PDW (Parking Distance Warning) vzadu i vpředu se zadní kamerou RVM (Rear View Monitor), čímž zajišťuje ještě lepší výhled z vozu všemi směry.

Zdroj: David Pavlíček, Hyundai

 

Related Post