Hasičské oddělení výrobního závodu značky Kia na Slovensku dostalo k dispozici technologii CRISTANINI WJFE 300 pro hašení lithium-iontových akumulátorů z elektrických a hybridních automobilů.
Kia je první automobilkou na Slovensku, která má tento typ hasicího systému pro hašení li-ionových akumulátorů. Cílem pořízení systému je zajistit maximální bezpečnost svých zaměstnanců při práci s akumulátory pro elektrifikované vozy.
Systém umožňuje hasit akumulátory umístěné ve vozidlech, ale i kdekoli mimo ně, například ve skladech nebo na výrobních linkách. WJFE 300 je účinný nástroj pro vrtání/řezání všech druhů materiálů: dřeva, oceli, plastu, skla, betonu atd. Umožňuje také hasit vnitřní prostory, aniž by se do nich vstupovalo (kontejnery, sklady, nebezpečné prostory). Využívá patentovanou trysku se specifickým systémem míchání abraziva a vody. Při vrtání vodní mlhy pod tlakem 350 barů ze speciální trysky dochází k okamžité přeměně mlhy na páru, která přibližně 1700krát zvětší svůj objem, nasytí prostředí a zbaví plameny kyslíku. Ty se tímto procesem rychle redukují a stejně rychle se snižuje i teplota.
„Věříme, že nám systém WJFE 300 umožní efektivně řídit potenciální rizika spojená s bateriemi používanými v elektrifikovaných vozidlech a přispěje k bezpečnosti našich zaměstnanců a majetku,“ řekl Tomáš Potoček, tiskový mluvčí společnosti.
Zaměstnanci závodního požárního oddělení Safirs testovali systém WJFE 300 na elektrifikovaném voze i na samotné Li-Ion baterii v areálu společnosti Kia Slovakia. Jedná se o inovativní přístup k hašení požárů těchto typů akumulátorů.
Technologie míchání abraziva a vody umožňuje rychlý zásah, protože systém dokáže rychle proniknout odolnými materiály a zasáhnout přímo zdroj požáru. Jemná vodní mlha navíc akumulátor účinně ochlazuje. Díky přesnému a rychlému zásahu je možné zabránit rozšíření požáru a tím předejít k ohrožení zdraví zaměstnanců a okolního prostředí.