Kolik tiskovek loni uspořádali členové SDA pro české motonovináře? Naše rubrika eviduje za rok 2024 více než stovku akcí členských firem svazu. Jaké byly nejzajímavější lokace těchto mediálních eventů?
Databáze AUTOmakers eviduje celkem 117 tiskovek Svazu dovozců automobilů a jeho členů. Většina z tuzemských bilanček a prezentací se odehrála v Praze a jejím přímém okolí.
K netradičním lokacím patřil odsvěcený kostel nebo Wilsonovo nádraží. Pozvaní zamířili v průběhu roku také na švédskou a britskou ambasádu.
Mimo Prahu se motonovináři vypravili kromě jiného do Mcel, Voděrádek, Ratměřic, Vysokého Újezda, Obříství, ZOO Liberec, Jizerských hor, Špindlerova mlýna, Čelákovic, Nedvězí a na Karlštejn.
Objevili se také na festivalu také v Karlových Varech, vyjeli na Ještěd a vysokohorskou osadu Jizerka. Testovací trasy je zavedly i na hřebeny Krkonoš. Uvítalo je také letiště v Mladé Boleslavi, tamní tovární muzeum nebo areál Flory Olomouc.
Pražské bilanční konference a zajímavé lokace mimo hlavní město
Rok začal pro oborové novináře tiskovou konferencí SDA 5. ledna 2024 v pražském hotelu Iris.
Devátého ledna následovala první členská tiskovka – šéf čínské značky MG Martin Králíček svolal 9. ledna novináře do pražského restaurantu Bastion.
Import AB Motors pozval v srpnu média také do Golf Resortu Hostivař.
Značka Opel bilancovala zkraje roku v pražském Tančícím domě. K oblíbeným destinacím importu pak patřil košířský resort Vista.
Ford se chlubil s předloňskými výsledky v karlínském Revíru. Na programu byl i hokejový turnaj. V létě pak FMC ukázala Kugu a Pumu na zámku Ratměřice, fordy byly k vidění také na bývalém statku v Obříství.
Porsche ČR svolalo loni v lednu novináře na bilančku do Alcronu. Import pak často využíval své nové tréninkové centrum ve Zlatníkách.
Fiat (F Automobil import) v zimě shrnul rok 2023 ve smíchovském Wine Foodu. Nová Alfa Romeo se pak v létě představila v Local Ristorantu ve Vysokém újezdě.
Toyota a Lexus pořádaly bilanční snídani v centrále značky ve Stodůlkách, prezentační prostory značek viděly i další akce pro média.
Lexus loni využil také berounský Golf Club, jednu z jeho premiér hostil eventovými agenturami oblíbený zámek Mcely.
BMW sečetlo své výkony v resortu Vista v Košířích, novináře pak tradičně zvalo začátkem července na filmový festival do Karlových Varů.
Škodovka měla v zimě bilančku ve Filadelfii, další akce pro novináře pak vidělo tovární muzeum v Mladé Boleslavi nebo továrna ve Vrchlabí. Škoda Superb měla letní premiéru v karlovarském Puppu.
Renault svolal v zimě novináře na bilanci do Fora Karlín. Dacia Duster se pak v létě prezentovala v ZOO Liberec s následnou jízdou na vrchol Ještědu a Jizerku.
Renault ČR pak také s oblibou využíval pražskou Občanskou plovárnu. Řada novinářů si bude pamatovat premiéru Rafala v muzeu Metoděje Vlacha v Mladé Boleslavi, kde se také létaly vyhlídkové lety nad Český ráj.
Elektrická Dacia Spring se v závěru roku ukázala v překvapivé lokaci – na lesní samotě v Nedvězí.
Subaru loni bilacovalo ve středočeských Voděrádkách. V nepříliš známém konferenčním centru se ukázaly také novinky značky pro rok 2024.
Volvo sezvalo novinářskou obec do odsvěceného kostela Pražská křižovatka, mělo také premiéru jednoho z modelů ve Fantově sále na pražském Hlavním nádraží.
Audi v zimě prezentovalo novinky v partnerském hotelu Savoy ve Špindlerově mlýně, jedna z tras vedla až na hřebeny Krkonoš. Další prezentace značky se později konala v hlubočepském Highlightu.
Citroën loni objevil pražský hotel Absolutum, v závěru roku se posádku Duckaru ukázala v Chvalské tvrzi v Horních Počernicích.
Peugeot loni využíval Vindyšovu továrnu v Radotíně, také pozval zástupce médií do Popoviček.
Velmi netradiční lokací Peugeotu pak byla podzimní akce ve Volmanově vile v Čelákovicích.
Suzuki Swift se loni ukázalo médiím na Karlštejně.
Porsche předvedlo Taycan v La Fabrice, v závěru roku měl model 911 domácí premiéru v holešovickém Vnitroblocku. Velkou prezentaci pak značka měla na zámku Mcely.
Anglický Aston Martin oznámil koncem roku 2024 příchod na český trh přímo na britské ambasádě.
Řada značek využila v listopadu k pořádání národních premiér elektrifikovaných vozů letňanský e-Salon.
Dva vánoční večírky
Prosinec přinesl dvě vánoční akce – manažeři značky Hyundai se loučili s novináři v malostranském restaurantu U zlaté studně.
PR oddělení Škodovky rozjímalo společně s médii ve vinohradském Gramu.
Zdroj: archiv AUTOdealers 2024