Toyota Motor Europe ve svém závodu v Burnastonu v hrabství Derbyshire oslavila výrobu vozu s pořadovým číslem pět milionů. Milníkem je hybridní hatchback Corolla GR Sport, který sjel z montážní linky v tomto měsíci.
Nejnovější úspěch potvrzuje roli Burnastonu coby klíčového hráče v rámci evropské výrobní sítě Toyota a automobilového průmyslu ve Velké Británii. Závod, do nějž Toyota od jeho založení v roce 1989 investovala přes 3,25 mld. eur, tradičně využívá nejmodernější technologie a výrobní postupy.
Burnaston byl vůbec prvním závodem mimo Japonsko, kde Toyota začala vyrábět hybridní vozidla, a dodnes představuje centrum této technologie. V současnosti se v tomto závodě vyrábějí výhradně vozidla s hybridním pohonem.
„Tento milník je úspěchem, který představuje více než jen číslo. Odráží náš přínos ekonomice a naši snahu vyrábět stále lepší automobily, aplikovat nové technologie a budovat solidní vztahy s našimi dodavateli, partnery a místními komunitami. Tento úspěch dokazuje oddanost všech našich pracovníků, minulých i současných,“ říká Darius Mikolajczak, výkonný ředitel závodu v Burnastonu.
Corolla je nejprodávanější vůz světa
Žádný jiný vůz světa nebyl nikdy vyroben v takovém počtu jako Corolla. Tento tovární štítek se objevil na více než 50 milionech vozů prodaných do dnešní doby. Současná Corolla, nyní již ve 12. generaci, stále ctí zásady kvality a spolehlivosti, které významně přispěly k jejímu úspěchu. Model spojuje několik klíčových aspektů, jako jsou bezpečnost, palubní konektivita, efektivní a hospodárný provoz.
Výrobní závod Toyota Manufacturing UK
Velká Británie hraje v rámci evropských aktivit značky Toyota významnou roli. Právě zde Toyota vybudovala své první evropské výrobní závody – založila společnost Toyota Manufacturing UK (TMUK), jejíž součástí je motorárna Deeside v severním Walesu, resp. závod na výrobu automobilů v Burnastonu poblíž Derby.
Do závodů, které zahájily plnohodnotnou výrobu v roce 1992, Toyota postupně investovala 3,25 mld. eur. TMUK dnes přímo zaměstnává přibližně 3000 lidí a další tisíce pracovníků nepřímo v rámci širšího dodavatelského řetězce. Většina vozidel (cca 85 %) vyráběných společností TMUK se vyváží do zahraničí, převážně do zemí Evropské unie a na ostatní evropské trhy.