Spread the love

Peugeot 5008, model v segmentu C-SUV, přichází k českým dealerům. Šéf importu Marco Venturini uspořádal jeho mediální premiéru ve Volmanově vile v Čelákovicích. Ceny začínají na 865 000 korunách za hybridní verzi a končí na 1 435 000 Kč za elektromobil.

Nový 5008 se bude vyrábět výhradně v závodě ve francouzském Sochaux. Elektrické verze budou vybaveny bateriemi ACC vyráběnými v gigafactory ve francouzském Douvrinu.

„Peugeot E-5008 je jediným 100% elektrickým SUV, které nabízí výjimečný prostor v kabině až pro sedm cestujících a elektrický dojezd až 664 km. Vůz využívá platformu STLA Medium a baterii Made in France. Splňuje požadavky zákazníků, kteří hledají velké SUV s výrazným designem, kvalitním  modulárním interiérem a efektivním elektrickým výkonem,“ uvedl Venturini.

Základem nabídky modelu Peugeot 5008 jsou dva stupně výbavy, Allure a GT, se třemi volitelnými pakety příplatkové výbavy. Z hlediska pohonů jsou k dispozici tři plně elektrické: (210 k, 230 k s dlouhým dojezdem a 320 k se dvěma elektromotory a pohonem všech kol) a jeden hybridní.

Model 5008 GT je standardně vybaven novou technologií Peugeot Pixel LED, která automaticky přizpůsobuje paprsek světlometů podmínkám provozu a udržuje optimální osvětlení, aniž by rušila ostatní účastníky silničního provozu.

V interiéru lze nalézt 21″ plovoucí panoramatickou obrazovku nového systému Peugeot Panoramic i-Cockpit® .

Nový 5008 je k dispozici v šesti barevných odstínech: Modrá Obsession, Modrá Ingaro, Bílá Okenite, Černá Perle, Šedá Artense a Šedá Titane. U verze GT je standardem černá střecha v lesklém provedení.

V modelu 5008 bude k dispozici také umělá inteligence ChatGPT, která zajistí interakci mezi cestujícími a vozidlem. Pro pomoc uživatelům a zodpovězení jejich případných dotazů je součástí systému palubní dokumentace a odkaz na výukové materiály přístupné pomocí QR kódu. Aktualizace systému probíhají „over the air“.

Za příplatek může být nový 5008 vybaven systémem Peugeot VisioPark 360°, který díky čtyřem kamerám umístěným co nejblíže předním a zadním kolům a dvanácti senzorům rozmístěným po celém voze poskytuje 360° pohled na okolí.

  • Více než 40 jízdních asistenčních systémů

Systém Drive Assist Plus 2.0 u modelu 5008 pomáhá řidiči s využitím všech senzorů vozu a informací z online navigace. Asistenční systémy jsou navrženy tak, aby usnadnily řidiči jízdu na víceproudých silnicích, jako jsou dálnice nebo rychlostní silnice:

  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Goa systém udržování vozu v jízdním pruhu: Nastavuje řízení a rychlost tak, aby se vůz udržel v jízdním pruhu a jel rychlostí, kterou řidič nastaví.
  • Poloautomatická změna jízdního pruhu: Pokud si to řidič přeje, provede za něj systém změnu jízdního pruhu. Stačí aktivovat funkci a stisknout tlačítko „OK“ na volantu. Poté systém navede vůz do nového jízdního pruhu.
  • Včasné doporučení rychlosti: Systém na základě snímání dopravních značek a shromažďování informací z online navigačního systému rozpozná jakoukoli změnu rychlostního limitu a navrhne řidiči úpravu nastavení adaptivního tempomatu. Pokud je detekován déšť, systém okamžitě navrhne snížení rychlosti v souladu s rychlostními limity, například ze 130 na 110 km/h na dálnici

Synchronní elektromotory s permanentními magnety

Nový model 5008 byl od počátku koncipován jako elektrický, nabízí proto celou řadu pohonů s nulovými emisemi a s dojezdem od 500 do 664 km, včetně čtyřkolky se dvěma elektromotory a verze s dlouhým dojezdem.

Ŕada synchronních elektromotorů s permanentními magnety nabízí vyšší výkon a vyšší účinnost. Verze s pohonem dvou kol mají výkon 157 kW (345 Nm) nebo 170 kW (345 Nm). Varianta se dvěma elektromotory a pohonem všech kol poskytuje celkový výkon 237 kW (157 kW vpředu a 80 kW vzadu). Přední motor zajišťuje točivý moment 345 Nm a zadní motor 170 Nm.

Baterie 400 V NMC

Vysokonapěťová lithium-iontová baterie 400 V s chemickým složením NMC (nikl, mangan a kobalt) je umístěna pod podlahou a napájí trakční elektromotor. Ostatním elektrickým spotřebičům (světla, infotainment atd.) dodává nadále energii 12V baterie, která je sama napájena z vysokonapěťové baterie prostřednictvím měniče.

Tepelný management baterie využívá cirkulující chladicí kapalinu, která zajišťuje velmi rychlé nabíjení, optimalizovaný dojezd a delší životnost.

Tepelné čerpadlo přispívá také k tepelnému komfortu cestujících a zároveň šetří energii baterie.

Na baterii je poskytována záruka na 8 let (nebo 160 000 km) s garancí minimální nabíjecí kapacity 70 %.

Účinná elektrická platforma

Peugeot E-5008 využívá novou platformu STLA Medium skupiny Stellantis, která je oproti platformě vozu E-3008 prodloužená. Je určena pro elektromobily skupiny a představuje v rámci současného automobilového průmyslu vysoce vyspělé technické řešení.

Platforma STLA Medium „BEV-by-design“ poskytuje rekordní energii v poměru k vzdálenosti mezi koly s kapacitou až 98 kWh. Díky její výkonné koncepci, která zajišťuje i účinnou aerodynamiku (SCx 0,77), nabízí E-5008 nejlepší dojezd ve svém segmentu (až 664 km).

Nabíjecí zásuvka na levém zadním blatníku nabízí připojení typu Mode 2/3 (střídavý proud) a Mode 4 (stejnosměrný proud).

Pro nabíjení střídavým proudem jsou k dispozici dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešení nabíjení u zákazníků. Standardně se dodává třífázová nabíječka o výkonu 11 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 22 kW.

Při dobíjení stejnosměrným proudem prostřednictvím rychlonabíjecích stanic lze zásuvku typu Mode 4 u modelu E-5008 použít pro výkon až 160 kW, což umožňuje doplnění energie pro dojezd 100 km za pouhých 10 minut a dobití baterii z 20 % na 80 % za 30 minut.

Lokace říjnové premiéry vozu

Volmanovu vilu nechal těsně před válkou postavit stejnojmenný továrník v Čelákovicích. Po válce byla znárodněna a sloužila jako školka. Zdevastovanou vilu dali po roce 2000 zrekonstruovat noví majitelé.

Erich Handl, Čelákovice

Technické specifikace vozu přiblížila novinářům Radka Matthey; FOTO:(c)PETR SOLAR

 

 

Related Post