Rakouské čerpací stanice OMV v České republice zařazují do nabídky stoprocentní arabiku nejvyšší kvality z Brazílie.
Nová VIVA káva přináší podle manažerů sítě výraznou chuť s jasně rozpoznatelnými tóny kakaa, sladkých lískových oříšků a jemného karamelu. Zákazníci většiny čerpacích stanic OMV v České republice si tak mohou vybrat mezi základním blendem VIVA Classic Selection a touto nově uvedenou single origin arabikou z Brazílie. Aby vynikly chutě a vůně všech kávových nápojů co nejlépe, probíhá současně se zaváděním nové brazilské kávy také seřízení všech kávovarů na čerpacích stanicích profesionálním baristou.
Novinka pochází z brazilské rodinné farmy Familia Peixioto, která má více než stoletou tradicí a nachází se v kávou proslulém regionu Minas Gerais. Zasazena je do údolí řeky Rio Grande, kde místní ideální kombinace nadmořské výšky, srážek a teploty umožňuje pěstovat a na slunci sušit kávová zrna té nejvyšší kvality s výraznými chuťovými vlastnostmi.
„Jen v České republice si na čerpacích stanicích OMV zákazníci ročně vychutnají přibližně 4,5 milionů šálků kávy. Proto klademe na její výběr mimořádný důraz. Spolupracujeme s farmáři napřímo formou direct trade a na většině čerpacích stanic nabízíme dva druhy kávy. V současné době si single origin arabiku oblíbilo zhruba 20 % našich zákazníků a věříme, že po uvedení nové brazilské kávy jich bude ještě víc. Nejoblíbenějším kávovým nápojem je u nás americano, druhé a třetí pomyslné místo drží společně cappuccino a espresso, komentuje Michal Janda, Convenience Retail Manager OMV Česká republika.
Celoevropská kávová kampaň
Uvedení brazilské single origin kávy doprovází celoevropská kampaň s ilustracemi, které vytvořila francouzská umělkyně Hudesa Kaganow narozená v Brazílii. Hudesa se zaměřuje na pestré a radostné kresby inspirované dětstvím. „Mojí inspirací pro tuto kampaň byla scenérie Minas Gerais a ženy, které vedou rodinnou farmu Peixioto. Bylo mi velkým potěšením znovu navštívit tento krásný kraj a vidět jedinečnou architekturu, krajinu i lidi, zejména místní ženy,“ komentuje spolupráci s OMV Hudesa.
Všechna zrna pro kávy nabízené u OMV jsou nyní získávána formou direct trade, tedy přímým nákupem z farem bez obchodních mezičlánků. Direct trade stojí na budování přímých vztahů mezi společnostmi a farmáři, na vzájemném respektu a jednání dvou rovnocenných partnerů. Farmáři dostávají spravedlivou odměnu, mnohdy dokonce vyšší, než je průměrná tržní cena. Příjem venkovské rodiny v rozvojové oblasti může tato forma přímého obchodu zvýšit až o 50 %. Spotřebitel na druhou stranu přesně ví, odkud jeho káva pochází, kdo ji pěstuje a jak je zpracovávána. Navíc se subjekty zapojené do přímých obchodních dohod zavazují k investování části svých příjmů do iniciativ zaměřených na udržitelnost.
Zdroj: OMV