Spread the love

Pražské vodovody a kanalizace (PVK) nově využívají pro převoz kontejnerů elektrický nákladní automobil Scania. Vozidlo vybavené elektrickým pohonným ústrojím vyhovuje specifickým požadavkům na provoz lépe, než vozidla s naftovými motory.

Vozidlo BEV na podvozku řady P s celkovou hmotností až 27 tun je vybaveno pohonnou jednotkou EM C1-2, která je obecně určena pro lehčí městský provoz. Spojuje v sobě nízkou hmotnost s vysokým výkonem, velkým točivým momentem a plynulým přenosem výkonu prostřednictvím automatické převodovky Opticruise. Konfigurace náprav 6×2*4 umožňuje skvělou stabilitu obratnost a flexibilitu i při náročných podmínkách v členitém prostředí.

Hlavním úkolem plně elektrického vozidla je přeprava kontejnerů plněných kalem v areálu Ústřední čistírny odpadních vod v Praze.

Pět akumulátorů s celkovou kapacitou 165 kWh poskytuje optimální parametry pro daný provoz a současně minimalizuje potřebu častého nabíjení, což zvyšuje provozní efektivitu vozidla. V blízkosti prostoru, kde nová Scania operuje, se navíc nachází dobíjecí stanice, která umožní rychlé doplnění energie a zaručí tak efektivní a nepřetržitý provoz.

Hákový nosič kontejnerů

Nová Scania je vybavena nástavbou v podobě jednoramenného nosiče kontejnerů značky Meiller, která vyniká svou odolností. Hákový nosič kontejnerů přináší inovativní konstrukci s optimalizovanou hmotností, pevností a kompaktní konstrukční výškou 245 mm, což umožňuje efektivní manipulaci a maximální využití prostoru. Základní rám z robustních ocelových nosníků v uzavřeném profilu zajišťuje vysokou odolnost, zatímco teleskopický hákový výložník s přesně frézovanými vodicími drahami a nabírací hák s gravitační blokovací západkou garantují bezpečnost a snadnou manipulaci s kontejnery. Maximální délka přepravovaných kontejnerů činí 6500 mm.

„Záměrně jsme vybrali elektrické vozidlo, abychom eliminovali nevýhody vozidel s naftovými motory při provozu na krátkých tratích. V místě nasazení budeme rovněž profitovat z nulových emisí vozidla, čerpání vlastní elektrické energie vyrobené v místě, ale i jeho bezhlučného provozu,“ říká Maroš Škvara, manažer provozu dopravy a mechanizace společnosti Pražské vodovody a kanalizace, a.s.¨

Zdroj: Scania, Jan Kuhn

Related Post