Přátelé bývalého dlouholetého šéfa marketingu Škody Auto Franka Farskyho, který zemřel 28. října v Praze po delší těžké nemoci ve věku nedožitých 73 let, zavzpomínali na svého bývalého kolegu.
Kariéru Franka Farskyho přiblížil našemu portálu bývalý šéf komunikace Škodovky Jiří Hrabovský:
Emigrace Frankovy rodiny po okupaci Československa vojsky Varšavské smlouvy v r. 1968 vedla klikatými cestami přes Indii, kde Frank studoval na střední škole, až do Kanady, kde po studiu na prestižní montrealské vysoké škole (McGill University) dosáhl titulu MBA.
Prakticky hned po ukončení studia zahájil kariéru obchodního a finančního manažera ve službách severoamerické větve koncernu Volkswagen. Nejprve se věnoval rozvoji prodejní sítě a řízení vztahů s dealery značky. Později převzal odpovědnost za VW Canada Financial Services.
Krátce po listopadové revoluci se začal rýsovat plán na převzetí mladoboleslavské automobilky Škoda koncernem VW. Stratégové povolali do Prahy zkušené vyjednavače, členem tohoto týmu byl i Farsky. Když si Volkswagen s vládou Československa plácnul, následovalo urychlené vytvoření nové silné manažerské skupiny pro řízení automobilky v Mladé Boleslavi. Této skupině se říkalo „muži první hodiny“.
Jednu z klíčových rolí v tomto managementu, řízení marketingu, převzal právě Frank Farsky. Způsob, jakým své oddělení řídil, jak dokázal motivovat lidi, odvaha přicházet s kreativními nápady na to, jak lépe propagovat značku s okřídleným šípem po celém světě, to vše rychle přineslo úspěchy a zařadilo Franka Farského mezi nejúspěšnější manažery ve škodovce. Mezi ty, kteří během pouhých pěti let dokázali zvednout Fénixe z popela a vrátit značku Škoda do společenství značek prvoligových.
Frank stál u zrodu z dnešního pohledu geniálního nápadu spojit znak a jméno boleslavské automobilky se světovým ledním hokejem. Pozice titulárního sponzora světového šampionátu při partnerství s IIHF vydržela dodnes, rok za rokem láme rekordy a nemá ve světě obdoby.
Frank Farsky pracoval pro Škoda Auto celých deset let, poslední dva roky jako šéf komunikace. Potom přijal nabídku převzít post generálního ředitele v obchodní síti Renault Trucks v Česku a na Slovensku. Svoji bohatou kariéru v automobilové branži uzavřel v pozici obchodního ředitele kopřivnické Tatry.
Věnoval se také poradenské činnosti. Svoje bohaté zkušenosti uplatnil i ve sféře Public Relations, když byl zvolen za člena dozorčí rady významné komunikační skupiny Ewing Group.
Na Franka Farskyho zavzpomínal také jeho kolega ze Škody Auto, bývalý mluvčí značky Milan Smutný:
Frank Farský dlouhá letá úspěšně vedl marketing Škoda Auto v době, kdy do mladoboleslavské automobilky vstoupil koncern Volkswagen. Z velkého výčtu Frankových nápaditých akcí jmenujme zejména exkluzívní škodovácký sponzoring hokejového mistrovství světa, který trvá nepřetržitě od roku 1993 a je unikátním partnerstvím v celosvětovém měřítku a který významně pozvedl povědomí o značce Škoda.
Po odchodu ze Škoda Auto vedl Frank Farský (původem Slovák s kanadským pasem) také další byznys koncernu VW v Severní Americe. Několik let byl také generálním ředitelem Renault Truck v České republice a angažoval se ve vedení kopřivnické Tatry.
Frank byl bezvadný chlap a bude nám strašně chybět!
FOTO zdroj: Jiří Hrabovský