Společný podnik skupiny Stellantis a čínského Leapmotoru zrušil plán na výrobu druhého modelu s elektrickým pohonem v polské továrně Stellantisu. Agentuře Reuters to řekly zdroje obeznámené se situací.
Podle jednoho ze zdrojů nyní společný podnik zvažuje výrobu modelu s názvem B10 v továrnách Stellantisu v německém Eisenachu a slovenské Trnavě.
Společný podnik podle zdrojů změnil plány, když čínská vláda vyzvala automobilky, aby zastavily velké investice v evropských zemích, které podpořily zavedení dodatečných vysokých cel na dovoz elektromobilů vyrobených v Číně.
Členské země Evropské unie schválily dodatečná cla až 35,3 procenta začátkem října. Pro jejich zavedení se vyslovilo deset zemí, například Polsko, Francie a Itálie. Proti bylo pět zemí, a to Německo, Slovensko, Maďarsko, Slovinsko a Malta. Ostatní země včetně České republiky se hlasování zdržely.
Firmy Leapmotor a Stellantis představily sportovně-užitkový vůz B10 minulý měsíc na pařížském autosalonu. Továrna Stellantisu v polském městě Tychy v současnosti vyrábí malý elektromobil T03 ze součástek dovezených z Číny.
Stellantis má ve společném podniku pod kontrolou 51procentní podíl, zatímco Leapmotor vlastní zbývajících 49 procent. Skupina Stellantis je čtvrtým největším výrobcem automobilů na světě. Vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzského konkurenta PSA.
Zdroj: Reuters