Po říjnové světové statické premiéře vystavila Škodovka nový elektrický Elroq v továrním muzeu, v prvním listopadovém týdnu svolala novináře na mezinárodní dynamické jízdy. Konaly se na španělské Mallorce, během prvního prosincového týdne si postupně vůz vyzkoušely redakce z různých zemí.
V první skupině bylo 48 českých novinářů, doplnili je Slováci a Finové. Po welcome drinku a technické prezentaci se mohli vydat na několik testovacích okruhů po ostrově. Museli ale počítat s tím, že na publikaci jízdních dojmů uvalila Škoda embargo do 9. prosince.
Technickou prezentaci zahájil produktový PR manažer značky Vítězslav Kodym, detaily prezentovali zástupcům médií vývojoví manažeři automobilky.
Elroq vychází ze spalovacího modelu Karoq, konstruktéři dali vozu masku Tech-Deck Face a Matrix-LED přední světlomety integrované do předního nárazníku.
Co Elroq pohání? Jde o čisté elektroauto, které nabídne hned tři verze trakčních baterií s kapacitou od 55 kWh do 82 kWh. Jejich systémový výkon se pohybuje od 125 do 210 kW, verze s největší lithium-iontovou baterií nabízejí dojezd až 581 kilometrů a dosahují maximální rychlosti 180 km za hodinu.
Model Elroq 85x s pohonem všech kol je vybaven druhým elektromotorem na přední nápravě. Optimalizovaná funkce předehřevu zajišťuje, že na rychlonabíjecích stanicích stejnosměrného proudu lze menší akumulátor dobít z deseti na 80 procent kapacity za 24 minut.
Standardem je 13palcová obrazovka infotainmentu, asistentka Laura využívající umělou inteligenci, vyspělé asistenční systémy a až devět airbagů.
Přepracovaná aplikace MyŠkoda nyní kromě ovládání mnoha funkcí vozidla, od zamykání a odemykání dveří až po parkování na dálku, nabízí také přístup ke službě PowerPass, prostřednictvím které mohou řidiči ovládat proces nabíjení.
Erich Handl, Mallorca